• bebislyckan

Vaknar ALLTID när vi kommer hem med vagnen...

Vår son (10 veckor) sover bra i sin vagn när vi är ute och går om vi timeat bra med ny blöja, nymatad + att han är trött när han läggs i vagnen. Sen kan han sova hela rundan, har inte gått längre än 2 timmar men det sov han sig genom. Problemet är dock att går man en kortare runda och vill att han ska sova vidare när vi kommit hem är det kört. Han vaknar ALLTID när vi kommer hem eller är typ 500 meter från huset. Och det går inte att få honom att somna om... gallskriker... När vi är hos våra föräldrar finns inte detta problemet, där kan han sova en timme till i vagnen ute när vi kommit tillbaka efter en promenad...

Vi har provat att köra honom lite på gräsmattan när vi kommer tillbaka till huset, hjälpte inte. Vi har provat att bara ställa vagnen, det hjälpte inte. Vi har provat att köra långsammare och långsammare, inget resultat...

Han vaknar alltid även när vi promenerat till tex ICA för att handla - gallskrik på ICA är ingen höjdare. 

Tips på knep vore tacksamt :)    

• Svar på tråden Vaknar ALLTID när vi kommer hem med vagnen...
  • elilin

Min son är oxå 10veckor! Hade samma problem som dig för typ 2 veckor sen, men har nu kommit underfund med att när vi går på fm runt halv elva så vaknar han alltid när vi kommer tillbaka, men går ja ut senare runt 12,30-13 så sover han alltid fram till fyra fem tiden.. tror att han inte vill sova en längre stund på fm utan vill ha den på em, men han gillar vagnen så tror att han sover för att de rör sig men att han sen vaknar när de stannar..

Vilken tid brukar ni gå är de alltid samma tid? eller är de olika tider å han vaknar jämt? 

• Bollen2

Min son var likadan när han var nyfödd. Sov när vi gick, vaknade så fort vi kom hem.. Var vaken hela dagarna förutom när vi var ute o gick med vagnen... Det ändrade sig efter ett antal veckor.

• cosinus

Så har mina också funkat. Ta sig genom en kassa är lönlöst det bara funkar inte.

Det som däremot gått (ibland iaf) är att bara gå ut för att söva och sen hem. Det magiska för mina barn har varit att gå runt 10 min. Då har de hunnit somna och sover så hårt att de inte märker att vagnen stannar. Men går man 20 min eller mer har de fått sig så pass sömn att de återigen är pigga nog att märka att vagnen står still.

• bebislyckan

Han vaknar oftast oavsett vilket av sovpassen det gäller... Kanske skulle prova en kort promenad så han bara somnar och se om det funkar... Har hundar så vi måste gå en långrunda varje dag, men i övrigt vore det ju smidigt...

Har insett att han orkar vara vaken nästan exakt 2 timmar åt gången innan han behöver sova igen...

• fantasyforever

här har jag faktist lite samma dilemma många ggr.. jag brukar lägga honom i vagnen, trött och mätt och han somnar per omgående i stort sett sen sover han ca en halvtimme ofta mindre och det vare sig vagnen är still eller inte. däremot har jag märkt att ibland så funkar det att gå en extra sväng och bädda om han lite extra efter att han vaknat, ofta blir han då lite kinkig och kämpar emot och man får ge honom tutten ggr flera men om han då somnar om igen efter en stund, vilket han ofta brukar, så sover han längre sen.. min son är oxå tio veckor.. det är mer och mer sätllan han sover längre pass över huvudtaget på dagen, förut kunde han sova upp emot fem timmar nu blir det oftast bara en halv till en timme oavsett om han sover ute eller inne, menmen det gör väl iof inte så mycket om det inte vore för att det är lite jobbigt att hålla han road mellan matmålen om han bestämmer sig för att bara sova en halvtimme och han äter var tredje timme ungefär.

Svar på tråden Vaknar ALLTID när vi kommer hem med vagnen...