• JessiM

Fler runt Roslagen som väntar liten våren -13?

Hej! Är en tjej på 26 år och relativt nyinflyttad till Norrtälje och tänkte om det finns fler häromkring som väntar barn till 2013 :) Plussade 5/8 och har gått 22 veckor. Har BF 11 April enl. UL :D Vore kul att prata med tjejer i närheten helt enkelt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-16 10:20
    Alla som väntar liten 2013 är såklart välkomna, spelar ingen roll vilken tid på året :)

• Svar på tråden Fler runt Roslagen som väntar liten våren -13?
  • JessiM

Vi kom hem ordentligt :) Ja han fick namnet Oscar :)
    Åh vad mysigt! Tur du har en på väg, snart får du också mysa med en liten :)

Ja det är lugnt med besök nu dom närmsta dagarna, mamma var här igår kväll en sväng. På söndag kommer min pappa och bror, sen får vi se. Jag är så himla trött för tillfället så jag orkar inte med så mycket folk just nu, att jag har ont överallt hjälper inte till heller. Men jag hoppas att jag är piggare näsa vecka :)

• Lipaan

Oscar, vad fint :)

Jobbigt att du har ont, hoppas det går över fort!! Vart det nån "större" skada? :/

Hur funkar det med allt då? Ammar du?
    Känns allt verkligt eller får du nypa dig i armen? :P

Hoppas ni får en fin helg!

• JessiM

Ja ländryggen gör ont, hoppas att det är tillfälligt. Efter fl blev jag sydd, så det har varit jobbigt att sitta :p Det ömmar hela tiden, men svullnaden har gått ner något iaf så det börjar väl bli bättre :)

Ja jag ammar, det va jobbigt de första dagarna men det går mycket bättre nu. En dag grät jag bara för det gjorde ont och jag va så trött och Oscar bara grät.. Känslorna bara rann över :p Annars funkar allt bra.
    Ja nypa mig i armen måste jag göra, känns som jag lever i en dröm :) Jag förstår inte att jag har en sån fin och perfekt liten son!

Går allt bra för dig än? Vilken vecka är du i?

Tack detsamma! :)

• Lipaan

Hm, ja det får vi hoppas! Men alla är väl lite ömma här och där efter fl (vore konstigt annars!) så det går nog över så småningom :)

Fyy.. Nåt jag INTE längtar efter, amningen första tiden. Jag satt och bet mig i handen så det nästan gick hål för att inte skrika! Gör något fruktansvärt ont.. Har du såna där bröstvårts-skydd från Apoteket? Tyckte dom hjälpte lite iaf.. Köpte även nån kräm därifrån. Vart ju som sår :/

Härligt att höra :) visst blir man lite paff över att man kunnat skapa något så perfekt?

Här går allt bra, inga besvär ännu, superskönt! Är nu i v 30. Det går framåt! :)
    Har försökt berätta för sonen att jag har en bebis i magen haha, han tittar på magen och sen på mig med en min som är sååå skeptisk! Tror morsan blivit tokig :P
    Tänker mycket på hur han ska reagera när vi kommer hem med en bebis, svårt när det inte går att förbereda honom!

Btw har vi fått bort grävlingen nu! En jägare kom hit och satte ut en fälla och morgonen efter var den fast! Han sa att vi fick välja om han skulle skjuta den eller flytta den till färsna, tyckte så synd om den när den satt där i buren så vi bestämde att han fick flytta den :) tyst och lugnt om nätterna igen, lovely!

Söndagskvällen till ära har jag köpt hem Ben

• JessiM
    Lipaan skrev 2013-04-28 20:08:12 följande:
    Hm, ja det får vi hoppas! Men alla är väl lite ömma här och där efter fl (vore konstigt annars!) så det går nog över så småningom :)

Fyy.. Nåt jag INTE längtar efter, amningen första tiden. Jag satt och bet mig i handen så det nästan gick hål för att inte skrika! Gör något fruktansvärt ont.. Har du såna där bröstvårts-skydd från Apoteket? Tyckte dom hjälpte lite iaf.. Köpte även nån kräm därifrån. Vart ju som sår :/

Härligt att höra :) visst blir man lite paff över att man kunnat skapa något så perfekt?

Här går allt bra, inga besvär ännu, superskönt! Är nu i v 30. Det går framåt! :)
    Har försökt berätta för sonen att jag har en bebis i magen haha, han tittar på magen och sen på mig med en min som är sååå skeptisk! Tror morsan blivit tokig :P
    Tänker mycket på hur han ska reagera när vi kommer hem med en bebis, svårt när det inte går att förbereda honom!

Btw har vi fått bort grävlingen nu! En jägare kom hit och satte ut en fälla och morgonen efter var den fast! Han sa att vi fick välja om han skulle skjuta den eller flytta den till färsna, tyckte så synd om den när den satt där i buren så vi bestämde att han fick flytta den :) tyst och lugnt om nätterna igen, lovely!

Söndagskvällen till ära har jag köpt hem Ben
    Haha ja förmodligen :p Man blir ju lite gnällig när man har ont ^^

Ja det va en omtumlande första vecka med amningen.. men nu är det SÅ mycket bättre! Nu gör det inte ont alls förutom i högra precis när han tar den. Såren har försvunnit så jag tror inte jag behöver någon kräm eller skydd. Jätteskönt! :) Det gäller verkligen att ha tålamod märkte jag.. Snacka om att påfresta sin kropp, först göra en person sen föda fram och som pricken över i:t amma tills man blöder :p Men sjukt vad man klarar av tycker jag. Ja det är galet att man kan göra något så fint, all smärta är ju värt det :)

Oj vad veckorna går för dig :) Skönt!
    Haha ja det kan inte vara så lätt att förklara för en ettåring ^^ Hoppas det kommer gå bra sen när han måste dela på mamma.

