• Anonym (Orolig mamma)

Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser

Jag har blivit misshandlad både psykiskt och fysiskt,och han har även slagit till vår dotter 2 gånger. 
    Hon är snart 2.
    Han håller henne från mig, bor inte hemma hos sig längre och jag har letat i 2 dagar efter de... han har stängt sin lur och ingen av de i hans familj svarar mig. 
    Nu har jag bestämt att jag ska spana på hans boende i nästa vecka, 24 timmar om det så krävs. Och så snart jag får se de köra upp springa fram till bilen öppna bildörren och ta henne. Sedan ta mig till kvinnojouren och få skyddat boende.. Är det en paln eller är det idioti!Saken är jag är sjukt orolig för hennes skull... hon verkar må bra men känns kuvad när jag haft henne på mina dagar. Vi har 3 dagar var.. Snälla döm inte mig, men jag är desperat.
     INGEN gör något soc eller polisen.. INGEN!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-19 22:47
    Tack alla för ert stöd...
    han har nu åkte ner i skåne med henne... så om det finns någon som kan undvara en timme eller två i skåne för gärna säga till... kan säga att det blir tidigt imorgon bitt...

Polisen såger att eftersom vi har genensam vårdnad så kan han göra som han vill ... Han kan ta vårt barn, stick utomland och vara borta i 6 månader om han vill... fatta så sjukt!!!!!! JAg måset hämta henne imorgon och jag behöver en arme med stöd och hjälp...!!!!!!

SNÄLLLA FINNS DET VERKLIGEN INGEN SOM KN HJÄLPA MIG FÅ HEM MITT BARN FRÅN DEN PSYKOPATEN!??? Orkar inte beätta vad han gjort mot oss båda... kan bara säga att han är ett monster i fin förklädnad... USCHHHHHHHHHHH

• Svar på tråden Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser
  • Anonym

Ts om du tog barnet från dagis och det är pappans vecka så ligger du risigt till, lämnar du inte ut barnet till pappan på hans umgänge så är det du som begår brottet, jag sa åt dig att inte handla i affekt utan ta det den lagliga vägen och du säger ja det ska du ändå så åker du och tar barnet? Hur tänker du? Du är medveten att det är brott om du inte har papper på att barnet ska va hos dig idag

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2012-11-21 09:30:54 följande:
    Ts om du tog barnet från dagis och det är pappans vecka så ligger du risigt till, lämnar du inte ut barnet till pappan på hans umgänge så är det du som begår brottet, jag sa åt dig att inte handla i affekt utan ta det den lagliga vägen och du säger ja det ska du ändå så åker du och tar barnet? Hur tänker du? Du är medveten att det är brott om du inte har papper på att barnet ska va hos dig idag
    Jag gör fel om jag lämnar tillbaka henne till den människan. Jag är sjukt ledsen att behöva göra så här. Ska jag lämna tillbaka henne till honom så kan det vara så att hon blir utsatt för mer våld och kränkningar. Vilket jag inte känner jag är beredd att göra. Känns som om det vore ett större brott än att skydda mitt barn från en tokig man som får spel för minsta lilla. 
    Jag har kontaktat advokaten han har och när han vägra lämna henne tillbaka på mina dagar, då gjorde han ju ett brott. och min rädsla att aldrig mer få se henne och rädslan att hon ska behöva bevittna eller vara med om något otrevligt är för stor för att låta honom ha henne. 
    Det är inget brott då han inte heller har papper på att barnet ska vara honom heller. Faktum är att hon står skriven på min adress och har gjort sen den dagen jag fick hem pampers startpacket när hon låg i min mage. Hans relation till vårt barn har varit oregelbunden och han har vid ett par gånger sagt att han inte vill veta av någon av oss (något han förnekar, precis som allt annat också...)
    A fan jag hatar detta. Jag ville verkligen vi skulle komma över allt, och mogna och se vad som är viktigt i livet. Och den relation vi har till varandra borde sett så mycket bättre ut än detta krig.Vilket skadar mig otroligt psykiskt och det är sååå tungt.
    Jag är beredd att ta hand om mitt barn själv n, och även det barn jag väntar och redan älskar (hans också, FAN!!)
    talade med advokaten idag igen och ska dit på måndag så jag kan få hjälp med stämningen. Samt få reda på vad som är olagligt och inte...
    Men det du säger om att jag begått ett brott stämmer ju inte enligt polisen som jag kontakta säkert 9 gånger fr att få klarhet, han kan åka utomlands med vårt barn utan att få mitt godkännande och vara borta,ja... så länge han vill. Antagligen för att han är svensk. 
    Säkert en annan femma om jag väljer att ta henne utomlands, då ringer säkert alla varningsklockor hos polisen och soc och jag blir lyst för kidnappning. Herregud...
    Önska att han förstod att han ska backa undan eller gå och  få proffs hjälp med sina aggressioner...  ohhhh
  • Anonym

