Fira jul Själv med barnet, ensamt i år med
Jag blir ledsen när jag tänker på denna jul.
Mitt barn och jag satt hemma själv, utan en krona på fickan och inte en julklapp till barnet ifjol. Det var bara att gråta över situationen. Jag var helt knäckt och bestämde mig för att denna julen så skulle det bli bättre... Men ack nej det blir inte bättre denna jul heller.
Jag blir ledsen över detta och vill ge så mycket mer till mitt barn än en tråkig jul med endast få julklappar. Och ingen familj att spendera dagen hos. Knäcker mig igen.
Jag har ingen just nu. vännerna är få och familjen är jag hemskt trött på efter deras attacker och sätt att behandla mig på.
Jag är ledsen som bara den. Pappan skapar bara problem och inte ens ett försök till försoning.
Nu till saken.
Jag vägrar ha en till misslyckad jul. Inte för min skull men för barnet mitt. Jag vill att hen ska ha det bra och roligt och få leka med andra barn och få en riktig jul, så jag undrar vart kan man gå?
Finns det ställen där andra i samma situation går på julen eller är det någon familj som vill öppna sina dörrar för oss. Jag vet att detta är sjukt.. Att ens behöva skriva om detta men mitt hjärta svider. Och mitt samvete... ja jag tycker synd om mitt barn.
Känner mig som en dålig mor som inte ens kan ge mitt barn en fin jul. Jag har i alla fall en stor fin riktig gran som är underbar och julkänslan finns. Men inte en klapp ännu under granen men det löser sig i veckan.
Men ändå, tanken att vara själv igen är så smärtsam att jag ber om råd här. Vad ska jag ta mig till?