• lilly85

Vilket pojknamn tycker du är finast?

Behöver lite input ang. dessa namn vi funderar på! Svägerskan tycker att Vide låter feminint medan jag tycker det låter som en nordisk viking Tungan ute Sen heter vår dotter Lily så jag tycker det hade varit fint med två "blom-namn".

Noah gillar vi båda, men det har blivit väldigt vanligt där vi bor.

Noa är ju samma namn men med en alternativ stavning ..

Synpunkter?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn tycker du är finast?
  • Natulcien

Noa heter ju varannan unge numera, så det känns lite...trist, tycker jag.

Men Vide är ju superfint!
    Och en annan variant av det, som jag gillar skarpt, är Vidar.

• lilly85
    Natulcien skrev 2012-12-04 10:02:47 följande:
    Noa heter ju varannan unge numera, så det känns lite...trist, tycker jag.

Men Vide är ju superfint!
    Och en annan variant av det, som jag gillar skarpt, är Vidar.

Ja Vidar är också fint! Tyvärr så har min sambo en småländs dialekt så R ska helst uteslutas i namnet hihi ..
  • BinaBurner

Vide är jättefint! Jag önskar nästan att jag hade känt till det innan jag gav min son namnet Vidar.

• lilly85
    BinaBurner skrev 2012-12-04 10:44:24 följande:
    Vide är jättefint! Jag önskar nästan att jag hade känt till det innan jag gav min son namnet Vidar.

Ja jag vet inte riktigt vart det kommer ifrån, måste bara ha hört det någongång Glad Sambons brorson heter Alvar, rätt så likt Vidar. Men som sagt, inga R i våra barnnamn tyvärr!
  • Nelli2008

Blom-namn

Lily & Alder
    Lily & Aster
    Lily & Sage  

• lilly85
    Nelli2008 skrev 2012-12-04 20:11:51 följande:
    Blom-namn

Lily & Alder
    Lily & Aster
    Lily & Sage  
    Tack tack, fungerar tyvärr inte med R i namnet bara och Sage blir lite för annorlunda för oss Glad
  • lilly85

Hmm lutar åt Vide här hemma .. sen har det dykt upp lite fler namn!

Theo (också välsigt vanligt nu för tiden iofs)

• Odd Pixie

Vide var sött! Är det inte någon växt/blomma eller liknande som heter videung? Då passar det ju blom-temat lite grann ändå.

• Apopan

Vidar var vi inne på härhemma, men Vide är ju minst lika fint! Gillar Noah också, och då ser det lite snyggare ut med h:et, men det är ju egentligen onödigt :P
    Mio är inte fel heller. Miomir är ju ett slaviskt fint namn, som vår unge nästan kom att heta, och då tänkte vi kalla honom för Mio. Jag tycker att möbelkedjan med samma namn inte stör nämnvärt ^^

• Ankaja

Vide får min röst, hade vi fått en pojke hade han hetat det, istället blev det en Eira.

Svar på tråden Vilket pojknamn tycker du är finast?