Det finns ingen godkänd ombud som råder dig att gå och hämta barn på dagis om det inte är din dag, det skulle heller inte inträffa att de säger åt dig att inte lämna ut barnen om det är pappans dag. Däremot skulle de säga åt dig att ringa och rådgöra med handläggare på soc! Polisen säger inte heller åt dig att du ska hämta barnen innan du redogjort med soc, men du lär väl i nästa inlägg tala om att du redogjorde med soc innan. Har du talat med dessa så har de även talat om att du begått ett större brått en pappan gjorde om du plockar hem barn från dagis utan att det enl ug är din tur och det har ingen som helst roll var barnet är skriven då eller att du burit ungen du brister i din roll endå solen en trygg och lugn förälder och går det till tr så ska mycket till för att di ska få behålla vårdnad och boende. Jag tala om tidigt vad du spela med och ja du lyssna inte och nu får du skörda konsekvenserna och det är med stor sannolikhet att du förlorar boende och vårdnad och blir ug medan du spelar pappan rakt i händerna och han får ensam vårdnad och boendet. Nej du har inte tänkt på ungens bästa här

• Anonym
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-11-20 20:50:44 följande:
    ohhhh shit att jag inte tänkte på det.... det är ju du!!!!! S.H 
    Så ball... är du här och läser!!?? hur går det för dig nu? fått många öl än... ont i käken nu eller du skall fylla dig lite till? a då måste du ju massera upp käken så du kan fortsätta jobba för dina öl! 
    Karma is going to find you... Puss puss 
    PS Är du så feg att du inte kan posta med din signatur? haha 

Känns inte så stabilt det när
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2012-11-21 18:19:00 följande:

