• Anonym

Vill hitta nya vänner, hur?

Det senaste har jag känt att i stort sett alla mina vänner bara fösvunnit. Jag börjar känna mig riktigt ensam och vill ändra på det. Problemet är, att jag inte vet hur. Jag har inga sociala nätverk som gör att jag träffar nytt folk.

Jag träffar inte nya vänner genom andra vänner, då alla mina tidigare vänner är borta.

Jag studerar på distans på heltid och har därför ingen skola eller arbetsplats där jag dagligen träffar människor.

Vad gör man?

• Svar på tråden Vill hitta nya vänner, hur?
  • fjoxxa

det ÄR svårt att hitta nya vänner, jag flyttade 150 mil till kärleken och blev otroooligt ensam. jag gick in i en tråd här på FL som handlade om mitt intresse och min situation och skrev "hej är det någon här som bor i hässleholm? Jag känner inte en käft och vill ta en promenad och dricka kaffe" typ. Fick napp av en tjej som jag umgås massor med idag! Så det kan gå det också :)

Mammamebarn, var i Göingskogarna håller du hus? :) 

• mammamebarn
    fjoxxa skrev 2012-11-22 18:09:58 följande:
    det ÄR svårt att hitta nya vänner, jag flyttade 150 mil till kärleken och blev otroooligt ensam. jag gick in i en tråd här på FL som handlade om mitt intresse och min situation och skrev "hej är det någon här som bor i hässleholm? Jag känner inte en käft och vill ta en promenad och dricka kaffe" typ. Fick napp av en tjej som jag umgås massor med idag! Så det kan gå det också :)

Mammamebarn, var i Göingskogarna håller du hus? :) 

Osby närmare bestämt.
    Flyttade hit för kärleken jag med :)

• jessie01

jag kan gärna oxå ta pm. o skulle vilja ha nån att tjöta med på msn. har/mår psykiskt dåligt, pga av separation

• otakingu

Jag befinner mig i en liknande situation som anonym, finns det någon i Örebro trakten som skulle vilja träffas och umgås? :) Vill helst lära känna de som är intresserade av att träffas lite lätt i någon chatt först isåfall.

Jag heter Viktor och är en glad kille på 23 år, jag har flera intressen men jag intresserar mig huvudsakligen för japansk kultur, anime, manga, tv-spel, musik, film, elektronik, matlagning och shopping för att nämna lite. Missta mig inte för någon som är helt insnöad i sina intressen, jag är väldigt öppen, omtänksam och tycker om att ta till mig andras intressen.

• Anonym

Nej, Bohuslän. Hur så? :)

• Lestat

Är i samma situation själv. Har flyttat omkring en del i riket, och senast lämnade jag mitt ex. i en anan kommun och flytade nu tillbaka till hemstaden.

Människor förändras och man får ju själv leta upp nya vänner när alla andra man känner är upptagna. 

• annaeba

Hej.

Känner igen mig i allt det ni skriver.

Jag är 41 år, lyckligt gift med en jättebra kille, vi bor i Helsingborg.

Vi har 4 tonåringar...12-16 år.

Vänner har liksom prioriterats bort när kärlek, barn och karriär/jobb kommit före. Jag har även flyttat hit som vuxen och då har vännerna blivit kvar och vi träffas bara någon gång om året. Visst umgås vi med människor, men känner att det vore roligt med nya normala vänner som kanske också känner att vännerna försvunnit på nåt konstigt sett.

Vi har bra jobb och ett lyckligt liv på alla sätt... Men...

Ibland saknar jag någon att bara kunna skvallra med osv.

Ja...kanske ingen känner som jag och har fullt med vänner. I vilket fall så känns det bättre att få ur mig det.????Anna

• sötare
    otakingu skrev 2012-11-24 03:13:10 följande:
    Jag befinner mig i en liknande situation som anonym, finns det någon i Örebro trakten som skulle vilja träffas och umgås? :) Vill helst lära känna de som är intresserade av att träffas lite lätt i någon chatt först isåfall.

Jag heter Viktor och är en glad kille på 23 år, jag har flera intressen men jag intresserar mig huvudsakligen för japansk kultur, anime, manga, tv-spel, musik, film, elektronik, matlagning och shopping för att nämna lite. Missta mig inte för någon som är helt insnöad i sina intressen, jag är väldigt öppen, omtänksam och tycker om att ta till mig andras intressen.
    viktor synd att de har lagt ner NAchaten , annars hade jag tipsat dig om den :)

• Man 58

Är en man 55+ i Örebro. Relativt nyinflyttad och känner ungefär samma känsla av ensamhet. Den som vill får gärna höra av sig till: fs12413@gmail.com

Svar på tråden Vill hitta nya vänner, hur?