• gilisen84

Graviditetspenning, hur har ni som jobbar inom vården beskrivit en arbetsdag?

Hur har ni som jobbar på ett äldreboende (och fått beviljat) beskrivit eran arbetsdag?  Hur utförligt har ni skrivit? Totalt antal lyft? Hur har ni beskrivit alla lyft under dagen?
    Hos oss finns det 2 utåtaggerande och agressiva vårdtagare.
    Vad är det just för specifika saker som ni har tryckt på och fått fram?

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att ge mig lite exempel? Jag sitter fast med det, och kommer inte någonstans alls!

Har försökt få hjälp av min chef utan resultat....

Tack på förhand!! :)        

• Svar på tråden Graviditetspenning, hur har ni som jobbar inom vården beskrivit en arbetsdag?
  • Klycka

Jag skrev en mindre bok varenda strumpa, förflyttning, blöja osv. Jag har 24-timmarspass. Tog 13 timmar att skriva. Pust.

• bubblish

Jag job:bar innom hemtjänsten. Skrev inte så värst utförligt men fick det godkänt ändå. Två gånger. Skriv ingen roman utan nämn bara det relevanta. I mitt fall är det, i stort, att förflyttningarna inte kan utföras på ett korrekt sätt då den stora magen är ivägen och dessa utförs under hela dagen. Svårt att bädda sängar då arbetsställningen bara förvärrar foglossningen. Onda sammandragningar uppkommer vid de tidspressade promenaderna mellan brukarnas hem. Se till att dina uppgifter stämmer överrens med de som din arbetsgivare uppgett. Lycka till!

• Hibiskusen

Har skrivit ett mail till dig med min beskrivning av arbetsdag som ssk på äldreboende, och fått beviljat.

• lier1979

Har som arbetsgivare skrivit typ:

Arbete som undersköterska innebär till största delen omvårdnad av inneliggande patienter. Vårdtyngden varierar kraftigt då man aldrig från dag till dag kan veta hur många patienter som är inskrivna, samt hur mycket hjälp var och en behöver. Det är vanligt att man som undersköterska ansvararför 8-12 patienter under ett arbetspass, med allt vad det innebär. De flesta arbetspass innehåller flera tunga och krävande förflyttningar. Vila och pauser kan aldrig garanteras. Då inga andra arbetsuppgifter finns, är omplacering ej möjligt.

Jag lämnade alltid upplysningar i bilaga, då kunde man skriva på ett bättre sätt.

• lillronja

Känner NI någon som jobbar som tandsköterska som har formulerat sig till Försäkringskassan som skulle vilja dela med sig sin beskrivning så blir jag VÄLDIGT tacksam, fick avslag

Tack på förhand 

• gilisen84

Hej på er!

Har glömt bort den här tråden lite ;) Men jag fick igenom min grav.penning. Det känns jätte skönt, är hur lättad som helst över det :)  

• Hibiskusen

Åh grattis och njut sen när den är igång! Finns inget bättre i princip när man är höggravid ju :)

• onroadrocky

Jag kommer också att söka. Jag jobbar som personlig assistent, med tunga lyft då vår brukare inte går att förflytta i lyft och nästintill inte kan stå själv utan hjälp med rullator och 2 personal. 
    Vår brukare är våldsam, och utåtagerande.. men sen hur man ska formulera sig när det är dags är ju en jäkla bra fråga.. sånt är ju alltid svårt.

Men beskriva alla moment utifrån hur dom skadar eller är dåliga för dig är väl bra. så har vi iaf fått lära oss att man ska skriva till FK när det gäller sånt här. Det ska va utifrån hur DU kommer till skada, och då får man gärna ta i och överdriva och med det inte att ljuga men verkligen beskriva.

Jag är väldigt nervös över att berätta för min chef. Jobbar åt ett minst sagt lurigt privat bolag där vi i personalen inte alls fått nån bra kontakt med "kontoret" och vi är inte första "gruppen" som har den uppfattningen.. :(  

• Hibiskusen

Lycka till onroadrocky! Nånstans borde ju alls chefer vara beredda på att det inte är nåt konstigt med graviditet om man är tjej i barnafödande ålder. Och ofta har dom väl egna barn!!?

• Tant Groda

Jag spar denna tråden då jag snart om allt ser bra ut också ska söka denna penning.
    Uska på sjukhus och som innefattar jobb på samtliga avd.

• onroadrocky
    Hibiskusen skrev 2013-01-05 08:38:48 följande:
    Lycka till onroadrocky! Nånstans borde ju alls chefer vara beredda på att det inte är nåt konstigt med graviditet om man är tjej i barnafödande ålder. Och ofta har dom väl egna barn!!?
    Jo, man tycker ju det men på vårt kontor är det INGENTING som förvånar en.... ;) 
  • lillronja

Jag fick avslag båda gångerna ..:( Jobbar som tandsköterska och har INGA tunga lyft, därför fick jag nej...

Svar på tråden Graviditetspenning, hur har ni som jobbar inom vården beskrivit en arbetsdag?