Känns inte så stabilt det när
    nej... är det inte heller.. 
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2012-11-21 16:41:00 följande:
    Det finns ingen godkänd ombud som råder dig att gå och hämta barn på dagis om det inte är din dag, det skulle heller inte inträffa att de säger åt dig att inte lämna ut barnen om det är pappans dag. Däremot skulle de säga åt dig att ringa och rådgöra med handläggare på soc! Polisen säger inte heller åt dig att du ska hämta barnen innan du redogjort med soc, men du lär väl i nästa inlägg tala om att du redogjorde med soc innan. Har du talat med dessa så har de även talat om att du begått ett större brått en pappan gjorde om du plockar hem barn från dagis utan att det enl ug är din tur och det har ingen som helst roll var barnet är skriven då eller att du burit ungen du brister i din roll endå solen en trygg och lugn förälder och går det till tr så ska mycket till för att di ska få behålla vårdnad och boende. Jag tala om tidigt vad du spela med och ja du lyssna inte och nu får du skörda konsekvenserna och det är med stor sannolikhet att du förlorar boende och vårdnad och blir ug medan du spelar pappan rakt i händerna och han får ensam vårdnad och boendet. Nej du har inte tänkt på ungens bästa här
    HAr ju redan skrivit i tidigare inlägg att jag har pratat med soc och precis alla.. och DE kan inte hämta mitt barn, men JAG KAN OCH FÅR!! Och det var min tur ändå. Så än har jag inte gjort fel... Han har gjort fel från start och jag skyddar mitt barn till varje pris. Och över min döda kropp att han får hämta barnet utan papper på en friskförklaring från psyk. 
    Jag tänker inte vara som de mammor som är på denna sida, passiv och väntande på att myndigheterna ska hjälpa...
    läs andras inlägg om hur de månad efter månad försöker få hem deras barn men de lyckas inte. Och även så att de mister vårdnaden, just för att barnet fått "nytt boende" så väljer rätten att skriva barnet hos pappan. Alltså.. nej. Jag tänker på barnets bästa och har alltid gjort. Men det kan ju tolkas olika. 
    trygg förälder är man när man vet vart ens barn är, lugn också. Att bara sitta lugnt och vänta på sin tur det är i MINA ÖGON HELT SJUKT! Vad är det för förälder som sitter lugnt medan ens barn far illa??? 
    Jag förstår och förstod din tanke,och jag har som sagt läst historia efter historia på de flesta sidor om just såna här problem... så jag vte vad som förväntas av mig... men det är ju att spela rakt i handen på pappan
    då. Det är min uppfattning. 
     Jag kommer göra allt för att ta fram allt till ytan och jag kommer inte behöva säga så mycket själv... utan det är vänner och grannar samt andra vittnen som börjar träda fram senast IDAG, för att upplysa soc och polisen om pappan om hans beteende. Vilket känns skönt. Jag är ganska säker på att mitt barn får stanna hos mig, då jag fortfarande ej gjort något fel. Och skulle det inte vara så... ojojoj.. dåär Sveriges rättssystem helt kört...Vilket det är ändå... 
  • Anonym (Lider med dig)

TS, om du har pratat med soc om att det inte är tryggt för ditt barn att vara hos pappan, om de bara står bakom beslutet så skriver de det i papperna. Om flickan riskerar att bli misshandlad både psykiskt och fysiskt kan jag aldrig tänka mig att soc inte står bakom dit beslut och då gör du inget fel. Soc ser ändå till barnets bästa. Jag har själv varit i en liknande sits men där handlade det om att pappa mådde psykiskt dåligt och jag kände mig inte trygg med att barnen skulle vara hos pappan. Om soc inte står bakom ditt beslut. Då är det fel människa som jobbar där jag hade ändå tur att jag fick prata med rätt person. Stå på dig det bästa du har är din dotter, om pappan har misshandlat din dotter så skulle jag ansöka om ensam vårdnad. Lycka till!!

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (Lider med dig) skrev 2012-11-21 22:30:22 följande:
    TS, om du har pratat med soc om att det inte är tryggt för ditt barn att vara hos pappan, om de bara står bakom beslutet så skriver de det i papperna. Om flickan riskerar att bli misshandlad både psykiskt och fysiskt kan jag aldrig tänka mig att soc inte står bakom dit beslut och då gör du inget fel. Soc ser ändå till barnets bästa. Jag har själv varit i en liknande sits men där handlade det om att pappa mådde psykiskt dåligt och jag kände mig inte trygg med att barnen skulle vara hos pappan. Om soc inte står bakom ditt beslut. Då är det fel människa som jobbar där jag hade ändå tur att jag fick prata med rätt person. Stå på dig det bästa du har är din dotter, om pappan har misshandlat din dotter så skulle jag ansöka om ensam vårdnad. Lycka till!!
    Stämmer honom på ensam vårdnad nu så vi får se hur det går...

Soc ska påbörja sin utredning och jag känner mig lugnare nu. jag har mått piss den senaste tiden pga pappan. Och nu kan jag äntligen lägga ner oron och koncentrera mig på mitt barn och våra liv. 
    Ske vad som sker.
    Jag är glad och trygg nu då min dotter är hemma igen och mår bra. Världens lyckligaste mamma just nu.
    läste mina inlägg här... jag var nog ganska tokig när jag skrev det. men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur situationen utspela sig,och den hjälp som aldrig kom. 
    alla ville hjälpa men kunde inget göra... Vad är det liksom?  Konstigt man blir frustrerad...

