Tråden är gammal; vid det här laget är barnet fött. Jag hoppas att TS fått hjälp och stöd i sin svåra situation och hittat tillbaka till ett stabilt vardagsliv, både för sin egen skull och barnens. Mannen bör ha barnen vv och man får hoppas att han har tagit sitt förnuft till fånga och tar sitt ansvar för barnen, betalar som han ska och engagerar sig för dem. En fråga som återkommer här och i liknande trådar; var det ett gemensamt beslut att skaffa ett tredje barn eller att skaffa barn överhuvudtaget? Så många tjejer är bekymrade för att partnern inte verkar vilja skaffa barn, eller skjuter det framför sig. Det tolkar jag som att mannen vill vara barnfri och i stort sett leva ungkarlsliv med "inskränkningen" att vara sambo. Det kanske inte heller ligger någon större övertygelse bakom hopflyttandet utan snarare ett ekonomiskt motiv, det blir ju billigare att hyra på det viset och dessutom kanske han kan vältra över det obetalda hemarbetet på kvinnan. Så pass krass är jag, jag ser annorlunda på frågan eftersom jag är barnfri. Som barnfri undrar jag varför vissa kvinnor verkar fullständigt besatta av sin barnlängtan. Vissa kan inte umgås med gravida väninnor när de själva desperat väntar på streck på stickan och vissa går omkring och gråter hela dagarna. För den som uppskattar sin frihet är det svårt att förstå dessa reaktioner. Kanske är det så med de "ovilliga männen", de förstår heller inte barnlängtan men går motvilligt med på att skaffa barn för husfridens skull! Sen brister bubblan och då vill de vara ungkarlar igen, egentligen har de alltid velat vara det. Sen är det naturligtvis förkastligt att dra sig undan när barnen redan är ett faktum, de har ju ansvar för de liv de satt till världen även om de var tveksamma och kände sig "pålurade" en barnaskara. En del trådar är ju riktigt sorgliga; vissa ångrar sina barn. Det gäller väl att ha så pass inlevelseförmåga att man fattar att barnet är fjättrat vid en under långa tider, ja hela livet! De stora intressen och hobbies man hade får man lägga åt sidan och karriärsstegen, när den medför mycket övertid, får man också dra ett streck över, ett tag I alla fall.