Tips på lättare att bli gravid?
Hej nu har jag och min man försökt bli gravida i 16 månader , så ger snart upp =( Så jag undrar om ni som har försökt länge och lyckas gjorde ni något speciellt då? =)
Hej nu har jag och min man försökt bli gravida i 16 månader , så ger snart upp =( Så jag undrar om ni som har försökt länge och lyckas gjorde ni något speciellt då? =)
Jag vet inte vad som gäller när man söker hos en privat, det får bli att ringa till en gynekolog .
Att testa massa olika huskurer tror jag inte hjälper. Mitt tips är att leva hälsosamt, nu vet jag inte vad ni har för vanor men ät nyttigt rör på er och sluta med alkohol, nikotin och andra droger. Ett tips är även att se över eventuella mediciner om ni tar några. Tror dessutom det ska finnas glidmedel som är mer "spermievänligt" än andra.
Gör en utredning så snart ni kan. Så får ni svart på vitt om det är något som inte står rätt till och vad ni kan göra åt det.
Hej!
Jag och min sambo har försökt att bli gravida i snart 2 år...och jag förstår dig att du snart ger upp för jag kände exakt likadant. Är det något fel på mig? Är det något fel på min sambo? Tänk så kommer vi aldrig lyckas att få barn? Tänk så är det fel på mig men han är helt frisk...vad kommer då hända med oss? Alla dessa tankar bara cirkulerade i huvudet, tills vi till sist bestämde oss för att söka hjälp. Och det gjorde vi för 2 månader sen!
Först och främst så fick vi prata med en barnmorska som förklarade hela förloppet för oss. Min sambo skulle ta 2 spermaprover med 2 veckors mellanrum + en massa blodprover för att kolla om där fanns någon blodsmitta. Jag skulle ta en massa blodprover (för blodsmitta men även andra saker som tex sköldkörtel)
Nästa vecka ska vi till läkaren då det tar ca 2 månader att få en läkartid. Vi har dock fått svar på alla våra prover och vi är HELT normala och fullt friska!
Jag ska genomgå en gynekologisk undersökning hos läkaren för att se om problemet ligger fysiskt hos mig, vilket jag dock inte är så nervös för...då jag var där för ett år sedan och allt såg väldigt bra ut.
MEN, i väntan på att få tid till läkaren så har vi testat med Clearblues fertilitetsmonitor. Det är många runt omkring mig som har blivit gravida med hjälp av den efter enbart EN gång. Så jag kände mig korkad att inte testa.
Nu har jag testat den en månad och väntar på att min nästa mens INTE ska komma....så jag får ta ett graviditetstest. Så nu är jag taggad igen!
Dag 1 på din mens så trycker du igång monitorn, sen sätter du igång den varje morgon, på dag sex visar monitorn att du ska kissa på en sticka. Sen sätter du in den i monitorn så den får läsa av ditt kiss och sedan visar den om du är låg, hög eller max,. Jag var hög på dag 9, fick max på dag 19, hade max i 2 dagar, sedan på dag 21 var jag hög och 22 låg!
Så sök hjälp för ditt eget psykes skull! Det hjälper både för dig, honom och er! Och testa monitorn:) Det är faktiskt väldigt kul och gör det hela lite mer äventyrligt:)
Kram!
Vi har kört med monitor i 3 månader nu men jag har bara fått Max på den en månad så hoppas att får Max denna månaden =)
Jag tipsade bara vad som fungerade för mig, och jag har väldigt svårt att tro att tipsa om hälsokost är olagligt. Herre gud!
Okej, då ber jag om ursäkt. Trodde det var till mig. Ser inte alla inlägg då FL knasar. ;)
Ah oka
Usch har inte vågat ringa till gynekolog än , tycker det är pinsamt vet inte riktigt vart man ska ringa till å vad man ska säga =/ Har aldrig varit på en undersökning
Ja vågade ringa men kom aldrig fram bara till telefornsvarade