• milli79

Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?

Själv är jag 33år och väntar 3e barnet beräknat till ca 3e maj. Vi flyttade till Tyresö/Trollbäcken i juli i år och det vore kul att lära känna andra som oxå väntar barn inte alltför långt härifrån. Våra andra barn är födda (pojk) 07/09 och (flicka) 02/11.

• Svar på tråden Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?
  • kimpim333

Tur att du fick ett tidigt snitt, jag hoppas också på det då jag är supersvårstucken och när man väl fått in en infart så spricker dem, så ef för mig skulle vara plågsamt. Men men det är ju bara att hoppas :)

Ja det har jag. =)
    Och du vet antagligen vem han är eftersom du kanske hänger med honom ganska ofta? =)
    Eller gjorde fram till nu hehe

• kimpim333

Ja den är verkligen pytteliten Glad
    Vi e hemma med någon slags influensa och Mio har varit hemma i ca 1,5 vecka.
    Jag själv har feber och känner mig överkörd av en buss typ hehe
    Nej jag har ingen tid bara ett datum. Det är tydligen någon slags kö system...

Hur går det med de andra barnen tycker dom att det är kul med lillebror?

Evel
    Fint namn Flört

• Tvåbarnsmamman78

Kimpim: min minsta på 4 år hade det lite tufft de första dagarna. Han var glad, omtänksam och mysig med bebisen men han var arg/ledsen mot allt annat. Lite buffig mot oss, ingen fick hålla bebisen och ville inte lämna min sida. Ville vara hemma med mig och bebis. Men nu börjar det bli bättre.

Trist med sjukdomar...ni har drabbats hårt. Jobbigt. Hur mår du annars (graviditetsmässigt)?
    Vet du om Ylva har fått?
    Har ni något namn till tjejen?

• kimpim333
    Tvåbarnsmamman78

Ja, det blir väl en omställning för dem när det kommer en ny en i familjen. Jag undrar hur Mio ska reagera.
    Han är ju jätte fin nu med magen och pratar med den och ska lära bebisen äta pannkakor haha.
    Men vi får se hur reaktionerna blir sen när hon är ute.

Nej, Milo var här och lekte förra veckan innan Mio blev sjuk. Då skulle hon jobba en vecka till. Sen har vi varit hemma så har inte stött på dem.
    Ska kolla på måndag, hon skulle ju ha i slutet av mars så man vet ju inte kanske har hon kommit.

Tjejen ska heta Elise. Vad heter din nya skatt? Glad
  • Tvåbarnsmamman78

Elise, vad fint. Vår son heter Daniel.
    Roligt att killarna leker på fritiden.

Det behöver ju inte bli konstigt utan att Mio fortsätter att vara lika gullig. Min dotter blev inte annorlunda när hon fick sin första lillebror (då var hon 2,5år).

• kimpim333

Daniel är så fint tycker jag :)
    Ja det är jättekul att dom leker så bra, han älskar Milo haha

Nej det behöver ju inte bli konstigt, men jag räknar med att det kommer komma små faser. Glad
    Hur var rummen och avdelningen där du låg?Jag lär ju ligga på samma avdelning.

Danderyds var så gula och kala och inte en tavla ens på väggen.
    Fick man ha besök?Visst får pappan stanna kvar?Hur länge låg du kvar?

• Tvåbarnsmamman78

Oj rummen... Typiskt sjukhus. Fanns två tavlor med ammade bebisar-superfina. Ja du lär hamna på samma avdelning.
    Fredrik fick stanna med mig. Vi födde på ons och åkte hem fre em. Ville bara hem ð???. Inga besökare men syskon får komma och hälsa på. Annars får man gå it i korridoren utanför avdelningen. Så stor risk för RS nu i mars/april.

• Nadia1

Hej, får man hoppa in i gruppen? Har precis flyttat till tyresö och har en dotter som blir två i juni och en liten bebis som föddes den 8 februari.

• milli79
    Nadia1 skrev 2013-04-06 16:41:33 följande:
    Hej, får man hoppa in i gruppen? Har precis flyttat till tyresö och har en dotter som blir två i juni och en liten bebis som föddes den 8 februari.
    Självklart!

Var i Tyresö bor ni?

Har lite dålig koll på tråden nu får jag erkänna. Men borde väl läsa ikapp. 
  • milli79

Var på gravidmassage idag och det är såå bra! Hon som gav är under utbildning just för gravida och letar en till som kan få massage för special pris 1200kr för 4ggr. Jag har varit 3ggr nu och blivit bättre i fogarna. Hon vill helst ha någon som har problem med rygg/nacke/fogar. Hon har jobbat med massage länge men nu då speciellt för gravida.

Säg till om någon är intresserad. Hon finns i Tyresö centrum.  

• Nadia1

Jag bor på granängsringen. passade på att läsa hela tråden innan jag skrev så lite koll har jag fått :p

• Nadia1

Tänkte höra med er om ni har tips på lekparker i närheten av mig. Har vart vid den lekpark som finns vid Tyresö centrum men det skulle vara roligt att variera sig lite.
    Även om ni har tips på promenadvägar så tas det tacksamt emot. Har bara vistas i Tyresö tidigare när man var barn annars så känner jag inte till så mycket.

• kimpim333

Tack :)
    Det gick super, nu krånglar jag med ammningen dock, usch va jobbigt det är när det inte funkar Rynkar på näsan
    Hur går det för er?

• milli79
    kimpim333 skrev 2013-05-05 22:52:22 följande:
    Tack :)
    Det gick super, nu krånglar jag med ammningen dock, usch va jobbigt det är när det inte funkar Rynkar på näsan
    Hur går det för er?
    Grattis men jobbigt att inte amningen funkar. Våra barn har alltid tagit bröstet direkt så det enda som krånglat är när 1an blev runt 4mån då det absolut inte gick amma mer än i ett mörkt rum helst liggande el stående under en filt... Hoppas det kommer igång för dig snart. Med nya bebisen tog det 2 nätter innan jag fick sova och då verkade han super hungrig men det kom inte så mycket. Sen kom mjölken igång och då har han oxå sovit i alla fall 3h i streck. (1an ammade varannan timme och ibland mer så där var det alltid väldigt lite sömn).

Vi fick en son 30/4 här som ska heta Hannes. Födde på Karolinska Solna då SÖS var fullt men det var bra där oxå. Åkte hem samma dag. 

Har rätt dålig koll på tråden. Är det några som har träffats? Skulle va kul att ses framöver. Nu är ju Hannes bara 1v men snart vore det kul att komma iväg lite. 
  • Evel

Vi är några som ska träffas imorgon.
    Vore kul om fler vill ansluta när ni är redo. :)
    Vi har kontakt på fb under vårbebisar 2013.
    Mikaela "bajenflicka" har koll.

Svar på tråden Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?