Fick du ensam vårdnad? Vad hände i ditt fall?
  • Anonym (Lider med dig)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-11-21 22:54:25 följande:
    Stämmer honom på ensam vårdnad nu så vi får se hur det går... Soc ska påbörja sin utredning och jag känner mig lugnare nu. jag har mått piss den senaste tiden pga pappan. Och nu kan jag äntligen lägga ner oron och koncentrera mig på mitt barn och våra liv.  Ske vad som sker. Jag är glad och trygg nu då min dotter är hemma igen och mår bra. Världens lyckligaste mamma just nu. läste mina inlägg här... jag var nog ganska tokig när jag skrev det. men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur situationen utspela sig,och den hjälp som aldrig kom.  alla ville hjälpa men kunde inget göra... Vad är det liksom?  Konstigt man blir frustrerad... Fick du ensam vårdnad? Vad hände i ditt fall?

Jag höll barnen hos mig i några dagar tills soc hade pratat med han, han hade barnen i några dagar tillsammans med barnens farmor hon har lovat mig att vara hos han de veckorna han har barnen. Han la in sig på psyket för att få rätsida på sin medicin, fick ny medicin som han mår bättre på. Jag har inte ansökt om ensam vårdnad, ska se de här veckorna hur han mår, känner mig mer lugn nu när jag vet att deras farmor är med och har uppsikt, barnen har ju aldrig farit illa med han det har mer vart att de påverkas ju av att när han mår dåligt och när jag är ledsen, de vill ju träffa sin pappa och jag hoppas ju verkligen att han får ordning på sitt liv och kan ta hand om sina barn. Jag tror att han har förstått att det är viktigt hur han uppför sig för att barnen ska må bra och att jag ska känna mig trygg. Vårt förhållande är slut och det måste han bearbeta...Ahhh...detta är så invecklat har hänt så mycket i våra liv, sånt som har gjort att mina känslor helt har försvunnit för han och vill skiljas!
  • Anonym

Vänner och bekanta är dock inga trovärdiga vittnen ts och vad gör du när pappan får ensam vårdnad samt boende pga ditt tilltag? Rättsväsendet fungera och de sätter barnets bästa och just nu är det viktigast inte om du eller han mår bra för det verkar ingen göra och kom ihåg ts det är Inta bara ditt barn det är ERT BARN

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2012-11-22 04:46:59 följande:
    Vänner och bekanta är dock inga trovärdiga vittnen ts och vad gör du när pappan får ensam vårdnad samt boende pga ditt tilltag? Rättsväsendet fungera och de sätter barnets bästa och just nu är det viktigast inte om du eller han mår bra för det verkar ingen göra och kom ihåg ts det är Inta bara ditt barn det är ERT BARN
    Vänner och bekanta ja... men andra människor som bara vittnat våldet också... tex arbetare som hållt till på området... Känns som jag får förklara mig... men skit samma.
    VÅRT barn och JAG far illa av HANS behandling och jag kan inte tänka mig att NÅGON skulle tycka det vore bäst för vårt barn att vistas i en miljö där ALLT kan hända.

Hos mig är den lilla trygg. Hon äter leker skrattar och mår riktigt bra. Och det är bra, hos honom kanske det är likadant i visa stunder andra är hon kuvad och rädd. Varför skulle det vara bra för ett barn att vara i en sådan miljö BARA FÖR HAN BAR HENNE I SIN PUNG!???
    A du! PUNGAR är utbytbara!  Precis som vi kvinnor! Och bonuspappor finns där ute REDO ATT TA HAND OM HANS BARN!
    Jag vet inte vart min pappa är och har aldrig träffat honom.Jag har en styvpappa och massa brödrar, de har tagit hand om mig och de är mina förebilder! Inte den människa som aldrig gjort något gott för mig. JAG LIDER INTE AV DET! Tvärtom!

