• amandaa

Donatorinsemination

Hej!
    Jag känner att jag inte riktigt hittat någon tråd som passar mig riktigt, så nu gör jag ett eget försök att starta en:)Vi har en efter en lång utredning fått reda på att min man är steril så vi har bestämt oss för att testa donator insemination Malmö. Vi har fått tid för samtal den 19 december,och ska då träffa läkare, kurator och sjuksköterska/koordinator. Äntligen det sista samtalet innan insemineringen!  Är det någon som är på samma resa och vill följas åt?:) Eller bara vill dela lite tankar?  

• Svar på tråden Donatorinsemination
  • amandaa
    hellof skrev 2012-11-28 19:04:21 följande:
    tack, jag ska absolut titta in här... så jag får veta hur det går för dig!!! Hoppas verkligen du/ni får samma flyt om oss så ni också snart är gravida.

Ja det hoppas jag också:) Nu är det "bara" 3 veckor kvar till samtalet! Det käns hoppfullt när man ser att det faktiskt går bra för andra som är eller har varit i samma situation, är så glad för din/er skull! :)
  • Gaytjej

Ang kö även efter samtalet - Malmö har haft oregelbundna köer och ett lite godtyckligt kösystem. Vi stod i kö i 1 år innan vi fick vårt samtal nere på RMC. Ganska direkt fick vi  seadn göra DI nr 1, men innan vi hade gjort den sista inseminationen så hade det gått totalt ytterligare ett drygt år! De har  uppehåll pga semester, spermabrist, inventering osv.

I Danmark (som vi vände oss till i ett av uppehållen) kunde vi göra 5 inseminationer på lika många månader.

Grattis Hellof och lycka till Amandaa! Kom ihåg att Danmark är ett bra alternativ! 

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • amandaa
    Gaytjej skrev 2012-11-30 16:11:18 följande:
    Fast detta var ju några år sedan, de kanske har sett över sina rutiner!
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfami...

Hej!:) Ja, det är vad jag hört också..får se vad de säger på samtalet, att man ska behöva vänta så länge..:/ allt går ju så långsamt ändå! Var i Danmark var ni?:) Kram
  • hellof

Hej! Vile bara berätta att vi var på vul idag och fick se den lilla och hjärtat tickade :) mysigt!!!

• amandaa
    hellof skrev 2012-12-13 16:14:50 följande:
    Hej! Vile bara berätta att vi var på vul idag och fick se den lilla och hjärtat tickade :) mysigt!!!
    Hej! :) Åh så fantastiskt!! Skönt att få se antar jag :)! Vilken vecka är det nu? 
  • hellof

v. 7 (6+3) , det börjar närma sig för er nu va att få komma iväg?

• amandaa
    hellof skrev 2012-12-13 17:25:37 följande:
    v. 7 (6+3) , det börjar närma sig för er nu va att få komma iväg?
    Oj så fort tiden går :) Får man komma på tidigare ultraljud för att man gjort insemination? Ja på onsdag ska vi till Malmö! Jag läste att jag kommer få göra en undersökning när vi är där, jag kommer förmodligen ha min mens då...skulle fått den för 3 dagar sen men såklart så är den sen denna månaden. Så typiskt, men jag borde väl få en annan tid för undersökning då här hemma antar jag?

• hellof

Ja precis, antar att dom har som regel att alla som gjort insemination får göra tidigt vul och även de som haft tidigare missfall eller andra komplikationer under tidigare graviditet.. men jätteroligt att få se bild på den lilla :) Om du inte blöder jättemycket gör dom nog undersökningen på dig ändå trots att du har mens... jag hade mens (men bland sista dagarna) en gång jag gjorde undersökning och då sa läkaren att dom var vana med sånt, var mest jag som tyckte det var jobbigt. :) Du får uppdatera här när ni varit där :)

• hellof
    jemmpa skrev 2013-03-06 07:48:45 följande:
    hur går psykologmötet till?
    Du menar med kuratorn?

Vi satt och pratade om vår uppväxt, hur vi såg på att barnet kom till via donator och om vi är beredd att tala hom för barnet hur det kommit till... sen har jag för mig att vi pratade lite om vi berättat för folk runt omkring.. inga svårigheter alls med detta möte!!! Kommer gå toppen! 
Svar på tråden Donatorinsemination