Anonym skrev 2012-12-07 20:02:17 följande:
Borde är nyckelordet, uppenbarligen så förstår han inte och då var min tanke att det kan finnas en anledning. Precis som man som kvinna med kroppen full av IVF-hormoner ibland beter sig annorlunda än vad man borde, så kan säkert en man bete sig knäppt pga att det känns som att IVF tagit över livet. Jag säger inte att det är rätt, utan bara att i vissa situationer måste man lämna lite utrymme åt varandra att vara knäppa.
Sedan om detta är att sätt mannen har även i andra situationer så låter ju det trist, men det är kanske inte rätt läge att ta en stor strid om hans personlighetsdrag just nu när hon ruvar. Bättre att köra sitt eget rejs, han kan förhoppningsvis inte tvinga henne till festen.
Min spontana reaktion är att även om ts inte genomgått en IVF-behandling, så är det fullt naturligt att efter en lång arbetsdag vilja ta det lugnt, speciellt om man ska arbeta 12 timmar dagen efter. Och att då inte vilja träffa släkten på kvällen är inte alls konstigt. Detta är vad jag tycker att ts sambo borde förstå. Han gör ju inte detta, så därför tycker jag ts ska ta reda på varför han verkar anse att hans vilja i sådana här situationer ska styra över ts behov av att få ta det lugnt.
Han verkar också, medvetet eller ej, också vilja bestämma vad ts ska göra, så mycket att han börjar prata om att han inte vill träffa hennes släkt på julafton. Jag tycker att ts senare ska prata med sambon om hur hans attityd,inte minst för de planerar att skaffa barn.