Drog ner mitt barn på golvet och skrek: "så får man inte göra!!"
Var med mitt barn på 2,5 på ett lekområde. I lekområdet sitter en mamma och en till vuxen och tittar på när hennes barn på 5-6 år bygger med klossar. Mitt barn går nyfiket fram och tittar på, tar upp en kloss, lägger den på stapeln, så den faller. Då tar hon tag i mitt barn i armen, skriker: "så gör man inte!" och drar ner mitt barn på golvet. H*n kommer till mig och jag förklarar att det andra barnet vill leka själv. Jag är lite chockad, men kommer i tvivel huruvida jag ska konfrontera mamman eller inte, så jag förklarar för min syster och frågar "är jag överkänslig" Jag vill inte påstå att mitt barn är en ängel och det h*n gjorde sen var inte snällt. H*n väntade att det andra barnet byggt upp ett litet torn igen, går fram och medvetet välter det. Jag ser, reagerar och säger till mitt barn. Så gör mamman samma sak igen!!! Jag går fram till mitt barn för att trösta. Så säger hon högt och tydligt: " JAG har inget emot att säga till andras barn" Då blir jag förbannad! Visst är det okej att säga till, men inte dra i barnet! Jag säger: " så gör man väl heller inte som vuxen? Drar i någon, speciellt ett barn? Och du hörde att jag sa åt h*n." Då får jag höra vilken dålig förälder jag var som inte kunde hålla koll på mitt barn. Jag önskar bara att jag kunde säga något tillbaka, men jag blev bara så paff och arg att jag inte kunde få fram något. Är jag en dålig förälder för att mitt barn ville leka med ett främmande barn? Jag fattar verkligen inte!? Skal man sitta på lekområdet med ett barn på 5-6 och övervaka leken, så att inga andra barn kan leka där?