Graviditetspenning
Är det någon som vet hur tidigt man kan skicka in papper för att kunna få graviditetspenning?
Fick för mig att man inte kunde skicka in före v.25 men nu hittar jag ingen info alls om det, någon som vet?
Är det någon som vet hur tidigt man kan skicka in papper för att kunna få graviditetspenning?
Fick för mig att man inte kunde skicka in före v.25 men nu hittar jag ingen info alls om det, någon som vet?
Du skickar in det så fort du får moderskapsintyg och det kan man få när man varit på ditt första UL och har fastställt ett förlossningsdatum.
Jag var tvungen att skicka in min ansökan redan i vecka 14 eftersom jag skulle bli avstängd redan i vecka 17 pga riskfylld arbetsmiljö och skulle då gå på gravpenning.
Jag ringde min bm som skrev ut moderskapsintyget som jag sedan hämtade i receptionen.
Jag skickade in min ansökan runt v. 25 och fick svar efter ca 2 veckor. Jag fick godkänt.
Jag jobbar i hemtjänst på ett serviceområde.. Lyfter mycket per dag, ibland flera personer flera gånger per dag. Då borde jag väll få igenom det ? Bara pga de lyften? Finns ju oerhört mycket mer lyft per dag förutom människorna menar jag..
Ok! Då borde det inte vara några större problem alltså! Får se hur det går :)
Hej!! Jag har nyss skcikat in min ansökan oxå, jobbar inom tandvård (tandsköterska), har bf 12 april och ansökt om 2 mån innan, Ni verkar vara jättekunninga i detta vad gäller "ledighet", har en fråga, jag mår toppen och känner i största delen visserligen mer o mer av ryggen och att magen börjar ta lite mer plats framåt. Men hur ställer dom sig på fk om man fortsätter må bra när man egentligen ska va hemma (gravledig) och kan tänka sig jobba några dagar i veckan? Ryker ansökan då och man man måste söka nytt eller kan man gå in o jobba timmar??
Förstår ni hur jag funderar???