Varför drömmer jag alltid obehagliga drömmar???
I 95% av nätterna drömmer jag drömmar som gör mig riktigt illa och obehaglig till mods. Varför är det så?? Vad beror det på?? Är måttligt less på det!
I 95% av nätterna drömmer jag drömmar som gör mig riktigt illa och obehaglig till mods. Varför är det så?? Vad beror det på?? Är måttligt less på det!
Äter du ngn medecin? Det kan isf vara en biverkning.
1. Du mår psykiskt dåligt i vaket tillstånd av någon anledning.
2. Du är sjuk eller lider av någon näringsbrist.
3. Biverkan från en medicin (eller alkohol).
4. Du är gravid.
Så hade jag det när jag åt ppiller, neovletta 28, för 4 år sen. Det försvann är jag bytte ppiller.
Jag har drömt mardrömmar hela mitt liv. Ibland är jag inte medveten om det, jag vaknar bara med en riktigt obehaglig känsla i kroppen. Andra gånger är de fruktansvärt detaljerade och jag minns varenda sekvens. Jag har "sett" saker man inte borde se. Jag är också less på det - men vad ska man göra? För mig är det ingen övergående fas, jag äter inga mediciner och har inga psykiska problem. Jag har förlikat mig med tanken på att det alltid kommer vara så, jag får helt enkelt stå ut med det. Hoppas för din skull att det inte är så.
Enda gångerna jag gjort det är när jag är gravid.
Jag äter Venlafaxin... Men jaa.. Det kanske beror på dom.. Tycker inte att såsom mitt liv är nu, borde ge mig.sådana drömmar. Precis som inlägg nummer fyra skrev så kan jag ibland bara ha kvar känslan i kroppen, ibland minns jag allt... Alltså det är såpass att jag ibland fan inte vill somna!! Fan ska det va så för... Förhoppningsvis beror det på medicin, har tänkt sluta med den inom snar framtid.
Jag har likadant!! Har pratat med läkare under åren, men det verkar ute finnas någon hjälp för det... Det jag har börjat göra för några månader sedan är att direkt när jag vaknar, skriva upp drömmen! Även de brutala detaljerna (drömmer oftast om zombies som äter, avhuggna kroppsdelar osv) oc sedan slår jag igen boken. Läser aldrig i den, men att skriva upp drömmarna har hjälpt mig att släppa taget om dem automatiskt, så jag inte går i känslan resten av dagen! Ta dig 5 minuter varje morgon och skriv i en ny bok/block om det du minns, känner osv, och se ifall det blir bättre, det fungerar för mig!
Ett annat tips är att du köper en drömtydningsbok, och försöker förstå dina drömmar bättre. Ett brutalt mord betyder sällan det, utan har en djupare innebörd. Man behöver inte tro på det som står, utan det kan räcka att ha i bakhuvudet att det kan finnas andra betydelser så man kan släppa drömmen! Bägge dessa saker har hjälpt mig, tror man stressar av den delen av hjärnan som blir orolig på kvällen/natten i längden.
Vad tror du?