yoshimi skrev 2013-04-24 09:33:23 följande:
Håller med dig, tror det ser ganska lika ut runt om i Gbg tyvärr inget barnfokus alls...
Och man får ingen respons från chefer eller ansvariga heller, man bara förväntas acceptera.
Jag blir mindre och mindre nöjd med den platsen vi har, men å andra sidan ska vi bara vara kvar där ett år till sen ska sonen börja sexårs och att han får ha kvar tryggheten känns ändå viktigast.
Precis så är det! Den verksamheten som är till för barnen har inget barnperspektiv.. Och när man är missnöjd får man inget gehör för sina klagomål alls. De håller varandra om ryggen och ingen lyssnar. Vi är ju kunder som betalar för denna verksamhet. Det känns inte så i kontakten med dem!
Sedan undrar jag varför barnomsorgen är billigare i Gbg än i Sthlm? Däruppe betalade vi ca 2000 för 2 barn. Här betalar vi knappt 1500. Varför så billigt om det inte funkar? Jag kan gärna betala lite mer och slippa de fulaste/minsta barackerna åt barnen. Det känns som att Göteborg felprioriterar rätt hårt: man planerar bygga nya arenor för miljontals kronor samtidigt som barnen trängs ihop i skitbaracker.