Stödfamilj??!!
Jag är ensamstående med 2 underbara barn. Vi har alla tre haft några tuffa år bakom oss med en psykiskt sjuk man/pappa, skilsmässa och nu även frånvarande pappa.
Jag gör allt för mina barn, de är verkligen det bästa som finns i mitt liv! Men nu är det så att jag är totalt slut...har blundat och kämpat sååå länge nu att energin verkligen börjat tryta.
Ett av mina barn har fått kontakt hos Bup för hjälp för hennes ångest/sorg kring hennes pappa. I samtal med bup så började de prata kring om jag var intresserad av stödfamilj. Först slog jag bort tanken, men eftersom har det börjat gnaga i mig...vad händer om jag inte orkar?? Vad händer med mina barn då?? Så har jag själv tagit kontakt med Soc och varit på första samtal hos dem angående ansökan om Stödfamilj.
Men frågan är om det är rätt mot mina barn ?? Kommer de må bra av att få komma till en annan familj någon gång ibland, eller är det bara att förvärra för mina barn som i dagsläget inte mår bra?? Jag känner mig så otroligt orolig för att göra fel, för att tänka fel... Är det någon som vet hur det blir med barnens aktiviteter om de ex. är hos en annan familj någon helg i månaden...förväntas då den familjen följa med på ex. matcher, eller kan man inte kräva det. Själv är jag med på precis allt när det gäller mina barn, och de har ganska många aktiviteter som de verkligen älskar. Vi har i övrigt inga sociala problem, jag jobbar, vi bor i hus och har välordnad ekonomi. Men vad händer om jag helt plötsligt inte orkar längre.....