• mallan12345

normalt avslag

Hur mycket är det normalt att man blöder efter förlossningen? Hur har första veckan efter varit för er?

• Svar på tråden normalt avslag
  • viseversa

Som en riklig mens med klumpar. Blödde mellan 4-6 veckor. Jag har fött tre barn. 

• Flickan och kråkan

Det var väldigt olika för mig. Efter mitt första barn så hade jag väldigt lite avslag - mindre än vanlig mens och bara ett par dagar. Fick tillbaka en släng blodigt avslag efter ungefär 7 veckor under cirka två dagar - vanligt. Efter andra blödde jag rätt rikligt första veckan - som mens då den är lite rikligare - och sedan hade jag blodigt avslag i 4 veckor innan det försvann. Fick tillbaka en släng efter 7 veckor då med och då varade det längre - cirka veckan.

• pigglet

Instämmer - som en riklig mens. Ibland med stora klumpar elelr hinn-rester, det kan komma stora som tennisbollar har jag hört flera berätta om. En kompis fick för sig att det var livmodern som trillade ut i duschen!   :)

Det har hållit på 6-8 veckor, men blött mest i början. 

• mallan12345

Skönt att höra. Har inte blött så här mycket med dom andra barnen så vart lite orolig när blödningarna kom igång igen o rätt mycke men nu har det gett sig. Kanske måste ta det lite lugnare

Svar på tråden normalt avslag