2:a barnet, inte så himla mysigt
Har precis fått mitt andra barn för 2 veckor sen ungefär. Det är inte så himla mysigt som jag tänkt mig. Bebisen är förhållandevis lätt, men jag har nog aldrig känt mig som en sån usel morsa - nånsin.
Dels har jag konstant dåligt samvete för min son - mitt ljus i vardagen och min stora kärlek. Jag saknar att inte kunna ge honom all min uppmärksamhet. Vi har haft världens bästa relation och nu känner jag mig bara som en stor besvikelse. Ingen struktur och inga rutiner och ett ständigt "du får vänta lite". Han gråter efter mamma och bebisen gråter för att hon behöver bäras eller ammas eller vad sjutton som helst.
Och dåligt samvete mot bebisen. Jag känner inte alls samma överväldigande mammakänslor för henne som jag gjorde för sonen. Och hon är verkligen jordens finaste, så varför kan jag inte känna det jag borde? Jag blir irriterad när hon inte vill sova själv i vagnen eller sängen eftersom jag vill lägga all tid hon sover på att umgås med sonen.
Hormonell som fan och bara gråter när ingen ser. Jag fattar inte hur alla ni andra supermorsor gör detta. Jag klarar inte två, men ni klarar både tre, fyra och fem ungar galant. Och det värsta är att jag saknar livet innan den här graviditeten och bebisen. Det var helt underbart och nu känner jag mig bara otillräcklig på alla plan. När går det över?