• Leilon

större fortare 3:dje graviditeten?!

jag väntar mitt tredje barn och är nu i v.21. jag var hos BM förra veckan och mitt sm mått är som det ska men ändå upplever både jag och alla andra att det ser ut dom jag snart ska föda barn. fler som haft det som jag?! :D

• Svar på tråden större fortare 3:dje graviditeten?!
  • milli79

Är bara i v 14 3e graviditeten men det syns rätt mycket. Inte lätt att dölja förutom i vinterjacka. Tycker att jag både 2a graviditeten och denhär blev större mycket fortare än 1a men denna gången är magen nog större än förra.

• Törnrosa

Japp, jag har fått mage snabbare för varje graviditet. Nu väntar jag fjärde barnet och magen kom nästan snabbare än plusset ;) Minns att under min första graviditet kunde jag ha mina vanliga byxor långt till någon stans mellan vecka 20-30, det känns lite svårt att tro nu ;)

• Leakim

Mkt större den här gången, alla frågar ideligen om det bara är 1 där inne :) Bf 1 Maj.

• Utbyalex31

Väntar också tredje och jag växte mycket mer i början...fick börja ha mammabyxor i vecka 13...kul... Svärmor kan inte sluta tjata om att hon tror det är tvillingar, trots att jag gjort två ultraljud :) Väger lika mkt som i nionde månaden med dom andra två och är idag i vecka 31+0.

• Alfalfafrö

Jag väntar också en trea och jag är mycket större än mina tidigare graviditeter. Mätte precis 92-93cm i omkrets vid naveln..
    Kanske ska tillägga att jag är en tjej som annars inte har någon mage alls och väger 50kilo, denna gång har jag dessutom lagt på mig en massa vikt, 8kilo redan
    BF 11mars

• Flisan79

Ja Gud ja. Fick mage direkt med nr 3. Kunde omöjligt dölja den till v 12 som man kanske vill med tanke på mf risken. Började med mammabyxor v 7-8.

• Realmilla

Jag väntar mitt 3:dje barn och jag upplever att jag fick mage mycket snabbare än tidigare graviditeter runt v 12 gick det knappast att dölja längre!
    Fick även större bröst vilket jag inte fått under tidigare graviditeter är nu i V 26 (25+0) magen är 92 cm över naveln (vägde 70 kg innan jag blev gravid)
    I V 25 (24+3) var mitt SF mått 24 och jag hade gått upp 8 kg är sjukskriven och rör mig inte så mycket!
    Tidigare graviditeter hade jag gått upp 5-7 kg i V 27
    Men jag upplever inte att magen är större nu utan bara att den syntes fortare.

• Happy Sadie

Jag var ganska ung då jag fick mina två första barn, bara 20 resp 22 år och hade liten gravidmage båda gångerna. Nu är jag 37 år och jag är i v.9 och de flesta kläder börjar vara rätt trånga..syns definitivt att jag är gravid!!:)

• Madelen21

Hoppar in här jag väntar tredje barnet bf 17 juni så går in i v 16 på tisdag. Jag är så pass stor att en del tror det är två.. fast ingen av varken jag eller sambon har tvillingar i släkten.
    Här är bild på magen i v 14 och går in i 16 på juldagen :)

• Leilon
    Madelen21 skrev 2012-12-23 07:38:36 följande:
    Hoppar in här jag väntar tredje barnet bf 17 juni så går in i v 16 på tisdag. Jag är så pass stor att en del tror det är två.. fast ingen av varken jag eller sambon har tvillingar i släkten.
    Här är bild på magen i v 14 och går in i 16 på juldagen :)

Du är onekligen stor.
  • Madelen21

Leilon: Jaa :) hihi fått en del kommentarer som är du säker på att d är en osv.. men vi ha ju inte varit på ul än så... men sen så har varken ja lr sambon tvillingar i släkten så chansen/risken är nog minimal 

• Alicantina

Jag väntar oxå nr 3 och fick mage på en gång, med första barnet fick jag mage först i 5:e månaden. Nu har jag sett ut som jag är i 7:e mån ett par veckor nu. Antar att det syns mer ju fler barn man haft därinne:)
    v.18  har gått upp 4kg. 

• jmynt

jag väntar också nr 3 och min teori är att förstabarnet nöjer sig med ett rum o kök, tvån med två rum o kök, trean med tre osv. jag fick snällt dra fram mammakläderna i v.7 och då förstod även svärmor vad som var på g. får också kommentarer om att det säkert är två men än så länge har man bara hittat en på ul.Men stor mage är ju bara kul, värre är det att jag mår tusen ggr sämre än med de andra två, spyr och mår illa hela tiden och är så himla trött hela tiden.

• LeLeD

Jag väntar också 3:e barnet och har blivit stor snabbare för varje barn. Får nästan varje dag höra att jag är så stor (av min farmor får jag höra att jag är så tjock). Min fd chef avslöjade mig när jag trodde jag var i v 8 (visade sig sen att jag bara var i v 7) och då hade jag fått ha mammabyxor i nån vecka redan, för det fick jag börja med nästan direkt efter plusset. Orsaken till att jag ens kollade om jag var gravid var att byxorna (som nån vecka innan varit för stora) var så trånga att jag fick knäppa upp dom fast jag låg ner i soffan. Jag väntar en tredje pojke, men trodde att det var en flicka eftersom magen den här gången blivit så bred (med dom första två stod magen bara rakt ut framåt) så pga det är mina gamla mammabyxor snart för små. Börjar vara ganska less på att vara gravid nu, för det är tungt att bära runt på magen, men är bara i v 23.

Svar på tråden större fortare 3:dje graviditeten?!