Adoptera bort sonen?!?!?!
Hejsan! Jag är 25 år och mamma till 4 pojkar, Kelian 10 år, Tiger 4,5 år, Théodore 3,5 år och Kibet 5 månader. Nu är det såhär att jag och mina barns pappa (han är bara pappa till de tre yngsta), har haft ett ganska struligt förhållande eftersom han är missbrukare. I juni i år föddes vår yngsta son (Kibet) men redan innan dess planerade jag och pojkarnas pappa att flytta isär. Egentligen har vi aldrig riktigt varit sambos, utan som sagt, vi har haft ett annorlunda förhållande. Jag har oftast bott ensam med 3 av våra barn och pappan har alltid haft vår son som är 4,5. Anledningen har väl varit att sonen inte har velat vara ifrån sin pappa och jag har tyckt det var okej för jag vet att pappan inte skulle göra sonen illa trots missbruk osv. Nu är det såhär att när det tog slut mellan mig och pappan, så träffade han en ny, en pojkvän som är 19 år äldre än honom och inte har några barn själv. Så min 4,5 åriga son har under ett halvår bott tillsammans med sin pappa då och hans nya pojkvän. Häromveckan fick jag ett telefon samtal av pappan där han frågar mig om hans nya pojkvän får adoptera min och pappans gemensamma son som då alltid bor hos dem. Jag är helt knäckt av frågan och jag vet inte hur jag ska göra! Får man göra så? Jag har inte träffat min son på flera månader för jag bor utomlands med mina andra barn, och under nästan hela min sons liv har han varit hos sin pappa så jag känner inte honom lika bra som mina andra barn. Jag älskar min son men är jag en dålig mamma om jag känner att sonens pappas pojkvän får lov att ta in min son i sitt liv och bli pappa åt honom? Kan förstå honom, han har inga egna barn och min son älskar honom och sin pappa mer än något annat. Gör jag fel som bara ens tänker tanken att godkänna det? Jag har inget emot gay förhållanden och jag vet att min son hade trivts med båda de två som sina pappor. Men gör jag fel? Hur hade ni gjort????? Tack