Blake skrev 2012-11-29 17:43:21 följande:
För att ge ett vettigt svar måste vi veta varför lusten försvann? Var det bara sådär... du skriver att du har haft stor lust och haft en pågående sexualitet och sexliv. Vad hände..? Tänder du på din man?
Alltså, jag tappade sexlusten med mitt ex också, men då handlade det nog om att han inte var så himla bra för mig och vårt förhållande var inte helt hundra. Plus att han inte var så jävla lyhörd i sängen. Så när jag hade det så bra med min nuvarande under första året (1-2 åren), så var jag ändå alltid lite orolig att sexlusten skulle försvinna igen, för jag hade lidit så mycket av det förra gången. Så när jag långsamt började bli mer o mer ointresserad, vet ej varför, så blev jag rädd. Vilket kanske gjorde det värre. Förra vintern hade vi en svacka, då vi båda var rätt trötta på varandra under en period = inget liggalägge. Under våren började det rycka upp sig, och vi hade faktiskt sex ett par gånger som jag verkligen njöt av. Det kändes som det kanske var på väg att vända. Men så hade vi ett sånt där ligg igen där det gjorde ont (som när jag inte är 100% upphetsad). Och jag blev off igen. Strax därpå upptäckte jag att jag var gravid, ett besked vi båda blev glada över. Men sexlusten försvann när bebisen kom in, så att säga. Det är nog normalt, antar jag. Att inte va så tänd när man är på smällen. Men mina tankar kring sex känns inte helt OK: Jag kan bli jätteupphetsad av att tänka på massa sexuella scenarion. Av att läsa om sex eller tänka på sex. På andra (fantasipersoner) som har sex. Men när jag tänker tanken att någonting (sexuellt) skulle komma in i MIG, i min kropp, då får jag äckelkänslor och kroppen bara skriker STOPP! Jag vet inte om det beror på hur jag känner inför min man. Han är underbar och jag älskar honom och vi trivs så bra ihop på alla plan. Jag lider nog mer av honom än det här, eftersom jag känner mig som en usel partner, trots att han säger att det är OK och aldrig pressar mig. Jag får liknande äckelkänslor oavsett vem jag tänker på, även om jag försöker föreställa mig att ha sex med diverse män (eller kvinnor) jag finner attraktiva. Det tar bara stopp. Fan, jag kanske bara ska släppa det tills bebisen kommit ut. Men lixom, det känns ändå så jävla orättvist. Både mot honom och mig... Det är många ångestfyllda dagar och kvällar att gå och dras med den här känslan. Ska ett i övrigt perfekt förhållande behöva ta slut pga att jag inte förmår att gå igång på den jag är ihop med? Och hur skulle det i så fall bli med nästa ev. partner? Jag kan ha sex i 1-2 år och sen händer samma sak igen? Ber om ursäkt för detta långa inlägg, men det är många tankar... ps. har nog alltid haft tendensen att jag inte är lika intresserad av sex så fort jag vet att det är "garanterat", vilket det på sätt och vis är i ett förhållande. Men kan ju inte hålla på och leka med osäkra KK-relationer hela livet, vad fan?