Det är inte som sverige där man ringer en hyresförening, här hyr man av privatpersoner och det är finn man söker på. Vissa äger flera hus och har byggt om det till 2-4 lägenheter. Vissa hyr ut över/undervåning i sitt eget hus med eget kök och toalett. Man skriver ofta på kontrakt som hålller 1 år eller mer och det är otroligt svårt för den som hyr ut att "vräka" den som hyr. Till dottern var jag tvungen att söka innan februari tror jag det var för de har bara sökning en gång per år till dagis. Har man tur kan de komma in endå efter men är svårare då många söker dagisplats. Funkar både och, lättast är att komma in genom ett bemanningsföretag och försöka jobba sig till fast, har han utbildning i nått kan det vara lättare atr få jobb via nav (arbetsförmedlingen) Bemanningsföretag brukar du dock få jobb fortare men är inte garanterad att jobba varje dag och du får mindre i lön, minimum är 120 kr timmen om de nu inte höjt det. Bäst att vara på plats så han kan ta jobb på en gång men ha en överlevnadsbuffert tills han får jobb. Min första månad levde jag på bara pasta :-P Är man sjuk så får man inga pengar alls, tror man måste jobba i tre månader efter det får man 100% får man barn får man 100% också