• Anonym (killar?)

Ni killar som gnälle rpå att hon aldrig vill, får ni ens er tjej att komma?

Många män klagar på att deras kvinnor vill ha sex för lite. Inte tillräckligt ofta/många gåner osv.

Samtidigt upplever vi tjejer att killar är överkåta som vill jämt..

Kan inte detta helt enkelt bero på att killar ALLTID får komma? De sprutar och får orgasm varenda gång (ja jag vet att vissa kan spruta utan orgasm men de är knappast de vanligaste)

Har ni ens tänkt tanken på att tjejer skulle vilja lika ofta om ni fick henne att komma varje gång? Istället ska vi tjejer få in/ut behandlingen och vara nöjda med det. Tro sjutton att killar vill ha det ofta som bara har dte skönt hela tiden, med klitoris på en pinne som hela tiden får stimulans, ja då hade jag också velat 3 gånger om dagen!

Men istället ska vi kvinnor få leva med in/ut/skjut. Om vi inte stönar så är vi pryda och tråkiga osv. Men om det faktiskt inte ens är skönt? Hur många kvinnor njuter av kuk in och ut? 

• Svar på tråden Ni killar som gnälle rpå att hon aldrig vill, får ni ens er tjej att komma?
  • Anonym (h)
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-14 15:09:31 följande:
    Även om Kire hårddrar det så har han en poäng. Som jag skrev så har många kvinnor beskrivit det just så för mig, att de först i lite mognare ålder har lärt sig att släppa taget, ge sig hän osv, och det grundar sig på ett bättre självförtroende som de fått senare i livet.

Du har nog rätt fast det är väldigt svårt att veta vad som är ökat självförtroende, att man känner sin partner eller att man lärt sej vilken typ man är kompatibel med, att i alla fall jag fick mera lust när barnen blev stora och man fick mer tid och vila.

Allt händer ju samtidigt och man har haft fler år att öva testa och onanera. Så delvis självförtroende men en mix av mycket.
  • Kolibri12
    OlleSQ skrev 2012-12-14 07:38:14 följande:
    Frågar du 100 män så skulel jag säga att dom säger exakt samma sak om kvinnor. Plus att merparten kommer säga att kvinnorna pluffsat till sig.
    Säkert. Båda parter förväntar sig mer av den andre. Men vad har plufsigheten med saken att göra, även om jag kan intyga att kvinnor säger samma sak om män, i viss utsträckning? Kanske ett skäl till att mannen inte orkar anstränga sig längre...
  • Kolibri12
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-14 08:28:07 följande:
     Det är tyvärr väldigt vanligt att kvinnor är relativt passiva och bara förväntar sig samlag och att själva bli slickade. Få kvinnor vågar själva ta initiativ till att suga kuk eller ta initiativ till vilken ställning man ska ha samlag i.
    Väldigt vanligt? Få kvinnor? Jag är tveksam till att det gäller generellt men har egentligen ingen aning eftersom jag inte har någon erfarenhet av kvinnor.
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-14 08:28:07 följande:
    Så det är inte alltid bara mannens fel om en stunds sex inte blir bra. 
    .
    Nej, det är bådas ansvar.

• Anonym (Man 50+)
    Kolibri12 skrev 2012-12-14 17:24:59 följande:
    Väldigt vanligt? Få kvinnor? Jag är tveksam till att det gäller generellt men har egentligen ingen aning eftersom jag inte har någon erfarenhet av kvinnor.
    Tja, en kvinna som lever i ett fast förhållande och som vet att manen gillar att få avsugningar tar säkert gärna initiativet, men i början av en ny relation så verkar det som att få kvinnor vågar sig på att ta initiativ, t.ex. till sånt som att ge killen oralsex. Däremot verkar det som att kvinnor tycker att det är en självklarhet att en man ska ge kvinnan oralsex även vid första tillfället de har sex.
  • Anonym (Sheila)

Män vill nästan alltid mer än kvinnor. Det är därför vi har sån makt över er...

• Frankk

Är det mannens ansvar att kvinnan hurvida kvinnan kommer eller ej? En grundinställning som förmodligen är en del i problemet.

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Philipsson
    Frankk skrev 2012-12-15 10:01:53 följande:
    Är det mannens ansvar att kvinnan hurvida kvinnan kommer eller ej? En grundinställning som förmodligen är en del i problemet.
    En del snubbar verkar tro det
  • Lindsey Egot the only one

Trodde sex var ett samspel!
    Samspelar man och är lyhörda för varandras önskemål och kan tyda varandras signaler så kommer man nå önskat resultat. Man måste bara våga ge sig hän och glömma tid och rum och njuta.

