• Anonym (Svårkläckt!)

Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!

Jag har nyligen fått veta att jag har PCO. Är jätteledsen över detta. 
    Har en son sedan ett tidigare förhållande, så jag vet ju att jag kan bli gravid, men ändå gräver jag verkligen ner mig i diagnosen. Mår skitdåligt över att veta att jag har några blåsor som vägrar att spricka, för att hjälpa mig och min nuvarande make att skaffa ett syskon till pojken..

Jag behöver solskenshistorier, från er som haft det svårt, men sedan lyckats! 

• Svar på tråden Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!
  • Anonym (Svårkläckt!)
    MiraJ skrev 2013-07-14 14:03:15 följande:
    Jag är gravid spontant med mitt andra barn ( första via ivf). :) Jag har pco. Trodde inte detta skulle ske åtminstone inte så fort! Haft mens 3 gånger efter första barnet :). Tog d vitamin vet ej om det gjorde susen!"

Vad roligt, grattis! :) vad är det för d-vitaminer och vart kan de köpas?
  • frida198004

Hej! Jag har PCOS och har väldigt sällan ägglossning (och mens också för den delen) men efter akupunkturbehandling blev jag spontant gravid och har idag en fin liten kille på 14 månader! Det är min solskenshistoria :)

• NannaLi
    frida198004 skrev 2013-07-14 21:40:31 följande:
    Hej! Jag har PCOS och har väldigt sällan ägglossning (och mens också för den delen) men efter akupunkturbehandling blev jag spontant gravid och har idag en fin liten kille på 14 månader! Det är min solskenshistoria :)

En mkt bra, tycker jag :)
    Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • Anonym (d3)

fungerar det med aco kvinna tabletter som innehåller D3, är det den d-vitaminen man behöver?

• Anonym (d-vitamin)
    Anonym (d3) skrev 2013-07-17 12:57:23 följande:
    fungerar det med aco kvinna tabletter som innehåller D3, är det den d-vitaminen man behöver?
    Ja, det är d3-vitaminen man ska ta. I multivitamin tabletter som aco kvinna finns det knappast mer d-vitamin än det rekommenderade 10 mikrogram, vilket är rätt lite. Sen beror det väl också på om man faktiskt har brist på d-vitamin eller inte, vilket går att kolla med ett blodprov. När jag fick veta att jag har pcos å började försöka bli gravid läste jag en hel del om d-vitamin på nätet och använde sökord som "pco and vitamin d" och "ovulation and vitamin d". Jag började ta 75 mikrogram, sänkte sen till 50 mikrogram och när jag blev gravid sänkte jag till 30 mikrogram vilket jag sen tog hela graviditeten. Nu har jag en liten pojke på nio veckor Hjärta
  • Anonym (d3)
    Anonym (d-vitamin) skrev 2013-07-17 14:08:34 följande:
    Ja, det är d3-vitaminen man ska ta. I multivitamin tabletter som aco kvinna finns det knappast mer d-vitamin än det rekommenderade 10 mikrogram, vilket är rätt lite. Sen beror det väl också på om man faktiskt har brist på d-vitamin eller inte, vilket går att kolla med ett blodprov. När jag fick veta att jag har pcos å började försöka bli gravid läste jag en hel del om d-vitamin på nätet och använde sökord som "pco and vitamin d" och "ovulation and vitamin d". Jag började ta 75 mikrogram, sänkte sen till 50 mikrogram och när jag blev gravid sänkte jag till 30 mikrogram vilket jag sen tog hela graviditeten. Nu har jag en liten pojke på nio veckor Hjärta
    På min burk står det 7,5 ug? vet du vad det betyder?
  • Anonym (d-vitamin)
    Anonym (d3) skrev 2013-07-17 14:14:52 följande:
    På min burk står det 7,5 ug? vet du vad det betyder?

Det betyder att det är 7,5 mikrogram d-vitamin i en tablett.
  • MiraJ

Tack :) Jag tog mitt val vitamin D finns på apoteket. Slutade då jag fick veta att jag var gravid. Är nu i v 16 tror jag :) Står 10 ug per tablett

• GullpuckotMe

Hej på er! Får man vara med i tråden? :) jag har PCO med. Blev gravid på naturligt vid 2009 vilken resulterade i två underbara tvillingtjejer. 2 1/2år det för oss att bli gravida. Nu har vi bestämt oss för en trea och hoppas att det inte tar lika lång tid denna gång.. Tog ut p-ringen i april men har inte fått igång någon ägglossning ännu. I höst ska jag ringa en privatklinik som lovat att hjälpa oss med pergotime om det inte kommit igång tills dess :)

• NenneLo

Pcos med mens 4 ggr/år. Spontant gravid och fick en son 2011. Är gravid nu igen efter 2 pergokurer. Det tog ett år allt som allt att få till, men med pergo gick det ju fort. Så sök hjälp om ni vill bli gravida, det finns hjälp!!

2011-09-13 Loke <3
Svar på tråden Har fått veta att jag har PCO. Behöver solskenshistorier!