• Apotheosis

Stilrena barnkläder?

Jag letar efter stilrena barnkläder som INTE har de där starka färgerna och mönster som är typiska för till exempel polarn o. pyret och vintervalla. Lite vuxnare modeller och färger är mer vad jag söker.

Jag älskar kläder från Zara. Kappahls kläder är rätt fina också. :) Jag söker tips om kläder som är i liknande stil som Zaras barnkläder. :)

Var hittar ni fina stilrena barnkläder som INTE har prickar, ränder, elefanter och andra sådana mönster och som inte är gröna, gula, rosa, röda? :) 

Sedan undrar jag var ni hittar band-t-shirts och liknande som INTE är svarta. (för barn givetvis). Gärna Beatles.

Jag söker främst stl 62-74. :)

• Svar på tråden Stilrena barnkläder?
  • sandra8686

Pompdelux har i strl 80 :)

TIPS
    Har startat en grupp på Facebook för alla oss barnklädes-tokiga föräldrar! Gruppen har i skrivande stund 594 medlemmar. Vill nu tipsa er här på Familjeliv om gruppen :)

Gruppen heter: "Barnkläder - bild & snackis-grupp" Vi delar med oss av foton, matchnings-tips och diskuterar allt som gäller barnkläder... Gruppen är ej tänkt som ett "köp&sälj-forum" Men efterlysningar av plagg är dock OK, om ev köp&sälj sker via inbox/pm! Fotoalbum finns för efterlysningar! Här är en länk:
    www.facebook.com/#!/groups/462414663808747/518252174891662/
  • Apotheosis

Tack men jag är redan med i den gruppen och du har absolut helt och hållet missförstått hela min trådstart
    Jag eftersökte kläder som INTE har prickar, ränder, elefanter och andra sådana mönster och som INTE är gröna, gula, rosa, röda...
    i princip alla plagg som publiceras i den gruppen är alltså motsatsen till vad jag söker och det mesta som läggs upp är Molo.
    Det jag söker är stilrena klassiska barnplagg utan regnbågar och mönster och starka färger. Ifall jag vill ha färgglada kläder med mycket mönster och gulliga tryck vet jag redan var jag skall titta. :)

• Abisko

Såg att Kappahl ska utöka sin "Newbie"-kollektion med större storlekar. De kläderna tycker jag har fina färger. Dessutom ska de vara tillverkade av mer miljövänliga material.

Jag har förstått att, över lag, är det bättre ur miljö/hälsosynpunkt att satsa på kläder med "blekare" färger då dessa inte kräver lika många infärgningar med starka kemikalier.

• Apotheosis

Jag älskar Newbie-kollektionen designmässigt men är inte alls nöjd med kvaliteten på kläderna. Rynkar på näsan

• LMH84

Finns en hel del på brittiska Next. Har inte beställt därifrån än, då jag tänkte besöka butiken live när jag åker till london nästa månad. Då blir det såklart gap och Zara också!

• Tea03

My only är ett svensk märke som bara har stilrena kläder i svart/vitt av bra kvalité till ett bra pris!

Finns att köpa här: myonly.se/ 

• elyse

Sedan tycker jag att Åhléns kan ha både neutrala färger och lite rockigare tryck. 

• emsapemsa

Köper mycket på H&M och från Kappahls newbie-kollektion som har kommit i större storlekar.
    Det finns även en del lite dyrare märken som har stilrena och snygga barnkläder, så som Ebbe Kids, I dig denim, Mini Rodini. 
    Rock.-tishor har jag köpt flera på H&M! 

Svar på tråden Stilrena barnkläder?