• Anonym (Fattar inte..?)

Vad är grejen med "homosexuella"??

Jag fattar inte grejen med homosexuella? Enligt sammhället är det väl meningen att vi skall acceptera det. Jag känner själv endel som har den "läggningen" som det så fint kallas. Därför väljer jag att vara anonym. Men jag fattar inte att dom ens kan påstå sig vara homo? Det är en trend kämns det som. Egentligen är väl inte svårare än såhär: - Det är inte meningen att vi skall leva i sådana förhållanden, det strider ju helt och hållet mot naturen!? Okej, för den sexuella njutningen skull. Men att leva som kvinna-kvinna eller man-man? Då blir inga barn gjorda. Och rent teoretiskt, fotplantningen är vår huvudsakliga uppgift..?

• Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??
  • Philipsson
    Simon 681 skrev 2012-12-29 10:00:51 följande:

Det finns forskning som visar att chansen att en pojker senar blir homosexuell är beroende på var han är i syskonskaran, det vill säga hur många storebröder han har. Ju fler storebröder, desto större chans för homosexualitet. Detta skulle vara en evolutionär "spärr"  som tar udden av en exponetiell befolkningskurva. Då Homosexualitet dessutom finns i många olika djurarter så verkar det ju vara någonting som har en evolutionär poäng.
    Källa?
    Ja, det är jag på bilden.
  • Anonym (no homo)
    Simon 681 skrev 2012-12-29 10:00:51 följande:

Det finns forskning som visar att chansen att en pojker senar blir homosexuell är beroende på var han är i syskonskaran, det vill säga hur många storebröder han har. Ju fler storebröder, desto större chans för homosexualitet. Detta skulle vara en evolutionär "spärr"  som tar udden av en exponetiell befolkningskurva. Då Homosexualitet dessutom finns i många olika djurarter så verkar det ju vara någonting som har en evolutionär poäng.

Intressant! För en studie med tvillingpar som båda bar på gaygenen men bara den ena  var homosexuell väckte  frågan VAD som aktiverar genen.   
  • Spartacus

jag tror inte att homosexuella par är ute efter att ge dig någon "mening" mer än heterosexuella par?

de är förmodligen lika kära, inte kära, sexuella, asexuella, bråkiga och försonande som alla andra par?
    det dras till varandra, blir kära, vill leva ihop, gifta sig, skaffa barn, som de flesta andra...

hurvida det stör evolution osv. har ju föga betydelse... homosexuella har ju dessutom möjlighet att i likhet med heterosexuella skaffa barn idag.

hela våra förbannade existens stör ju evolutionen... vi värnar om djur som är utrotningshotade, sabbar miljön, överbefolkar de fattiga länderna och underbefolkar de rika, stjäl mat från de som svälter osv osv.

tror du att lösningen heter "pinne-i-hål-effekten"?          

det går nog inte så många homosexuella på heteronormen egentligen...     

och att du ser dom idag beror ju på att de spenderat lååååång tid att bekämpa homofobin, sanningen är att homosexualitet existerat sålänge vi har och med djuren ännu längre.   

• toccata
    Philipsson skrev 2012-12-29 09:02:02 följande:
    Vad får dig att tro att jag talar om mig själv?

Är du själv oförmögen att tala om andra saker än dig själv?
    Sen kan man ju alltid bli småspydig. Trist. Försökte förstå vad du menade. Vare sig mer eller mindre.
  • Philipsson
    Spartacus skrev 2012-12-29 10:40:55 följande:
    1. de är förmodligen lika kära, inte kära, sexuella, asexuella, bråkiga och försonande som alla andra par?
    det dras till varandra, blir kära, vill leva ihop, gifta sig, skaffa barn, som de flesta andra...

2. sanningen är att homosexualitet existerat sålänge vi har och med djuren ännu längre.   

1. Precis, och ändå snackas det här på FL alltid om att "homosexualitet bara handlar om kärlek" o.d. Jag har frågat mig varför det skulle vara så och då blir jag kallad homofob! Varför skulle homosexualitet mer handla om kärlek än heterosexualitet, vilken jag själv, av egen erfarenhet, vet inte bara handlar om just kärlek, utan många gånger om helt andra saker, t.ex. om blott "kåthet".
    2. Detta tror jag knappast att du vet något om. Du gissar bara.
  • Padda

Även i djurvärlden förekommer homosexuella par så vist är det naturligt. Du har helt rätt i att det inte blir några barn gjorda om alla var homosexuella och ingen tog hjälp av varandra men SÅ ser inte världen ut! Det finns tillräckligt med bisexuella och heterosexuella par för att befolka vår redan överbefolkade värld som det är så vad är problemet?

