• Svenssondenise

Finns här några göteborgare?

Finns de några Göteborgare som är beräknade till april?:)

• Svar på tråden Finns här några göteborgare?
  • Familjen Annorlunda

Fortfarande illamående här och svårt att andas då bäbis trycker och sträcker på sig... Vill bara att tiden skall gå snabbt.....!!

• hoppahoppa

En till här med BF i början av maj, andra barnet. RUL nu i veckan, längtar men är lite nervös.

• Svenssondenise

Familjen annorlunda: vi får hoppas illamåendet släpper snart... Alltid jobbigt att gå och må illa... Ja man känner mer och mer för varje dag att de trycker.. Jag var ute och gick en mil igår och den sista biten kände man verkligen att de börjar trycka och bli störra där inne. Haha.. Hoppahoppa: det kommer gå jätte bra ska du se:)

• bandis

Mölndal vill jag föda på. Båda mina tidigare (2004 och 2007) är födda där och jag var supernöjd båda gångerna. Dessutom ligger det närmare.

• hoppahoppa

RUL gick bra, bebis visade alla sina konster och vi fick en jättebra bild. Allt såg bra ut. Härligt! Tog inte reda på kön, känns roligare så, men misstänker ändå att det är en liten tjej till. Får se i maj! Spelar dock ingen roll alls.

Vi vill helst få föda på Östra, dels för att vi födde dottern där och var nöjda med allt då, och dels för att vi bor nära. Men, skulle det ändå bli Mölndal så blir det säkert bra det också.

Nu, dags att sova! Zzzz.

• hoppahoppa

RUL gick bra, bebis visade alla sina konster och vi fick en jättebra bild. Allt såg bra ut. Härligt! Tog inte reda på kön, känns roligare så, men misstänker ändå att det är en liten tjej till. Får se i maj! Spelar dock ingen roll alls.

Vi vill helst få föda på Östra, dels för att vi födde dottern där och var nöjda med allt då, och dels för att vi bor nära. Men, skulle det ändå bli Mölndal så blir det säkert bra det också.

Nu, dags att sova! Zzzz.

• Svenssondenise

hoppahoppa: Vad härligt att RUL gick bra... alltid lika fantastiskt att få se de små liven där inne.
    Rätt hätigt faktiskt.=)
    Nej precis, bara bebisen är frisk så spelar de ingen roll. Jag och sambon tog faktiskt reda på de för skoj skull.. mer för att kunna planera lite extra.=)
    Har ju sen  en mamma och mormor som är köp galna, så dom ville nästan veta mer än jag:p haha

• Maja9

Hej!

Hoppar in här jag med...   Förstföderska i Göteborg som är beräknad till 10 april.

Har mått illa hela graviditeten och kräkts större delen av den... Ont i rygg och har svårt att gå...
    Men är jättelycklig att jag väntar en liten bebis!!!  

• Ljusna

Jag hänger på här jag också.

Jag bor i Mölndal, och väntar vårt första barn med BF 26/4. Jag har ingen i kompisgänget eller omkring mig annars som är gravid, så jag skulle tycka att det vore kul att ha någon/några att snacka med litegrann.

• Maja9
    Familjen Annorlunda skrev 2012-12-09 00:56:12 följande:
    Fortfarande illamående här och svårt att andas då bäbis trycker och sträcker på sig... Vill bara att tiden skall gå snabbt.....!!
    Usch vad jobbigt. Rynkar på näsan Har du mått lika illa under dina tidigare graviditeter?

Själv är jag kanonförkyld och då mår jag mer illa än annars och får även mer smärta, så det är inte så  kul...
    Usch har varit förkyld nästan hela tiden sedan nyår - endast ett kort uppehåll! Immunförsvaret är inte mycket att skryta med...  

• Maja9
    Ljusna skrev 2013-02-11 00:08:55 följande:
    Jag hänger på här jag också.

Jag bor i Mölndal, och väntar vårt första barn med BF 26/4. Jag har ingen i kompisgänget eller omkring mig annars som är gravid, så jag skulle tycka att det vore kul att ha någon/några att snacka med litegrann.

Hej!

Jag väntar också vårt första barn. Hur har du mått under graviditeten? Går du några förberedande kurser/utbildningar?  
  • Ljusna
    Maja9 skrev 2013-02-11 23:23:27 följande:

Hej!

Jag väntar också vårt första barn. Hur har du mått under graviditeten? Går du några förberedande kurser/utbildningar?  
    Jag har haft lyxen att må bra nästan hela tiden, utom 6 veckor i början när jag var illamående dygnet runt trots både postafen och sea-band. Nu börjar det väl mer bli lite tugnt och sådär, men jag kan verkligen inte klaga!

Än så länge går jag bara på gravidvattengympa, men jag har funderat lite på profylax-kurs. Allt är bara så himla dyrt... Sedan kommer väl föräldrautbildningen igång nu om någon månad. Går du på något bra?
  • Maja9

Hej!

Ja, visst är allt så dyrt! Jag går på vattengympa och vi går föräldrautb på MVC (den är ju iaf gratis). Har även just bokat in profylaxkurs. Drog mig för det med tanke på alla utgifter, men bestämde mig för det iaf...  Tycker att det är jätteskönt med vattengympa!

Svar på tråden Finns här några göteborgare?