Liten elak och intelligent skrev 2012-12-17 23:26:32 följande:
Kanske kan ett husdjur till familjen vara något?
Min son med autism har ett stort utbyte av katten ,kaninen och marsvinen.
Djur har vi 15st chinchillor och tre katter varav en är dräktig mer djur har vi tyvärr inte plats med i lägenheten trots att jag själv har ett otroligt stort djur intresse!
Echo skrev 2012-12-17 23:25:01 följande:
Borde ju gå att hitta billigare, det är ju en vanlig lampa. Något sånt här kanske skulle vara något?
www.conrad.se/EFFEKTLAMPA-PLASMABOLL.htm?webs...
Eller någon annan typ av lampa? Finns ju många med lite kitschiga effekter som dina barn kanske skulle uppskatta.
Jag kan ju inte alls sätta mig in i din situation, hoppas bara du kan hitta lite julstämning...
Tack för tipset ska bara kolla att inte bollen går att ta av från hållaren!
Liten elak och intelligent skrev 2012-12-17 23:29:25 följande:
Badskum kanske.....tvålkritor?
Enda kruxet är att dom sätter allt i munnen =(
Echo skrev 2012-12-17 23:31:12 följande:
Jag var också lite inne på vatten. Tänkte på såna där duschmunstycken som ändrar färg beroende på om vattnet är kallt eller varmt.
Sån har vi redan men den var inte så kul som vi trodde men tack för tipset
Liten elak och intelligent skrev 2012-12-17 23:32:46 följande:
Badbomb med glitter och "fizz"?
Vad är det???
MalinEddie skrev 2012-12-17 23:39:34 följande:
Vad får ni för hjälp idag? Ni har inte fått några tips där? Annars tänker också jag på upplevelser eller ett riktigt husdjur. Rätt husdjur kan ge mycket. Jag förstår att det är tufft. Känn absolut inte skuld. Du ger dem så mycket bara genom att finnas där. Julklappar är en petitess i jämförelse. Vad har de för funktionsnedsättning?
I dagsläget har vi hjälp av HAB habiliteringen men vi har tyvärr inte fått mycket till tips därifrån mer än motorisk träning!
Margaux skrev 2012-12-17 23:39:37 följande:
Kram till dig!
Kanske det kan funka med såpbubblor till stora grabben? Maracas? En fiberoptiklampa?
Till lilla tjejen kanske en badbok eller en fin tygbok med plassliga sidor och speglar? Finns ju de med text i också så att ni kan läsa saga.....
Tack så mycket!
Såpabubblor har vi hemma och maraccas med dock inger fiberoptik lampa kanske ska kolla upp det!
Prasselböker ligger det massor på vardagsrums golvet nu och spegelböker från goboken finns också!
Vill tacka alla för svar och tips det värmer