• SeZret

Havandeskapsförgiftning- Nej. Någon som varit med om samma?

Jag hade protein i urinen när jag gick på mina första kontroller hos bm, gjorde två urinprov då och har ätit antibiotika för urinvägsinfektion som jag slutade med i onsdags. Har däremot lidit av världens huvudvärk hela helgen som inte går över av varken panodil eller alvedon. Har haft en fuktig handduk på pannan nästan hela helgen för att orka med. Inte så att jag har flimmer men fortfarande enormt jobbig huvudvärk som bara håller till över hela pannan liksom, inte i bakhuvudet. Är dock förkyld också, vet inte om det kan ha något att göra med saken. Men man blir ju ändå fundersam. Är bara i vecka 14+4 så havandeskapsförgiftning är ju liksom inte ens aktuellt vad jag vet. Någon som varit med om samma? Ska väl kontakta bm om det inte går över, tycker inte man ska behöva gå med sån här huvudvärk när man redan tampas med andra gravidbesvär som enormt illamående mm. Problemet är väl att vår mvc bara har telefontid 1 timme om dagen 5 dagar i veckan och världens sämsta kösystem så det är inte det lättaste att komma fram, har inget eget nummer/epost till min bm heller, ska kräva det tror jag... om man kan göra det.

• Svar på tråden Havandeskapsförgiftning- Nej. Någon som varit med om samma?
  • Lizette80

Det låter som att det ska ha ngt med förkylningen att göra än att det ska vara Havandeskapsförgiftning..
    Oftast får man det dessutom i slutet av sin grav. eller från v 34..
    Tror du kan slappna av=)
    MEN fortsätter hv så kanske du ska ta det med din bm..
    Finns ju vissa som går runt m hv under hela grav dessutom..jag får från o till, just idag i främre delen..pannan..
    Jobbigt som fan=(

• SeZret

ja precis det är ju på tok för tidigt för havandeskapsförgiftning. ja helt klart jobbigt är de :/ har sett att vissa pratat om att järnbrist kan orsaka det också men jag äter redan både vitamin, omega3 och järntabletter så. 

btw kan ju passa på att fråga dig en annan sak, skadar ju aldrig att fråga. jag har varit i kontakt med kära försäkringskassan och jag blir tokig på att alla säger olika saker. hur som helst pga. mitt enorma gravid illamående så skrev jag ut mig ifrån arbetsförmedlingen 30/11, har även en behov anställning i hemtjänsten som jag inte heller orkar med. Så jag var in på försäkringskassan i mora och lämnade in moderskapsintyg och arbetsgivarintyg, då det var det jag fick order om första gången jag var där. När jag lämnade in dessa papper sa hon att jag måste skriva ut mig ifrån arbetsförmedlingen först, varför vet jag inte, och sen ansöka om sjukpenning ifrån 3/12 då.

hur som helst, nu till de väsentliga  man måste ju ha läkarintyg efter 8 dagar och det är det jag ska försöka få fram nu. Vilket är väldigt svårt eftersom förkylningen satt sig på mina stämband och gjort att min röst försvunnit helt. -.- Men lizette, eller någon annan, va tror ni är bäst? Att försöka kontakta mvc och se om läkaren där kan hjälpa mig med läkarintyg eller gå via vårdcentralen? har redan passerat 8 dagen eftersom första dagen är 3 december så jag behöver de såfort som möjligt... om jag nu dessutom ska dras med huvudvärk så kommer jag verkligen inte orka med att jobba som det är nu.

• Lizette80

Har det med illamåendet o göra så är det nog mvc läkare du ska höra av dig till..
    Ring dit imorgon o be om att få en akut tid iom den knappa tiden..
    Det är ju dem som ska fixa allt sådant iom att dem har bättre koll på hur du mår än en vanlig vc läkare..

• Litenåfin

Jag har haft huvudvärk mellan typ v13 och 17 båda mina graviditeter. Är tydligen hormonerna som kan ställa till det :)

• SeZret

litenåfin - jo det är väl så :/ och normalt även utanför grav. är det bara ipren som hjälper för mig så jag kan säga att jag längtar galet mycket efter det just nu.. men vad gör man inte för att bebis ska må bra. 
    lizettte - vad kul :) har du också BF 11 juni då eller? :) 

• Lizette80
    SeZret skrev 2012-12-16 16:20:09 följande:
    litenåfin - jo det är väl så :/ och normalt även utanför grav. är det bara ipren som hjälper för mig så jag kan säga att jag längtar galet mycket efter det just nu.. men vad gör man inte för att bebis ska må bra. 
    lizettte - vad kul :) har du också BF 11 juni då eller? :) 
    haha, ja tydligen..
    Vet bara att jag blev flyttad en vecka bakåt, ska egentligen enligt egen räkning va i v 15+4..
    Det stora ul gör jag den 4/1, om 3 v o då får jag reda på den "riktiga " dagen =)
  • SeZret

ah okej :)  jag har mitt rul 14 januari så då får jag väl också veta om det behöver justeras något men eftersom jag gjorde ivf så vet jag ju säkert vilken dag de va befruktning och insättning och det är enligt ivf läkaren som jag var i v. 7+5 den 29 oktober :)

• Lizette80
    SeZret skrev 2012-12-16 17:22:31 följande:
    ah okej :)  jag har mitt rul 14 januari så då får jag väl också veta om det behöver justeras något men eftersom jag gjorde ivf så vet jag ju säkert vilken dag de va befruktning och insättning och det är enligt ivf läkaren som jag var i v. 7+5 den 29 oktober :)
    Gud vad spännande=)
    E det ditt första??
    Denna blir min andra, sonen e överlycklig att han ska bli storebror=)
  • SeZret

ja det är första, efter flera års kämpade så det är något av en dröm som blivit sann ^^ åh vad roligt :D hoppas du på en tös nu då? ;) (såklart spelar de ingen roll, jag vill gärna ha 2-3 barn, men det är ju alltid roligt med en av varje känns de som)

• Lizette80

Haha, jo det skulle såklart va kul med en liten tjej, min son vill ha en lillasyster o alla som vet om att jag e gravid tror på en tjej..=)
    Gud så härligt för er att ni äntligen fick er en liten krabat i magen, STORT grattis=)
    Har ni kollat på namn??
    Vi vet vad det ska bli för namn till kille, mne har nga namn på tjej som vi inte riktigt bestämt oss för..skönt iafl att vi tycker om samma namn =)

• SeZret

tack :D ja vi har pratat lite om namn men inte spikat något.. det landat på bokstaven T iaf. Theodor (theo) som pojke förmodligen men som tjej är det mer luddigt. Tindra, Tea eller Tuwa tror jag det handlar om. ^^

• Lizette80
    SeZret skrev 2012-12-17 07:21:16 följande:
    tack :D ja vi har pratat lite om namn men inte spikat något.. det landat på bokstaven T iaf. Theodor (theo) som pojke förmodligen men som tjej är det mer luddigt. Tindra, Tea eller Tuwa tror jag det handlar om. ^^
    Tindra är jätte fint namn..=)
Svar på tråden Havandeskapsförgiftning- Nej. Någon som varit med om samma?