• NLAL

Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?

Hej!

Har i 16 månader försökt bli gravid igen efter mf. Fick i oktober utskrivet pergo och tog mina tabletter i början av november. Plussade (till min stora förvåning) i måndags. Så nu är jag i v.5 (4+3).

Finns det någon fler som äntligen lyckats? Med hjälp av pergo, som vill följas mot BF i augusti?    

• Svar på tråden Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?
  • NLAL

Vad skönt att allt såg bra ut! :)

Kände bebis hocka ordentligt inatt, vilken rolig känsla, haha!

• Mamma en gång till

Hur är det? Här är det lugnt i magen. Känner något litet varje dag men det är bara inne i magen det känns än så länge. Jag har känt någon spark på utsidan men det är sällan. Moderkakan i framvägg gör så att sparkarna inte känns . Jag vill känna mer.

• jenniekk

Mamma: känner bebis hela tiden nu, inte utanpå dock. Hade igår sån mensvärk med, främst i ryggen. Blev lite orolig... Vet ju inte vad som är "normalt"... Hur mår du?

• NLAL

Jag känner också varje dag, men inte särskilt starkt. Har också moderkakan i framvägg så inget utanpå än. Det jag känner tydligast är när den hickar, känns som att hela magen hoppar till, haha.

• Mamma en gång till

Det är stor skillnad med hur jag kände med sonen. Vid denna tid så kunde även mannen känna sparkar så det är därför som det känns lite tråkigt. Det blir mer verkligt när jag känner sparkar.

• NLAL

Jag har känt en spark utanpå förra veckan och en-två sparkar utanpå igårkväll. Var även till bm idag och lyssnade på hjärtat. :)

• jenniekk

Nlal: Vad häftigt det kändes! Va inte förberedd! :) Jag har inte varit hos bm sen v 13 och ska dit i v 25 näst. Det är glest mellan besöken...

• NLAL

Haha, ja! Skrek i vild förtvivlan så sambon skulle vakna och känna men då blev den helt plötsligt lugn. Såklart.. :p ja, vi har också glest mellan besöken. Var på inskrivning i v.11 och så idag i v.22. Men så länge allt är bra så gör det inte mig nå. Är det sen något man undrar över så kan man ju boka en tid eller så bara ringa. :)

• NLAL

Efter middagen blev det ett väldans sprattel i magen så nu fick även sambon känna! :D

• NLAL

Hur går det för er? Här har då illamåendet kommit tillbaka och är så jävulska trött så det liknar ingenting, kan inte sova dom timmar jag behöver och är sen trött resten av dygnet..

Insåg här en dag att min sambo ska bli pappa, och vilket lyckorus det gav! Han skrattade bara åt mig. :p Ja, kanske kan låta dumt att komma på det i v.25, haha.

• Mamma en gång till

Det var fullt upp med sonen och graviditetrn och jobb så jag la ner familjeliv. Men jsg ksn meddela att jag fick en liten tjej för 2 månader sedan!

Svar på tråden Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?