• Fyan

När jag ser en silverfisk brukar jag...

I gamla hus brukar det finnas gott om sådana här ganska harmlösa varelser. Trots detta är det långt ifrån alla som har ett fredligt förhållande till dem. Hur gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...
  • molly80
    KristenTjej84 skrev 2012-12-10 10:37:18 följande:
    Ja de förökar ju sig snabbare än råttor, lägg en yllesocka under din säng och låter fru och herr silverfisk trivas på den en månad så få du se..:)

Har du testat det;)?
  • KristenTjej84
    molly80 skrev 2012-12-10 17:18:54 följande:

Har du testat det;)?
    Inte som vuxen, men som barn var man inte alltid så pigg på att städa haha:D och fick rysande ta konsekvenserna av det vid stora städ högtiderna som midsommar o jul;D
    numera som vuxen är jag mer noggrann då jag hatar dessa äckliga kryp..

• molly80
    KristenTjej84 skrev 2012-12-10 20:50:35 följande:
    Inte som vuxen, men som barn var man inte alltid så pigg på att städa haha:D och fick rysande ta konsekvenserna av det vid stora städ högtiderna som midsommar o jul;D
    numera som vuxen är jag mer noggrann då jag hatar dessa äckliga kryp..

Ja de är inte roliga, men det kanske kan vara ett sätt att fånga dem? :) Lägga något på golvet i badrummet, och sedan efter ett par timmar lyfta på föremålet och slå ihjäl de som samlats där;)
  • KristenTjej84
    molly80 skrev 2012-12-11 16:27:43 följande:

Ja de är inte roliga, men det kanske kan vara ett sätt att fånga dem? :) Lägga något på golvet i badrummet, och sedan efter ett par timmar lyfta på föremålet och slå ihjäl de som samlats där;)
    Jag har en sådan fobi mot silverviskar, pälsängrar etc att jag aldrig i mitt liv skulle få för mig att peta i dom:D
    minst en meters avstånd från dem tack..

• tjofräs

Jag glor på den. Kanske säger jag hej och så försöker jag få den att bli så rädd att sen hoppar till istället för att stå stilla. Funkar aldrig.
    Sen kissar jag klart och då säger vi hejdå.

• Stinnta
    tjofräs skrev 2012-12-24 14:14:43 följande:
    Jag glor på den. Kanske säger jag hej och så försöker jag få den att bli så rädd att sen hoppar till istället för att stå stilla. Funkar aldrig.
    Sen kissar jag klart och då säger vi hejdå.
  • Lindsey Egot the only one

På anticimex sa de att myrfällor/dosor även funkar på silverfiskar.

• Stinnta
    LindaEfraim skrev 2013-05-24 20:45:58 följande:
    På anticimex sa de att myrfällor/dosor även funkar på silverfiskar.

Lättare att mosa i toalettpapper
  • Lindsey Egot the only one

Stinnta

Kanske det men går de in i dosan äter de av maten och tar med sig det i boet och delar med sig så då dör hela boet. Fast du kanske vill ha dom

• Stinnta
    LindaEfraim skrev 2013-05-25 09:08:38 följande:
    Stinnta

Kanske det men går de in i dosan äter de av maten och tar med sig det i boet och delar med sig så då dör hela boet. Fast du kanske vill ha dom

Har silverfiskar bon?
  • boandersson
    kiara skrev 2012-11-19 21:57:38 följande:
    jag visar den för barnen och sedan släpper jag ut den om jag lyckas få tag i den.....ärligt!!!
Svar på tråden När jag ser en silverfisk brukar jag...