Themis skrev 2012-10-31 19:34:53 följande:
Nej, jag har aldrig känt att det varit motiverat att mixtra med min hjärnkemi även om läkare har tyckt det ett par gånger.
Typ, "du gråter för att nån har dött samtidigt som företaget du jobbar på håller på att gå i konken och du ska deala med uppsägningar av personal, ska du inte ha en bunke piller?".
Oseriöst är vad det är...

Jag dömer verkligen inte de som använder dessa tabletter utan det är säkert till hjälp för dem, men jag är ändå benägen att hålla med dig.
Jag vet att det är hormoner och olika signalsubstanser i hjärnan som inte fungerar som det ska, men jag tror inte att det är den verkliga orsaken för alla som mår dåligt. För en del är det säkert så, men alla?
Mitt resonemang är att varför ska jag äta tabletter när det är folk i min omgivning som har behandlat mig illa. Är det inte bättre att de får medicin så de ser hur illa de behandlar folk?
Det jag behöver är att jobba med mig själv och lära mig att vägra låta trampas på och sluta söka bekräftelse på alla håll genom att spela duktig hela tiden.
Lära mig att jag är värdefull även om jag går en promenad i solskenet fast torktumlaren inte är tömd. Programmera om hjärnans negativa tankebanor med andra ord. Och det behövs det terapi för, inte mediciner.
Fick dock ändå tabletter utskrivet och när jag läste bipacksedeln fick jag kalla fötter. Mer än innan...
Långt bak på lappen stod det lite smått om biverkningar. Om jag tvivlade innan så blev jag nu totalt avskräckt ifrån att ta dem och har inte vågat ta dem.
Tycker dock att de som vågar äta dessa tabletter är modiga och ska ha en eloge för att de tar tag i sina problem och sitt mående!