• Mellanmjölkens land

Reseapotek till Thailand

När vi var till Thailand för 3 år sen bestod vårt reseapotek av alvedon, handsprit och några plåster. Nu ska vi dit igen med vår 20 mån och frågan är vad vi ska lägga till på listan?

Vätskeersättning, barnalvedon, neceril har vi kommit på men behövs det nått mer? Termometer?

Solskyddsfaktor kommer självklart följa med

• Svar på tråden Reseapotek till Thailand
  • Aimee68

Myggnät om barnet sover i vagn, xylocainsalva att smörja på om det blir myggbett som lindrar klådan så det inte river upp sår som blir infekterade.

• Politisktinkorrekt

Egentligen behöver man inte ha med så mycket, det brukar finnas ett apotek i varje gathörn. Solskyddsfaktor köpte vi där nere, finns mer att välja på och dessutom mycket billigare. Kan tillägga att de hade en strålande sjukvård också. Ena barnet var tvungen att uppsöka sjukhuset och vi blev väl omhändertagna, billigt var det också Glad

• Anne69

Xylocain-salva för alla små blemmor och bett. Den gör underverk!

Antibakteriell kräm för äckliga sår.  En enkel väg när det är svårt att hålla rent. 

• Mellanmjölkens land

Xylocainsalva, check!

Solskyddsfaktor har vi en tub sen i somras som borde räcka ett bra tag. Den tar vi med oss.

MYGGA tänkte vi ta med också. Man kan alltid ha den på kläderna och på myggnätet för att hålla de små "vännerna" borta Skönt även för oss vuxna att slippa lite mygg

• Lilla Millan

Vi är precis hemkommna från en 8 veckors semester i Thailand , och det enda jag insåg att jag behövde haft med var Alvedonsup ( finns ej) och en örontemp.
    Annars kan man köpa det mesta. 

• MiniPyret
    Politisktinkorrekt skrev 2012-11-26 08:32:51 följande:
    Egentligen behöver man inte ha med så mycket, det brukar finnas ett apotek i varje gathörn. Solskyddsfaktor köpte vi där nere, finns mer att välja på och dessutom mycket billigare. Kan tillägga att de hade en strålande sjukvård också. Ena barnet var tvungen att uppsöka sjukhuset och vi blev väl omhändertagna, billigt var det också Glad

Måste bara berätta att när vi var där nu i mars tog all solskyddsfaktor slut. Jag köpte en dyr sak på apoteket ( märke som finns i sverige men nu står det helt stilla) och den var hemsk! De rann helt flottigt och jag brände mig. Gick tillbaks då jag såg att den var 1 år gammal och krävde en ny...dock var ALLA 1 år gammla!! Så jag rekommenderar inte att köpa solskyddsfaktorer i Thailand.
  • Pippilångstrump

ipren för bebisen. och inte resorb som någon skrev utan sempers vätskeersättning.

Till er, både laxerande och bulkmedel.

Via jobbet när jag reser har vi allid en jättereseapotek med oss 

• elinaehn

Oj jag brukar köpa solskydd i Thailand, kanske dumt att chansa nästa gång. Hu!

• MiniPyret
    elinaehn skrev 2012-11-27 22:31:10 följande:
    Oj jag brukar köpa solskydd i Thailand, kanske dumt att chansa nästa gång. Hu!

Ja, jag vet inte om vi hade otur men nu vågar jag inte igen! Vi var ändå på ett apotek och inte i någon mataffär!
  • Politisktinkorrekt
    MiniPyret skrev 2012-11-28 18:06:51 följande:

Ja, jag vet inte om vi hade otur men nu vågar jag inte igen! Vi var ändå på ett apotek och inte i någon mataffär!
    Och jag har köpt bla Niveas solskyddsfaktor i småbutikerna, har inte varit något fel på dem. Tycker att utbudet var bättre än i Sverige.

Ang Mygga, det bet inte på myggen öht när vi var där första gången. Vi köpte myggmedel i närbutiken i stället och det var mer effektivt.
  • MiniPyret
    Politisktinkorrekt skrev 2012-11-30 19:43:39 följande:
    Och jag har köpt bla Niveas solskyddsfaktor i småbutikerna, har inte varit något fel på dem. Tycker att utbudet var bättre än i Sverige.

Ang Mygga, det bet inte på myggen öht när vi var där första gången. Vi köpte myggmedel i närbutiken i stället och det var mer effektivt.

Vilken tur! Jag hade säkert bara otur, men jag tappade tyvärr förtroendet. Dessutom var de ju inte billiga precis.
Svar på tråden Reseapotek till Thailand