• Anonym (Man42)

Min fru vill sällan

Hej
    Ett tidigare omskrivet ämne. Jag och min fru har tre barn i mellanstadiet. Vi har varit ihop i 15 år. Min fru har minskad lust. Jag vet att det säkert beror på skjutsningar till aktiviteter, matlagning, läxhjälp, möten och arbete. Säkert har även åtrån mellan oss försvunnit eller kraftigt mattats av. Men själv känner jag mig just nu både pilsk och kärlekslängtande.. ofta..ofta

De gånger som vi kommer till blir det mörkt sovrum och missionären. Men snälla -  jag är bara 42.. ska  jag ha det så här i 35 - 40 år till?? Frustrerad.. Vi har varit hos familjeterapeut under förra våren och då blev det tillfälligt bättre. Men nu har vi återigen "ramlat" ner i vår kärlekssvacka.. Kanske dags att skaffa älskarinna eller skilja sig? Just nu är jag i ett "tillstånd". Är inte lycklig med livet men hinner inte i vardagen sätta ner foten och förändra..

Någon som känner igen sig och kanske kan ge något råd?       

• Svar på tråden Min fru vill sällan
  • jonte02

Ni kan ju alltid sätta er ner och titta över alternativen. Måste ni göra allt ni gör idag? Går det att rensa ut något som faktiskt går att avvara för att ge er mer tid? Kan barnen ta sig själv till aktiviteter eller har aktiviteten för er som föräldrar blivit en social grej som byter ut/ersätter det ni två inte har idag? 

Missionären lär det bli såvida ingen av er tar tag i det. Om ni kan ta tag i det gemensamt blir det nog bäst. 

• Anonym

Hur ofta vill du..? hur ofta vill hon?? Går det att kompromissa?

• Blake

Skaffa älskarinna? nej. Skilja dig? nej.  

Det du skall göra är att boka in en dag med din fru där ni skall prata om er relation. Stäng av TVn, datorer och annat som stör. Förklara att du inte kan leva så här längre och förklara tydligt vad du längtar till. Få henne att berätta varför hon inte känner samma lust och åtrå. Få henne att berätta om hindren. Alla som lever i en relation vill ha ett levande sexliv - hon gör inte så här för att jävlas, utgå från det.

Jag tror inte det bara beror på allt i vardagen som lämning, matlagning, möten och arbeten, det beror också på att hon har tappat bort sig själv. Jag tror säkert att du kan känna dig fylld av lust oavsett om du jobbar dygnet runt, skjutsar runt och det är stökigt som Jerusalems förstöring hemma. Hon skulle säkert också kunna känna samma om hon visste att hon har ditt fulla stöd i aktiviteter, matlagning etc. Hon har tagit på sig en för stor roll och glömt bort sig själv och prioriterat ner sin lust till källaren. Hon vill nog känna lust men vet inte hur hon skall göra - hon fungerar inte som män som har en röd tråd mellan hjärnan och kuken. Vi kan ofta känna lust oavsett.

Det du skall göra är att få henne att släppa på kontrollen och lita mer på att du är hennes stöd. "Tvinga" henne att ta mer tid för sig själv. Du får börja ta kommandot hemma och styra upp.

Oftast är det väl också så att mannens lott blir till att röja hinder för att kvinnan skall få mer kontakt med sig själv och sin sexualitet. Att  släppa den "vårdande" sidan. Innan hon kan känna en sexuell-längtan så behöver hon känna sig fylld på alla plan, kärleksmässigt och känslomässigt - vara avslappnad. Ju snabbare hon kommer fram till att du är hennes stöd desto snabbare kan hon slappna av och börja känna en sexuell-längtan efter dig.

• Anonym

Hur ofta får hon orgasm och njuter när ni har sex? Får man inte orgasm så ofta så saknar man den där drivkraften till att ha sex.

• jvanc

Kän dig inte utanför detta gäller även mig , jag och min " x sambo " har fortfarande sex vi har fortfarande inte brutit helt vet ej hur det kommer att bli

men hon vill aldrig ha sex hon rör mig inte över huvud taget
    kan hända att vi inte har sex på en månad ill a dock då vi är unga 22 och 26 år
    hon skyller på allt att hon är sjuk att hon får göra allt i hemmet fast det inte är sant hon kommer på allt.
    självklart tar barnen och allt anat mycket tid. men en snabbis per dag lider man ju inte av.
    tyvärr tror jag att min kvinna har sex med någon anan

• Anonym
    jvanc skrev 2012-10-25 14:11:20 följande:
    Kän dig inte utanför detta gäller även mig , jag och min " x sambo " har fortfarande sex vi har fortfarande inte brutit helt vet ej hur det kommer att bli

men hon vill aldrig ha sex hon rör mig inte över huvud taget
    kan hända att vi inte har sex på en månad ill a dock då vi är unga 22 och 26 år
    hon skyller på allt att hon är sjuk att hon får göra allt i hemmet fast det inte är sant hon kommer på allt.
    självklart tar barnen och allt anat mycket tid. men en snabbis per dag lider man ju inte av.
    tyvärr tror jag att min kvinna har sex med någon anan

Hon kanske inte vill bara ha en snabbis, många kvinnor hinner inte njuta eller få orgasm under en snabbis. Kvinnor vill också få orgasm vet du. Hur ofta får hon orgasm då?
  • jvanc
    Anonym skrev 2012-10-25 14:13:17 följande:
    Hon kanske inte vill bara ha en snabbis, många kvinnor hinner inte njuta eller få orgasm under en snabbis. Kvinnor vill också få orgasm vet du. Hur ofta får hon orgasm då?

jag menar inte så man hinner ju oftast inte ha långt skönt sex när man har barn man får aldrig tiden
    och våran dotter såver i våran säng så det är inte ett alternativ på kvällarna

jag älskar att ha sex länge och framföralt vill jag göra det skönt för henne
    menefter som det verkar som hon helt tappat suget på mig så tycker man att en snabbis kan vara en lösning men svårt med någon som ej vill överhuvud taget. hon brukar komma ganska bra tycker jag hon har aldrig klagat

jo att hon får ont där nere när vi knullar hårt och länge , fast hon vill ha det hårt
    vet tyvärr ej hur den fröken tänker
    men jag har mina tankar om vad hon gör på sidan av        
  • Allvarlig

Sitter i samma sits som dig.
    Vet ej hur jag skall ta tag idet, men det jag vet är att lusten att"försöka" lösa problemet minskar med tiden.

Dvs att tankar om skillsmässa kryper mer o mer framåt...

Gör det som hjärtat leder dig till....det blir Alltid Rätt!!!!     

Svar på tråden Min fru vill sällan