• Bill50X

Grymt intressant! Vad är det som får det att bryta ut egentligen? Finns lite att fundera på inom ämnet. Det är alltså både arv och miljö skulle man kunna tänka sig?

• Anonym (källkritisk)
    toccata skrev 2012-12-22 23:20:31 följande:
    Den där "trenden" om homosexualitet verkar hålla i sig. Det är ju liksom inte något som blossat upp plötsligt på den här sidan om 2010-talet. 

Sen måste man fråga sig varför den trenden också finns hos många djur som exempelvis delfiner, pingviner, elefanter och apor. Eller så kanske man ska fundera lite över vad som är naturligt och inte.

Det verkar vara så enkelt att homosexualitet handlar om kärlek. Det är väl inte fel? Det drabbar ingen utomstående. Det är goda och stora känslor. Däremot hat  och förakt som många visar mot homosexuella är destruktivt och drabbar definitivt tredje part.

Förstår inte varför så många är så rädda/oförstående för sånt som sticker ut lite från vanligt Svenssonliv.
    Philipsson skrev 2012-12-23 06:47:43 följande:
    Så när en bög raggar upp en annan bög på en gaykrog, drar hem honom och spänner på honom i skitan, så handlar det om "kärlek"?

• Anonym (källkritisk)

Nu är det verkligen inte så ofta jag läser bakåt i trådarna för det blir så lätt tråkigt men jag tycker ju att det här svaret var onödigt på något sätt, varför du hakar upp dig hela tiden på kärlek, är det inte ganska klart vad alla menar här som skriver, om det kallas kärlek, kåthet, ragg, dålig fantasi, att man dras till olika eller samma, vad är det då för problem, kan det inte bara få vara så, vem drabbas

• Philipsson
    Anonym (källkritisk) skrev 2012-12-29 15:50:40 följande:
    Nu är det verkligen inte så ofta jag läser bakåt i trådarna för det blir så lätt tråkigt men jag tycker ju att det här svaret var onödigt på något sätt, varför du hakar upp dig hela tiden på kärlek, är det inte ganska klart vad alla menar här som skriver, om det kallas kärlek, kåthet, ragg, dålig fantasi, att man dras till olika eller samma, vad är det då för problem, kan det inte bara få vara så, vem drabbas
    Nja, det blir litet märkligt om man beskriver homosexuella relationer som frukten av "kärlek" men heterosexuella som frukten av nåt annat.

Det verkar då som att man, av ideologiska skäl, försöker få de homosexuella relationerna att verka litet "finare".
  • erikalinnéa

Ja vad är grejen med homosexualitet egentligen? Inte vet jag. Jag föddes homosexuell och jag kommer att dö homosexuell. Kan inte vara på annat vis och jag älskar min fru, min familj. Jag vill inte provocera, men min blotta existens är provocerande för vissa. Snacka om lättstött.

• Anonym (no homo)
    erikalinnéa skrev 2012-12-29 19:00:03 följande:
    Ja vad är grejen med homosexualitet egentligen? Inte vet jag. Jag föddes homosexuell och jag kommer att dö homosexuell. Kan inte vara på annat vis och jag älskar min fru, min familj. Jag vill inte provocera, men min blotta existens är provocerande för vissa. Snacka om lättstött.

Hej! Nu frågar jag dig lite frågor, är nyfiken och menar verkligen inget illa! Fråga 1
    När visste du att du var homosexuell? 

• twain
    erikalinnéa skrev 2012-12-29 19:00:03 följande:
    TS:
    "Grejen" med homosexuella är väl samma som "grejen" med heterosexuella:
    Man gillar ett av könen på ett annat sätt än det andra. Den ena sorten är helt enkelt mer attraktiv än den andra. Det pirrar lite extra och man tänker fula/vackra/syndiga/roliga/porriga tankar på ett sätt som man inte gör med sin polare.
    (nu skulle vi kunna blanda in bisexuella m fl här, men för enkelhetens skull låt oss hålla oss till ytterligheterna. Flört).

Hoppas att det hjälpte! Cool
    Fråga Ulla
  • erikalinnéa

Jag visste det när jag var nio år gammal då jag blev förälskad i min första kärlek. :)

• listo
    Anonym (Fattar inte..?) skrev 2012-12-15 19:19:39 följande:
    Jag fattar inte grejen med homosexuella?
    Är du intresserad av att fatta eller ville du bara påpeka att du tycker det är lite läbbigt och konstigt med homosexualitet?
Svar på tråden Vad är grejen med "homosexuella"??