Lipaan skrev 2013-04-28 20:08:12 följande:
Hm, ja det får vi hoppas! Men alla är väl lite ömma här och där efter fl (vore konstigt annars!) så det går nog över så småningom :)
Fyy.. Nåt jag INTE längtar efter, amningen första tiden. Jag satt och bet mig i handen så det nästan gick hål för att inte skrika! Gör något fruktansvärt ont.. Har du såna där bröstvårts-skydd från Apoteket? Tyckte dom hjälpte lite iaf.. Köpte även nån kräm därifrån. Vart ju som sår :/
Härligt att höra :) visst blir man lite paff över att man kunnat skapa något så perfekt?
Här går allt bra, inga besvär ännu, superskönt! Är nu i v 30. Det går framåt! :)
Har försökt berätta för sonen att jag har en bebis i magen haha, han tittar på magen och sen på mig med en min som är sååå skeptisk! Tror morsan blivit tokig :P
Tänker mycket på hur han ska reagera när vi kommer hem med en bebis, svårt när det inte går att förbereda honom!
Btw har vi fått bort grävlingen nu! En jägare kom hit och satte ut en fälla och morgonen efter var den fast! Han sa att vi fick välja om han skulle skjuta den eller flytta den till färsna, tyckte så synd om den när den satt där i buren så vi bestämde att han fick flytta den :) tyst och lugnt om nätterna igen, lovely!
Söndagskvällen till ära har jag köpt hem Ben
Haha ja förmodligen :p Man blir ju lite gnällig när man har ont ^^
Ja det va en omtumlande första vecka med amningen.. men nu är det SÅ mycket bättre! Nu gör det inte ont alls förutom i högra precis när han tar den. Såren har försvunnit så jag tror inte jag behöver någon kräm eller skydd. Jätteskönt! :) Det gäller verkligen att ha tålamod märkte jag.. Snacka om att påfresta sin kropp, först göra en person sen föda fram och som pricken över i:t amma tills man blöder :p Men sjukt vad man klarar av tycker jag. Ja det är galet att man kan göra något så fint, all smärta är ju värt det :)
Oj vad veckorna går för dig :) Skönt!
Haha ja det kan inte vara så lätt att förklara för en ettåring ^^ Hoppas det kommer gå bra sen när han måste dela på mamma.
Får gratulera till ert grävlingsfria hem ;) Vad skönt att det gick fort att fixa. Snälla djurvänne rni är :) Då kanske den tänker en extra gång innan den bosätter sig under ett hus nästa gång nu när den fick leva vidare ^^
Antar att du åt en Ben&Jerrys i söndags? Hela meddelandet syntes inte :p Hade ni en trevlig Valborg igår?