• milli79

Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?

Själv är jag 33år och väntar 3e barnet beräknat till ca 3e maj. Vi flyttade till Tyresö/Trollbäcken i juli i år och det vore kul att lära känna andra som oxå väntar barn inte alltför långt härifrån. Våra andra barn är födda (pojk) 07/09 och (flicka) 02/11.

• Svar på tråden Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?
  • milli79

Hej kul med några fler.

Kaosmamma då får jag kanske göra lite reklam till dig ;)... har startat eget med massage & reconnective healing här i Trollbäcken. Jag kommer satsa mycket på föräldralediga så att man kan komma med föräldragruppen/kompisen och passa varandras barn och turas om att få massage & så ingår fika. Så om du eller någon annan föräldraledig som du känner är i behov av massage så kolla mer på min hemsida www.hela-dig.nu

Hur är det att ha 4 barn föresten? Vi hade nog tänkt oss 2 barn men så fanns det tydligen en till som ville hit och det är självklart välkommet. Är dina andra barn små eller har du några år emellan?

Tycker det känns rätt skönt att vi inte får 3an lika tätt som 1an och 2an där det bara var 1,5år. Känns oxå kul att kunna prata med 3åringen om att det finns en bebis i magen osv.

Ösö: Ska svara ditt mail snart.  

• milli79
     Är dina andra barn små eller har du några år emellan?
    Ah nu ser jag ju på din blogg... ska kolla mer :)
  • Kaosmamma

Hihi kanske blir av med massage nån dag, skulle vara behövligt ;) men är inte klassiskt mammaledig då vi lever med ett svårt sjukt barn tyvärr. Och den lilla tid jag har över försöker jag lägga på mitt företag Lullaby AB där jag släppt iOS appar (Wilda pruttar och pooki-booki, samt två barnböcker).

Mina barn är 7 år, 6 år, 4 år och 6 mån. Mellan de två första är det 13 mån ;) när trean kom så var de två större 3 och 2 år... Men hade jag fått skulle jag nog kunnat skaffa en nr 5 som sladdis om det ville sig väl :) Men är tyvärr stopp i fabriken enligt läkarna. 4 svåra grav och 4 svåra förlossningar... Eller tre blev snitt och höll på att förlora barn nr 3 och fick katastrofsnitt.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Kaosmamma

Var inne på din hemsida... Åhhh kände att jag nog verkligen vill komma nån dag :) vet några föräldralediga. Ska bara lyckas mitt i livet med sjukhus och sjukdom också! Men skulle som sagt vara behövligt!!

• bajenflicka

hej!

Jag vill vara med.

Vi ska få vårt andra barn i Mars då är vår första dotter  2 år och en månad=).

Jag bor i Vega, Haninge så det är inte jättenära men södra stockholm iaf.

Hoppas jag får vara med ändå.         

• Lillis80

Jag kommer från Älta (Kolarängen), bor i Skogås nu, och väntar mitt andra barn i maj/juni-13. Dottern föddes dec. 2011. Kommer gå på MamaMia i Älta under graviditeten :)

• milli79
    Kaosmamma skrev 2012-10-30 21:44:34 följande:
    Var inne på din hemsida... Åhhh kände att jag nog verkligen vill komma nån dag :) vet några föräldralediga. Ska bara lyckas mitt i livet med sjukhus och sjukdom också! Men skulle som sagt vara behövligt!!

Kul att du blev intresserad. Läste lite mer på din blogg & vilket annorlunda liv det måste bli med att behöva tänka på att inte utsätta sig för olika saker hela tiden. Är imponerad av dig som har eget företag och klarar av den situationen. Skönt att du ändå gör något du verkar brinna för. Man behöver utveckla sig själv oxå känner jag.
    bajenflicka skrev 2012-10-30 21:49:28 följande:
    hej!

Jag vill vara med.

Vi ska få vårt andra barn i Mars då är vår första dotter  2 år och en månad=).

Jag bor i Vega, Haninge så det är inte jättenära men södra stockholm iaf.

Hoppas jag får vara med ändå.         
    Alla får såklart vara med. Tänkte bara att det ökar chanserna att man kanske kan träffas ifall det inte är på andra sidan stan, sen beror det ju på kommunikationerna oxå. Kul att du vill va med. 
    Lillis80 skrev 2012-10-30 21:52:17 följande:
    Jag kommer från Älta (Kolarängen), bor i Skogås nu, och väntar mitt andra barn i maj/juni-13. Dottern föddes dec. 2011. Kommer gå på MamaMia i Älta under graviditeten :)
    Hej! Vi tittade på hus i Älta innan det tillsist blev Trollbäcken. Då blir det rätt tätt mellan era barn, kul! Vår dotter är född 2/1-11 och är 1,5år mellan våra.  Är du mammaledig nu eller jobbar du?

Svar på tråden Fler som väntar barn till våren i Tyresö, Älta (södra sthlm) och närheten?