• liv

Beskjuten på Willys!!!

Till att börja med vill jag säga att jag är väldigt tolerant mot barn i offentliga miljöer. Blor inte sur eller irriterad när de skriker och snorar och tar sönder saker men nu är jag arrrrrrg! Jag går runt på willys och handlar lite. Går igenom en gång och helt plötsligt hoppar det fram en liten vilde med ett gevär som han kör upp i ansiktet på mig! Han viftar vilt och skriker dö dö dö samtidigt som geväret blinkar och smäller! Funderar pÅ att ta det och knäcka det på mitten i ren ilska men det hjälper ju inte. Hans föräldrar och syskon kommer gåendes. Tänker att nu gör dom nÅgot. Nenemen. Pappan går runt med solglasögon på och ser ut som att han äger stället. Tittar inte ens åt barnen. Mamman verkar inte heller vara medveten om att hon har två söner i familjen. En av dem drar henne lite i ärmen och säger något. Då slår hon argt undan ungen och skriker något på arabiska. Hur är folk funtade egentligen???? Ta med ett vapen som låter till Willys och låta barn skjuta andra??? Om de har så mycket myror i brallan så får väl barnen stanna hemma?? Pappan gjorde ju ingen nytta så han hade lika gärna kunnat vara hemma. Morr!!!

• Svar på tråden Beskjuten på Willys!!!
  • La Lola
    Schack73 skrev 2012-12-09 10:01:26 följande:
    Ibland orkar man inte ta alla konflikter även om just det barnet skulle behövt det!
    Då ska man kanske inte beklaga sig högt heller.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • liv

Du menar att du aldrig har klagat på något som du inte har försökt ändra på?

La Lola skrev 2012-12-09 10:05:08 följande:
    Då ska man kanske inte beklaga sig högt heller.

• La Lola
    liv skrev 2012-12-09 10:18:44 följande:
    Du menar att du aldrig har klagat på något som du inte har försökt ändra på?
    Ser jag barn som gör något galet så håller jag inte käften.
    Jag vägrar vara en sån vuxen som tittar åt ett annat håll.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • viseversa
    La Lola skrev 2012-12-09 10:23:21 följande:
    Samma här!
  • Mother of 4

Oj vad ouppfostrat! Förstår inte att vissa föräldrar bara låter barnen springa fritt på affärer.

Varför går vissa familjer alltid och handlar hela familjen och pappan bara går och stirrar. Ungarna skriker. Blir så trött.

Vi har fyra barn, inte låter vi på affären, dessutom går jag oftast själv på affären, inte släpar jag med man och barn liksom?!

• liv

I just den här situationen gjorde jag inte det men annars tar jag det med föräldrarna. Inte barnet. Om föräldrarna säger att det är ok att låtsas skjuta på folk i affären så gör det ju ingen som helst skillnad att jag säger åt ungen att det inte är ok. Så här i efterhand tänker jag att jag borde sagt till butikschefen..,

• liv

Eller hur? När man är två kan väl den ena stanna hemma när man vet att barnen inte kan uppföra sig!

Mother of 4 skrev 2012-12-09 10:32:42 följande:
    Oj vad ouppfostrat! Förstår inte att vissa föräldrar bara låter barnen springa fritt på affärer.

Varför går vissa familjer alltid och handlar hela familjen och pappan bara går och stirrar. Ungarna skriker. Blir så trött.

Vi har fyra barn, inte låter vi på affären, dessutom går jag oftast själv på affären, inte släpar jag med man och barn liksom?!

• Stjärn

Det är inte roligt när barn beter sig illa, men tänk på att det finns en hel del barn med olika diagnoser som har supersvårt ibland att bete sig rätt, har själv ett barn med aspergers syndrom. Ibland är han en ängel att ha med i mataffären och hjälper till, och ibland är han som djävulen själv. Är vi båda vuxna och handlar så får den andre gå ut med honom när han beter sig illa, men är jag själv så måste vi ju handla färdigt innan vi kan gå ut och då hinner han hitta på tokigheter, fast jag försöker såklart avstyra det värsta. Att leka med en lekpistol är inte så allvarligt när man vet att barnet kan gå över till att sparka på folk eller riva ner varor från hyllorna, man får välja sina konflikter. Jag har lärt mig på BUP och autismföreningen att barn som kan sköta sig gör det, de som inte kan det gör förljaktingen inte det.