Får gratulera till ert grävlingsfria hem ;) Vad skönt att det gick fort att fixa. Snälla djurvänne rni är :) Då kanske den tänker en extra gång innan den bosätter sig under ett hus nästa gång nu när den fick leva vidare ^^

Antar att du åt en Ben&Jerrys i söndags? Hela meddelandet syntes inte :p Hade ni en trevlig Valborg igår?
  • AlexAlmighty

Åh, grattis till pojken! Fint namn förresten, vi funderar också på Oscar. Bor också i Norrtälje och väntar andra barnet i september :)

• Lipaan

Visst är det värt det! Annars skulle man ju inte göra det igen ;)

Haha ja man får hoppas att den är så smart, grävlingsrackarn.. Jägaren sa att den var bara drygt ett år och då vart man ju lite extra känslig, jäkla hormoner! :P

Såg nu att en del försvann! Yes Ben

• Lipaan

Och en del försvann igen.. Va fan!

Får man inte skriva ben and Jerry ?! Frestar för mycket kanske ;) godaste glassen!

Minns inte riktigt vad jag skrev förutom att jag fått graviditetspenningen beviljad!! Galet lättad.. Känns som denna jobbhelg kommer gå som en dans! Sista på myyyyycket länge :) räknar ner nu och jag har bara 5 arbetspass kvar! Lör-ons!

AlexAlmighty: kul med bebis :) hur gammal är första barnet?

• JessiM
    AlexAlmighty skrev 2013-05-01 19:43:10 följande:
    Åh, grattis till pojken! Fint namn förresten, vi funderar också på Oscar. Bor också i Norrtälje och väntar andra barnet i september :)
    Tack! :)
    Grattis till bebis i magen! Har det gått bra hittills?
    Lipaan skrev 2013-05-04 06:20:52 följande:
    Och en del försvann igen.. Va fan!

Får man inte skriva ben and Jerry ?! Frestar för mycket kanske ;) godaste glassen!

Minns inte riktigt vad jag skrev förutom att jag fått graviditetspenningen beviljad!! Galet lättad.. Känns som denna jobbhelg kommer gå som en dans! Sista på myyyyycket länge :) räknar ner nu och jag har bara 5 arbetspass kvar! Lör-ons!

AlexAlmighty: kul med bebis :) hur gammal är första barnet?
    Haha det är väl kul med hormoner ^^ Det hade man ju så det räckte och blev över..

Ååh vad skönt att du blev beviljad!! Förstår att du är lättad nu :) Glad för din skull.

Imorgon börjar sambon jobba igen efter tio dagars pappaledighet.. Så nu ska man börja klara sig själv med lillen. Han har gjort precis ALLT här hemma, jag bara ammar och sover typ :p

• flagnell

Grattis till den nya familjemedlemmen! Fint namn :)

Här går veckorna i ett rasande tempo, v 36 och jag är less på att vara gravid nu ;) 

• Lipaan

Halloj! Hur har det gått att vara "själv" hemma? Kommit in i lite rutiner?
    Jag har nu påbörjat min ledighet. Så skönt. Men ändå lite stressad över allt jag vill hinna göra innan bebis kommer haha!
    Ska skriva en lista och stryka vartefter.. Är ju inte så mycket roliga saker.. Typ putsa fönster, städa alla köksskåp.. Ja du hör ju. Får se hur mycket som blir gjort.. ;)

I helgen är det Eurovision! Mannen såg måttligt road ut när jag sa det, har typ förstört hans helg nu hehe..

• JessiM
    flagnell skrev 2013-05-08 13:14:44 följande:
    Grattis till den nya familjemedlemmen! Fint namn :)

Här går veckorna i ett rasande tempo, v 36 och jag är less på att vara gravid nu ;) 
    Tack tack flagnell! :)

Förstår att du är less nu.. de sista veckorna va ju sjukt sega! Men snart så, har du din skrutt där :)
    Lipaan skrev 2013-05-14 21:42:50 följande:
    Halloj! Hur har det gått att vara "själv" hemma? Kommit in i lite rutiner?
    Jag har nu påbörjat min ledighet. Så skönt. Men ändå lite stressad över allt jag vill hinna göra innan bebis kommer haha!
    Ska skriva en lista och stryka vartefter.. Är ju inte så mycket roliga saker.. Typ putsa fönster, städa alla köksskåp.. Ja du hör ju. Får se hur mycket som blir gjort.. ;)

I helgen är det Eurovision! Mannen såg måttligt road ut när jag sa det, har typ förstört hans helg nu hehe..
    Hej hopp! Jora det har gått bra tycker jag, nu har rutinerna börjat komma igång och jag hinner göra lite saker medan hans sover på dagarna :) Passa på att duscha och såna saker ;p Haha känner mig så ofräsch varje dag typ. Men jag myser för fullt, imorgon blir han redan 1 månad :o Så kul att se honom växa och få sin personlighet.

Härligt att vara ledig nu sista tiden! :) Haha nä det va inte mkt roligt på den listan, men det kanske skyndar på fl ;) Jag storstädade ju en gång till och det verkade ha bra effekt.
    Vad tyckte du om Eurovision då? Tyckte faktiskt att det va rätt bra, inte så många cirkuslåtar i år :p Hoppas mannen din överlevde helgen trots allt ;)

Svar på tråden Fler runt Roslagen som väntar liten våren -13?