En mamma är inte en mamma bara för hon har fött sitt barn, det krävs sååå mycket mer och detsamma gäller pappan. Och om pappan har sedan start hotat sitt barntill livet med sparkar mot min mage och sedan även smäller till henne när hon är född vidd ett par tillfällen, då är han en HATARE och en IDIOT, Samt en väldigt störd man som inte förtjänar att vara nära sitt barm! OAVSETT OM HAN ÄR "PAPPA" eller inte!
    Kan inte se att någon skulle ge honom vårdnaden! 
    Och med det sagt så avslutar jag denna tråd.  

• Anonym (Maja)

Du säger att det finns vittnen till våldet. Finns det då även polisanmälningar för misshandel? Har du dokumenterat skadorna? Det är oerhört viktigt att du har trovärdig dokumentation om du ska få myndigheter och domstol att lyssna på dig. Även om du skulle få enskild vårdnad, vilket är svårt idag, kan du inte neka eller styra över umgänget. Är han våldsam mot ert barn måste du få till att han inte får träffa barnet alt enbart med kontaktperson, men för att få det krävs bevis för att han är skadlig för barnet och allra helst dokumentation i form av t.ex. Polisanmälningar och läkarintyg. Helst ska det vara dokumentation som visar att barnet utsatts för våld, inte bara du.

Om det stämmer att han är våldsam mot barnet hoppas jag verkligen du lyckas hålla honom borta från det, men du kommer få kämpa och har du inte tillräckligt på fötterna tar du en stor risk. Dokumentera all kontakt med honom. Spela in telefonsamtal, spara mail och sms. Vad säger dagis? Har de märkt något?

• Anonym
    Anonym (Maja) skrev 2012-11-22 09:10:42 följande:
    Du säger att det finns vittnen till våldet. Finns det då även polisanmälningar för misshandel? Har du dokumenterat skadorna? Det är oerhört viktigt att du har trovärdig dokumentation om du ska få myndigheter och domstol att lyssna på dig. Även om du skulle få enskild vårdnad, vilket är svårt idag, kan du inte neka eller styra över umgänget. Är han våldsam mot ert barn måste du få till att han inte får träffa barnet alt enbart med kontaktperson, men för att få det krävs bevis för att han är skadlig för barnet och allra helst dokumentation i form av t.ex. Polisanmälningar och läkarintyg. Helst ska det vara dokumentation som visar att barnet utsatts för våld, inte bara du. Om det stämmer att han är våldsam mot barnet hoppas jag verkligen du lyckas hålla honom borta från det, men du kommer få kämpa och har du inte tillräckligt på fötterna tar du en stor risk. Dokumentera all kontakt med honom. Spela in telefonsamtal, spara mail och sms. Vad säger dagis? Har de märkt något?

Tr ska godkänna kp med så nej det är inte bara att...ts. Håll sär vad han gör mot dig och vad som är mot barnet, sen undrar jag hur du vet barnet är kuvad hos han? Är du där och ser hur det är hela tiden eller hörsägen? Du vet allt hörsägen tas bort och tills inte i tr va? Du kan alltså inte säga "hans mamma säger..." det går fett bort. Du känns väldigt naiv och labil som inte riktigt har klart för dig vad du just gjort
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2012-11-22 09:24:45 följande:

Tr ska godkänna kp med så nej det är inte bara att...ts. Håll sär vad han gör mot dig och vad som är mot barnet, sen undrar jag hur du vet barnet är kuvad hos han? Är du där och ser hur det är hela tiden eller hörsägen? Du vet allt hörsägen tas bort och tills inte i tr va? Du kan alltså inte säga "hans mamma säger..." det går fett bort. Du känns väldigt naiv och labil som inte riktigt har klart för dig vad du just gjort

Herregud.. läs HELA tråden!
  • Anonym
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-11-22 10:47:26 följande:
     Herregud.. läs HELA tråden!

Jadå jag har varit med från din start men nej ts du har inte skrivit nåt som gör att tr ser milt på vad du gjort
  • Anonym (Maja)

TS, jag har full förståelse för att du agerar som du gör. Kanske inte så genomtänkt på längre sikt, men när man är orolig för sitt barn gör man ibland det man anser är bäst i stunden för att skydda det. 

