Min lesbiska flickvän vill läsa "50 shades of Grey"
Hej,
Jag har varit tillsammans med min flickvän i 2½ år och vi bor ihop sedan ett år. Förhållandet går bra och allt är som det ska, oftast. Jag är ganska svartsjuk av mig till och från, men försöker jobba på detta dagligen.
Ingen av oss har haft sex med en kille och jag tänder inte alls på killar.
Dock kan jag inte släppa faktumet att hon, som väldigt bokintresserad, sa att hon bland annat ska läsa "50 Shades of Grey" (50 nyanser av honom) när hon åker till Mexiko i två veckor med sin familj i Januari.
Jag visste att boken handlade om enbart sex mellan en snygg man och en tjej. Jag blev lite ifrågasättande och undrade varför hon ville läsa en sån bok, när hon är lesbisk. Hon sa "För att jag vill veta vad alla pratar om." Ja, det har snackats mycket om denna bok överallt och jag förstår att hon är nyfiken, men en del av mig känner sig orolig och otillräcklig.
Jag kunde inte släppa det och laddade ner ljudboken och började lyssna, för att se om det är så "illa" som jag trodde. Och jag blev helt chockad över alla dessa detaljer kring karaktärernas sex och blev jättesvartsjuk. Jag tänkte "Hon kommer lämna mig/vara otrogen mot mig om hon läser den här boken." För jag vet ju inte "hur lesbisk" hon är. Och så kommer hon inte ens vara hemma, utan på en plats med massa snygga latinos.
Jag vet att hon älskar mig och är med mig. Men jag blir bara orolig. Tänk om boken kommer väcka någon sorts lust och nyfikenhet på män för henne, när hon är där?
Jag vet att jag låter jättepatetisk och jag kan erkänna att jag känner mig patetisk, men jag vill bara få ut detta. För säger jag något till henne blir hon jättearg. (Jag har gjort det.)
Bör jag vara orolig? :(