• Anonym (Mrsk)

Sååå.. När du har sex är det alltid in-ut? Det låter nästan som att det bara är han som jobbar.. Ska han stå för både sin och din njutning?

Tror inte mannen njuter till samma grad om inte kvinnan också njuter. Varför anstränga sig. Bara lätta lite på trycket. En lite skönare form av onani.

Jag är då tillfredsställd 95% av gångerna. Jag tror inte sambon är tillfredsställd mer. Han behöver inte vara tillfredsställd bara för att han har kommit..

• Anonym
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-14 15:09:31 följande:

Även om Kire hårddrar det så har han en poäng. Som jag skrev så har många kvinnor beskrivit det just så för mig, att de först i lite mognare ålder har lärt sig att släppa taget, ge sig hän osv, och det grundar sig på ett bättre självförtroende som de fått senare i livet.

Japp lika bra jag går i celibat då eftersom jag är så usel
  • Anonym (Man 50+)
    Anonym skrev 2012-12-17 08:58:50 följande:

Japp lika bra jag går i celibat då eftersom jag är så usel
    Ja, med den inställningen till sig själv så lär inget bli bättre. Det blir ju bara en självuppfyllande profetia. Grotta ner dig i ditt eget elände du, du får ingen sympati av mig, aif.
  • Anonym
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-17 09:09:46 följande:
    Ja, med den inställningen till sig själv så lär inget bli bättre. Det blir ju bara en självuppfyllande profetia. Grotta ner dig i ditt eget elände du, du får ingen sympati av mig, aif.

Tack det ska jag, finns mkt snö att grotta ner sig i
  • Anonym (Robert)

Intressant tråd!

Det ligger väl en hel del i det TS skriver, men min hustru har aldrig velat bli smekt eller slickad (jag lär ändå enligt tidigare älskarinnor vara riktigt bra på att slicka) eller "vibrerad" till orgasm, utan det har varit penetrerande sex som gäller. Vad gör man då, om man inte klarar mer än 5-10 minuter, trots träning? (Hon är väldigt snygg och skön... ) De första 6-7 åren fick jag henne att komma...kanske en handfull gånger... Men var det helt mitt fel att hon inte fick orgasm, jag erbjöd ju henne alla andra tänkbara "behandlingar"? Jag antar att hon - av någon anledning - hellre fick sina orgasmer på egen hand.

Tack och lov har hon nu, efter tolv år tillsammans, börjat få orgasm oftare vid penetrerande sex, kanske var tredje gång. En orsak är nog ärligt talat att jag jobbat lite på min uthållighet (och ibland även tagit hjälp av bedövningssprayer och Priligy, i senare fallet med påföljande huvudvärk i två dagar för hennes skull), en annan orsak tror jag är att vi är mer avslappnade med varandra, lite mer som "kompisar" i sängen än de första tio åren, på gott och ont. 

Vad jag vill få sagt? Verkligheten är inte så enkel alltid. Prata med varandra? Ja. Men om man har en partner som inte vill prata? Suck...

• Kolibri12
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-12-14 17:36:18 följande:
    Tja, en kvinna som lever i ett fast förhållande och som vet att manen gillar att få avsugningar tar säkert gärna initiativet, men i början av en ny relation så verkar det som att få kvinnor vågar sig på att ta initiativ, t.ex. till sånt som att ge killen oralsex. Däremot verkar det som att kvinnor tycker att det är en självklarhet att en man ska ge kvinnan oralsex även vid första tillfället de har sex.
    Jaså?...Jag motsäger dig inte, detta är ju din erfarenhet men jag är lite förvånad.
  • jomen64

Som svar på rubriken:
    Näpp, det får jag inte. Hon kommer inte. JAG får henne inte att komma helt enkelt. Konstigt att uttrycket "it takes two for a tango" inte gäller här föresten.
    Klart att jag har försökt på alla sätt och inte vill något annat än att ge henne sexuell njutning, men hon verkar inte vilja öppna dörren för det.

Så visst, hennes frånvaro av orgasm är säkerligen en stor del i det dåliga sexlivet, att jag är en av alla som gnäller och mår dåligt av att inte få knulla nog mycket!!

Helt klart.

Så, JAG får henne inte att komma, men det betyder inte att jag inte VILL det eller BRYR mig om det.

Tungt att ha varit världens bästa älskare INNAN man träffade sin fru..

Så är det för mig i alla fall. Ett svar på frågan!

Svar på tråden Ni killar som gnälle rpå att hon aldrig vill, får ni ens er tjej att komma?