hjälp, vadfan ska jag göra?
hej alla där ute, inte första gången jag skriver här om detta, men nu börjar det spåra ur igen o jag behöver era kloka råd!
jag är mamman till en underbar liten tjej på 2,5 år. har i stort sätt uppfostrat henne själv o haft henne större delen av hennes liv, hon har vart en dag då o då hos sin pappa! jag har aldrig någonsin nekat honom att ha henne, dock har intresset inte verkat så himla stort för honom att ta henne extra,
menar inte att han aldrig har henne, vi har haft bestämda tider o det har funkat, men han har aldrig föreslagit att han ska ha henne extra. o nu när hon har kommit ur bebis tiden o snart är blöjfri,
jo då fan duger det att börja ha henne mer, så vi har kommit överens om att trappa upp hans tid med henne,
så det till slut blir en vecka, så varannan vecka då till slut.
vilket inte är så långt kvar nu, då vi e uppe i 6 dagar var nu, vi beslutade detta hos familjerätten. jag gick med på det fast det tar emot så himla mkt, vill ju inte vara ifrån min lilla skatt, men jag kan inte bara tänka på mig själv, hon har lika stor rätt till sin pappa som till mig såklart!
vi kom även överens om att eftersom vi börjar med varannan vecka så pass tidigt, o hon e van att vara mest hos mig, så ska jag få ha henne några timmar någon dag under pappans vecka, vilket senare ledde till att hon sov en natt hos mig för att han inte ville träffa mig, fine!
men nu ikv får jag ett sms "vill inte att du har henne nå mer under mina veckor!" visst om det hade gått ett par månader, men nu har jag bara haft henne två ggr under tiden hon har vart hos honom eftersom vi kommit upp i så pass många dagar nu!
o jag vägrar såklart, o då börjar han ju i vanlig ordning hota med domstol osv, även att han egentligen vill stämma mig på hela vårdnaden..
så min fråga blir vad gör jag nu?? jag är inte redo att vara ifrån min prinsessa så länge än, o jag tror definitivt inte att hon är redo heller! eftersom han nu tänker bryta överenskommelsen, borde inte jag kunna göra det då med? o ge fan i att ha varannan vecka? eller ger det bara honom fördelar om detta går till domstol? kan även tillägga att vi har gemensam vårdnad.
tacksam för svar!