• Yosa

Vilket Blue Village eller Ving resort rekommenderar du? Oktober

Vi har varit på Bahia Feliz (Gran Canaria) två gånger och tycker det är toppen. Våra barn är nu 4 och 7 i år. Vi vill helst åka i oktober (-13). Nu funderar vi på vart vi vill åka nästa år. Vårt önskemål på resmålet är att de ska vara barnvänliga pooler, allinclusve-mat, kvällsshower för barn.

Därför är det aktuellet med Blue Village (Fritidsresor) eller Ving resort (Ving)

Vad rekommenderar du? Berätta gärna!

Hur är Vings resort på Puerto Rico? (åker gärna till Gran Canaria igen)         

• Svar på tråden Vilket Blue Village eller Ving resort rekommenderar du? Oktober
  • Coca cola light

Jag och min familj var i Bodrum Turkiet vecka 39 och vi var kanonnöjda med hela resan. Vi bodde på ett Blue village-hotell som heter Bodrum Imperial.  

• Lovisa09

Vi reste med ving förra året till Turkiet. Hotellet hette sunwing resort och spa side beach. Helt super var det. Hade all inclusive och maten var kanon:)

• Yosa

Tack snälla ska kolla dessa på deras sida. :) Vaccinerade ni er extra inför turkiet?

• Yosa
    Lovisa09 skrev 2012-10-18 22:45:39 följande:
    Vi reste med ving förra året till Turkiet. Hotellet hette sunwing resort och spa side beach. Helt super var det. Hade all inclusive och maten var kanon:)

Va ni på east eller west?
  • Lovisa09

Vi var på west. Har en kompis som var på East (nyöppnat 2012) i våras och de var lika nöjda som vi var på vårt hotell.

• Lovisa09

Och dottern var vaccinerad mot hepatit b redan innan så vi la till hepatit a inför resan.

• jesslin

Skulle också säga Callisto eller något av de andra två Blue Village på Cypern. Det var 30 grader varmt i luften där förra veckan och 25 i vattnet. Har varit på Bahia Feliz i mars och nej tack. Visst fint hotellområde men så det var völdigt försvenskat och anpassat. Bott på två blue village till(Calisto och Aegan Park, plus bott brevid Nauisscia Beach), de är inte som Bahia Feliz. Aldrig åkt med Ving. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • VildaBusan

Har också varit på fler blue village (Turkiet, side, seven seas, alanya, pascha bay, Kreta, atlantica caldera beach.) gillar verkligen deras koncept och vi har alltid varit nöjda.

Jesslin, vi ska till aegean på Rhodos i sommar, bra hotell? Det man läser verkar jättebra, något minus?

• happy 78

Sunwing fanabe på Teneriffa. Så himla bra! Älskar Teneriffa också. Fråga om du undrar nåt

• jesslin

VildaBusan! Aeagan Park. Minus är att det fanns inget skydd över lekplatsen. Men undersökt  frågan  om det kommer på fritidsresors facebook sida. Återkommer om svar på det. Vi var där i juli  2 veckor och det gick inte att leka just där under de hetaste timmarna. De var inte så haja på asiatiskt tema på buffen, men annars var maten helt ok. Fanns en hel del att välja på. Annars kommer jag inte på så mycket med negativt.  Bra personal överlag. både fritidsresors egna och den egna hotellpersonalen.
    Bra show-artister, de flesta var svenska. Mina tjejer uppskattade det och jag tyckte 80-tals kvällen var roligast. Stora dottern var mer i Bamse stars också. Den stora var med i Super Kids men de ändrar till annan klubb till sommaren, bamseklubben blir kvar. Den lilla var med i Bamseklubben. (de är 4 och 8 nu). Stora tjejen älskade vattenparken, lilla är lite vattenrädd. Poolerna var bra. Nu vet jag inte vilket rumstyp ni bokat. Vi hade begränsad havsutsikt och nära till det mesta men ändå lite avskilt. Swim up poolerna nedanför oss. 

Det bor nordbor överlag på hotellet, svenskar, norrmän och danskar mest och lite från Finland. En del hotellpersonal är från Sverige också men numera boendes på Rhodos då. 
    Om man vill åka lokalbuss stannar den precis nedanför hotellet, går till Lindos och Rhodos Stad. Vi testade inga utflykter som FR anordnade. Men jag och äldsta dottern var i Rhodos Stad på shoppingtur en dag. Själva Kolymbia är inte så stort men det finns en del barer, resturanger, andra hotell och supermarkets och liknande. Inte så långt från hotellet finns en bar/restaurang med hoppborg, sådana små åkattraktioner som man hemma brukar betala en 10 för, de kostade 50 cent. och så fanns det minigolf där. perfekt om man vill komma ifrån hotellet en dag och ungarna vill roa sig med annat. Hojta bara till om du vill veta mer. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Vilket Blue Village eller Ving resort rekommenderar du? Oktober