VildaBusan! Aeagan Park. Minus är att det fanns inget skydd över lekplatsen. Men undersökt frågan om det kommer på fritidsresors facebook sida. Återkommer om svar på det. Vi var där i juli 2 veckor och det gick inte att leka just där under de hetaste timmarna. De var inte så haja på asiatiskt tema på buffen, men annars var maten helt ok. Fanns en hel del att välja på. Annars kommer jag inte på så mycket med negativt. Bra personal överlag. både fritidsresors egna och den egna hotellpersonalen.
Bra show-artister, de flesta var svenska. Mina tjejer uppskattade det och jag tyckte 80-tals kvällen var roligast. Stora dottern var mer i Bamse stars också. Den stora var med i Super Kids men de ändrar till annan klubb till sommaren, bamseklubben blir kvar. Den lilla var med i Bamseklubben. (de är 4 och 8 nu). Stora tjejen älskade vattenparken, lilla är lite vattenrädd. Poolerna var bra. Nu vet jag inte vilket rumstyp ni bokat. Vi hade begränsad havsutsikt och nära till det mesta men ändå lite avskilt. Swim up poolerna nedanför oss.
Det bor nordbor överlag på hotellet, svenskar, norrmän och danskar mest och lite från Finland. En del hotellpersonal är från Sverige också men numera boendes på Rhodos då.
Om man vill åka lokalbuss stannar den precis nedanför hotellet, går till Lindos och Rhodos Stad. Vi testade inga utflykter som FR anordnade. Men jag och äldsta dottern var i Rhodos Stad på shoppingtur en dag. Själva Kolymbia är inte så stort men det finns en del barer, resturanger, andra hotell och supermarkets och liknande. Inte så långt från hotellet finns en bar/restaurang med hoppborg, sådana små åkattraktioner som man hemma brukar betala en 10 för, de kostade 50 cent. och så fanns det minigolf där. perfekt om man vill komma ifrån hotellet en dag och ungarna vill roa sig med annat. Hojta bara till om du vill veta mer.