• sockerbetan

    födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!

    sitter nu på sängen med min lille son i kuvösen brevid mig, han kom idag 13:32 och vägde bara 1305 kg och var bara 35 cm lång. det är osäkert hur länge vi ska stanna här ( jag och lillen ). jag och pappan gjorde slut när jag sa att jag ville behålla barnet. just nu så mår lillgrabben bra och sover, så vi får se, vi kanske får gå hem om 2 - 3 veckor! :) är så glad just nu, ska nog vila lite efter 3 timmars krystande och 1 och ett halvt timmars stirrande på bebisen, godnatt i förväg. :)

  • Svar på tråden födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!
  • Sahög
    antonia97 skrev 2012-12-13 14:53:56 följande:
    barnet har säkert slangar och så, hon kanske inte skrev det för hon kanske inte orkade att gå in på alla detaljer, hur tycker du själv att en 35 cm lång bebis borde väga?
    Fast fortfarande, vem skriver på familjeliv när man fått ett sånt litet barn! Jag har precis fått ett barn jag skulle vara skit nojjig om jag hade en prematur i den storleken, asso vad jag känner, jag är ju orolig över min lilla även om han är fullt gången, när man har prematur i den storleken får man inte ens ha den i samma rum utan den måste ligga i ett speciellt rum med övervakning dygnet runt, mamman får inte ens sova i det rummet så strikt är det. 

    Jag tycker bara allt låter konstigt så hon får ju förklara själv hur det ligger till
  • FabulousMom
    antonia97 skrev 2012-12-13 14:53:56 följande:
    barnet har säkert slangar och så, hon kanske inte skrev det för hon kanske inte orkade att gå in på alla detaljer, hur tycker du själv att en 35 cm lång bebis borde väga?
    En bebis i v. 26 väger runt 950 g. om jag minns rätt.
    - Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • EnStoltMamma

    Ojj.. Jag fick i v 28 en son som vägde 1400gr och va 39 cm.. Och att jag skulle få ta med honom hem efter 2-3 veckor fanns inte på kartan! Trots att han bara hade andningshjälp i ett dygn och klarade sig fint så fick vi stanna i 8 veckor! Man får inte åka hem med en så liten och för tidigt född bebis! Det va övervakning dygnet runt som gällde! Något skumt med denna tråd, eller någon som fått helt fel info om hur länge man måste stanna.. Men grattis om det är sant!

  • Koppkaka

    Skulle tro att det är någon som hade tråkigt och ville ha uppmärksamhet. Det är lite för mycket brister i TS.

  • Snöviolen
    sockerbetan skrev 2012-12-06 15:59:38 följande:
    sitter nu på sängen med min lille son i kuvösen brevid mig, han kom idag 13:32 och vägde bara 1305 kg och var bara 35 cm lång. det är osäkert hur länge vi ska stanna här ( jag och lillen ). jag och pappan gjorde slut när jag sa att jag ville behålla barnet. just nu så mår lillgrabben bra och sover, så vi får se, vi kanske får gå hem om 2 - 3 veckor! :) är så glad just nu, ska nog vila lite efter 3 timmars krystande och 1 och ett halvt timmars stirrande på bebisen, godnatt i förväg. :)
    Varför ljuger du för?
  • Hera78

    Hade varit intressant att höra mer från TS...

    Vår dotter (6 månader gammal idag) föddes prematur och extremt tillväxthämmad. 1332 gram och 40 cm i v 34+4. Vi låg på neo i 15 dagar och det var först efter 5 dagar som vi fick bo med henne. När vi gick på tidig hemgång vägde hon 1660 gram och var en av de minsta som godkänts för tidig hemgång.

    Tyvärr känns det som att ts inte är helt trovärdig...

  • tummeliten

    är detta inte en trolltråd så blir jag mäktigt orolig för denna människans mående!! jag fick min tjej i v23 med akut snitt och  var allt annat än glad!!

  • Snöviolen

    Inget svar från ts, men det förväntade jag mig inte. För hon gjorde väl bort sig då hon skrev om den påstådda prematurfödelsen.
    Jag själv har legat i 3 månader med min son som föddes i v 28. Så att hon skulle få åka hem efter två veckor med ett barn som föddes en månad tidigare än min. Det är bara bullshit.

  • Anna Hbg

    Gigantisk bebis som väger 1305 Kg oavsett när den är född. Måste varit tungt att släpa omkring på 1,3 ton =P

  • ISSEN

    Jag Låter i mina öron mkt konstigt att ett varn född i v 26 dka få komma hem om 2-3 veckor? Jag har själv en son född v 26+2 bägde 1187g och va 37 cm lång alltså rätt stor för sin vecka! Till mig sa dessutom neo personalen att man släpper helst inte hem barn innan de nåt v 30 åtminstone@vi vart kvar i 8 veckor

  • Lucky86
    Anna Hbg skrev 2013-01-03 02:11:13 följande:
    Gigantisk bebis som väger 1305 Kg oavsett när den är född. Måste varit tungt att släpa omkring på 1,3 ton =P
    haha
  • Mummamalin

    I Göteborg får du gå hem på hemsjukvård från v34 om barnet är friskt och har lagt på sig i vikt.
    Men! Jag var görglad efter att min dotter föddes i v.25. Utan att lägga någon bedömning i TS inlägg. Bestämde mig för att antingen förgås av oro eller bara vara lycklig nybliven mamma, valde det sista. :)

Svar på tråden födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!