Att famlijen du träffade på var från en annan kultur kan betyda att det är mamman som får ALLT ansvar med barnen, och då kan det ses som att hon faktiskt var själv med barnen i butiken och alltså inte kan lämna den fören hon handlat färdigt.

Sedan så finns det såklart även föräldrar som inte bryr sig så mkt angående barnuppfostran, men vi som har barn med handikapp är trötta att blandas ihop med dessa, så innan ni dömer något, ha i tankarna att den där mamman kan ha haft 25  tidigare konflikter med barnet under dagen innan de ens kom till affären och då orkar hon inte ta en 26:e konflitk angående en leksakspistol som barnet leker med.

Ha en bra dag!

• Natulcien
    La Lola skrev 2012-12-09 10:23:21 följande:
    Precis! Samma här. Vad blir det för ett samhälle om alla bara gnäller och samtidigt tittar bort!?
  • Mother of 4

Stjärn, de barn jag träffar på våran Willys har nog inte någon diagnos, det är nog kulturkrock helt enkelt.

• liv

Lite så känner jag också... För inte kan väl alla barn från en annan kultur ha en diagnos?

Mother of 4 skrev 2012-12-09 10:44:47 följande:
    Stjärn, de barn jag träffar på våran Willys har nog inte någon diagnos, det är nog kulturkrock helt enkelt.

• Fanny b
    Stjärn skrev 2012-12-09 10:37:18 följande:
    Det är inte roligt när barn beter sig illa, men tänk på att det finns en hel del barn med olika diagnoser som har supersvårt ibland att bete sig rätt, har själv ett barn med aspergers syndrom. Ibland är han en ängel att ha med i mataffären och hjälper till, och ibland är han som djävulen själv. Är vi båda vuxna och handlar så får den andre gå ut med honom när han beter sig illa, men är jag själv så måste vi ju handla färdigt innan vi kan gå ut och då hinner han hitta på tokigheter, fast jag försöker såklart avstyra det värsta. Att leka med en lekpistol är inte så allvarligt när man vet att barnet kan gå över till att sparka på folk eller riva ner varor från hyllorna, man får välja sina konflikter. Jag har lärt mig på BUP och autismföreningen att barn som kan sköta sig gör det, de som inte kan det gör förljaktingen inte det.

Att famlijen du träffade på var från en annan kultur kan betyda att det är mamman som får ALLT ansvar med barnen, och då kan det ses som att hon faktiskt var själv med barnen i butiken och alltså inte kan lämna den fören hon handlat färdigt.

Sedan så finns det såklart även föräldrar som inte bryr sig så mkt angående barnuppfostran, men vi som har barn med handikapp är trötta att blandas ihop med dessa, så innan ni dömer något, ha i tankarna att den där mamman kan ha haft 25  tidigare konflikter med barnet under dagen innan de ens kom till affären och då orkar hon inte ta en 26:e konflitk angående en leksakspistol som barnet leker med.

Ha en bra dag!

Det är en sak om man  som förälder i ett sådant här läge väljer att strunta i ett beteende från barnens sida, som riktas mot föräldrarna. Men jag tycker inte att omgivningen ska behöva tolerera att bli beskjutna, även fast det bara är med en leksakspistol, av barn, av detta skäl.
  • kokos

Måste bara flika in... Ni säger att pappan kan stanna hemma med barnen... Där kommer kultur in!! Far i huset är den med plånboken oftast i Mellanöstern... Därför åker förmodligen hela familjen och handlar.

TS du skulle sagt något... Jag hade inte kunnat hålla käft. Mina söner får absolut INTE ta med leksaker in i en affär ens.

• Mother of 4

Kokos, det hade jag ingen aning om, det förklarar de mängder med pappor och barn i kista centrum efter kl 20.

• kokos

Ha ha Ja det förstår jag att det förklarar Jag är gift med en invandrare dock vägrar han handla så jag får ta med barnen och kortet

• MissSandra

Jag hade lätt tagit sönder pistolen! Inte ok! Ouppfostrad redan vid låg ålder-kommer inte sluta bra! Fy vad arg jag hade varit!

• kokos

Kan även flika in med att inte alla män samtycker till att deras kvinna ska vara ute och handla sent på kvällen eller då det är mörkt ute... Kan också förklara Kista, Mother of 4

Svar på tråden Beskjuten på Willys!!!