Paisley skrev 2013-01-03 10:16:20 följande:
Jag vill också prata om det. Men jag är redan van vid att folk inte gillar mina samtalämnen, tar det förgivet nuförtiden, de brukar bara handla om det som är intressant för mig

Så jag har lärt mig att prata om lättsamma saker.
Man får acceptera att folk inte är intresserade av detaljerna i ens situation. Då är det bättre att diskutera såhär på ett forum med likasinnade. Jag tror också att det kan vara så att de inte säger sina åsikter eftersom de är rädda att säga något fel.
Måste säga att jag har världens bästa kollegor
Händer ofta att flera av mina kollegor ställer frågor och är nyfikna dels över mitt barns NPF-diagnos, men även hur utvecklingen framskrider. Tror att det hänger ihop med att jag från början var extremt öppenhjärtlig med hens diagnos och dess konsekvenser. Tror att det öppnar upp och bidrar till att mina kollegor vågar fråga, även ibland lite dumma frågor. Därtill är mina kollegor ganska fördomsfria vilket självklart underlättar.
De mest ledsamma missuppfattningarna har kommit från en nära släkting som bland annat har beskyllt oss för att ha orsakat funktionsnedsättningen samt hävdat att det kommer gå över med tiden. Detta trots att vi vid flera tillfällen har förklarat vad diagnosen innebär, varför funktionsnedsättningen uppstår samt att den är permanent. Numera har denna person dock en viss förståelse kring funktionsnedsättningen.