Har du dokumentation? Polisanmälningar, läkarintyg eller något annat? Vet du någon trovärdig person hos polisen, soc eller dagis som kan vittna om att barnet utsatts för våld och farit illa hos pappan? Har du mail, sms eller liknande där han hotar dig eller ert barn eller medger att han är våldsam? Tänker du driva det här måste du planera hur du ska lägga fram ditt case och dokumentera allt. Hörsägen och känslor, hur berättigade de än är, kommer du inte långt med.

• Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (Maja) skrev 2012-11-22 12:23:03 följande:
    TS, jag har full förståelse för att du agerar som du gör. Kanske inte så genomtänkt på längre sikt, men när man är orolig för sitt barn gör man ibland det man anser är bäst i stunden för att skydda det. 

Har du dokumentation? Polisanmälningar, läkarintyg eller något annat? Vet du någon trovärdig person hos polisen, soc eller dagis som kan vittna om att barnet utsatts för våld och farit illa hos pappan? Har du mail, sms eller liknande där han hotar dig eller ert barn eller medger att han är våldsam? Tänker du driva det här måste du planera hur du ska lägga fram ditt case och dokumentera allt. Hörsägen och känslor, hur berättigade de än är, kommer du inte långt med.
    Jag har FULLT av bevis och det är inte hörsägen, det är ÖGONVITTNEN. Jag har inspelade samtal där han både erkänner och hotar. Och resten är historia... Jag vet att bevis är det enda som hjälper i en tingsrätt... Så jävla korkad är jag inte. Polisanmälningar finns, dock har jag ej varit och dokumenterat hos läkaren(hatar vänta på akuten) men polisen har bilder och dylikt sedan tidigare och även nu. 
    Så jag har vad jag behöver.

Jag har sett själv med egna ögon va han gjort mot vårt barn, och det kan jag lova har kommit från blå himmel, vilket gör mig orolig då det nyss blivit infekterat igen. 
    Jag har mitt barn hos mig och jag skiter i vad tr säger om att jag skyddar mitt barn! Jag skiter i alla! Jag bryr mig om mitt barn och inget annat. Och skulle det vara så att jag får skit för detta, ja som sagt då är det fel av tr, och inte av mig. Och egentligen så tycker jag att i sverige så är man löjliga med ensam vårdnad. I de flesta länder får mamman automatiskt ensam vårdnad och det finns inte många diskutioner innan det sker, endast om det skulle förekomma RIKTIGT sjuka saker som mamman mister vårdnaden, ALDRIG för mamman skyddar sitt barn! 
    Jag är en tigermamma. PUNKT!

• Opappan
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2012-11-22 15:08:43 följande:
    Jag har FULLT av bevis och det är inte hörsägen, det är ÖGONVITTNEN. Jag har inspelade samtal där han både erkänner och hotar. Och resten är historia... Jag vet att bevis är det enda som hjälper i en tingsrätt... Så jävla korkad är jag inte. Polisanmälningar finns, dock har jag ej varit och dokumenterat hos läkaren(hatar vänta på akuten) men polisen har bilder och dylikt sedan tidigare och även nu. 
    Så jag har vad jag behöver.

Jag har sett själv med egna ögon va han gjort mot vårt barn, och det kan jag lova har kommit från blå himmel, vilket gör mig orolig då det nyss blivit infekterat igen. 
    Jag har mitt barn hos mig och jag skiter i vad tr säger om att jag skyddar mitt barn! Jag skiter i alla! Jag bryr mig om mitt barn och inget annat. Och skulle det vara så att jag får skit för detta, ja som sagt då är det fel av tr, och inte av mig. Och egentligen så tycker jag att i sverige så är man löjliga med ensam vårdnad. I de flesta länder får mamman automatiskt ensam vårdnad och det finns inte många diskutioner innan det sker, endast om det skulle förekomma RIKTIGT sjuka saker som mamman mister vårdnaden, ALDRIG för mamman skyddar sitt barn! 
    Jag är en tigermamma. PUNKT!

Svar på tråden Kan jag hämta mitt barn utan konsekvenser