• Anonym (Krångel)

Pappan vill förhindra flytt i sista stund.

Flytten var planerad sedan mars förra året. Vi är separerade och har tre barn som vi har v/v. Jag har inget jobb på bostadsorten och har därför sökt jobb på annan ort som vi gemensamt bestämt. Jag har ordnad förskoleplats , skrivit på lägenhetskontrakt och fått jobb på den nya orten. Nu plötsligt vill han inte skriva på papper och jag undrar om jag kan flytta ändå? Han har berättat för myndighetspersoner i den nya kommunen om våra flyttplaner så har han verkligen rätt att ändra sig när jag har jobb och lägenhet och är på väg? Hur mycket velighet kan jag acceptera när vi har gemensam vårdnad? Barnen vill ju också veta var de ska bo.

• Svar på tråden Pappan vill förhindra flytt i sista stund.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Krångel) skrev 2012-12-26 13:05:08 följande:
    Då han varit med och pratat med ansvariga i den nya kommunen om det praktiska kring flytten räknas det väl knappast som jag gör något fel när jag fullföljer flyttplanen. Han skulle ju ha stoppat projektet redan innan jag skrev på hyreskontrakt och tackade ja till jobb. Man kan ju inte ändra sig när allt är klart?
    Jo, et kan han, men vad det ger vet jag inte, antagligen ingenting.
  • Anonym (Krångel)

Det barnet vill flytta med (mammig och orolig särskilt sedan kränkningen) men det är ju mer problematiskt. Flytten sker precis till skolstart.

• Sara Gigja
    Anonym (Krångel) skrev 2012-12-26 13:05:08 följande:
    Då han varit med och pratat med ansvariga i den nya kommunen om det praktiska kring flytten räknas det väl knappast som jag gör något fel när jag fullföljer flyttplanen. Han skulle ju ha stoppat projektet redan innan jag skrev på hyreskontrakt och tackade ja till jobb. Man kan ju inte ändra sig när allt är klart?
    Har du nån mejl/sms kontakt om flytten? Jag tänker att om du flyttar och han vill bråka så har du hans godkännande i skrift - Tycker inte han kan kontrollera ditt liv på det här sättet - speciellt när han hade godkänt det tidigare - Blir ju lite psyko varning om han ska hålla så här - barnen är ju förberedda för flytten och du har ju planerat ett helt liv utifrån den - Så flytta nu - är mitt råd. 
  • Anonym
    Ms H skrev 2012-12-26 13:07:34 följande:
    Men vadå, varannan vecka i olika städer? Ska du sitta och skjusa till skolan i en annan ort varannan vecka?
    Om ts vägrar låta de stanna hos pappan får hon köra.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Krångel) skrev 2012-12-26 12:51:23 följande:
    Det ingick i planen att de båda yngsta barnen skulle flytta med mig eftersom han jobbar skift och att den äldsta skulle bo hos honom en tid tills han själv skulle komma efter (senast juni) och då skulle v/v fortsätta.
    Ms H skrev 2012-12-26 13:07:34 följande:
    Men vadå, varannan vecka i olika städer? Ska du sitta och skjusa till skolan i en annan ort varannan vecka?

Se ovan
  • Anonym (Krångel)

Av olika skäl är minst fyra utomstående involverade i flyttplanen. De kan intyga att han medverkat. Det är sista veckan han motsatt sig. Jag har sagt upp min bostad på nuvarande bostadsorten.

• Anonym
    Anonym (Krångel) skrev 2012-12-26 13:20:17 följande:
    Av olika skäl är minst fyra utomstående involverade i flyttplanen. De kan intyga att han medverkat. Det är sista veckan han motsatt sig. Jag har sagt upp min bostad på nuvarande bostadsorten.
    Hörsägen
  • Ms H
    SupersurasunkSara skrev 2012-12-26 13:10:14 följande:

Se ovan

Syftar du på svaret precis ovan ditt inlägg? Annars kan jag faktiskt inte se svaret på min fråga någonstans i tråden. TS har skrivit att de ska fortsätta med varannan vecka senast till sommaren.Jag antar att barnet inte gått ut grundskolan då...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-26 13:31:49 följande:
    Hörsägen
    Hoppsan?! Hur kan det bli hörsägen när dom var med i diskussionen?
  • Anonym (Krångel)

Det är utomstående kommunala tjänstemän. Utgår från att de blir trodda.

• Anonym
    Anonym (Krångel) skrev 2012-12-26 13:56:17 följande:
    Det är utomstående kommunala tjänstemän. Utgår från att de blir trodda.
    Solklart! Den andra svamlade bara om hörsägen.
  • SupersurasunkSara
    Ms H skrev 2012-12-26 13:46:22 följande:

Syftar du på svaret precis ovan ditt inlägg? Annars kan jag faktiskt inte se svaret på min fråga någonstans i tråden. TS har skrivit att de ska fortsätta med varannan vecka senast till sommaren.Jag antar att barnet inte gått ut grundskolan då...
    Som jag tolkade det ska barnet som går i skolan gå klart där till sommaren sen kommer det barnet och även pappan (?) efter till TS nya ort och DÅ fortsätter varannan v som vanligt. Tills dess har TS två barn och pappan ett. Om nu inte det tredje barnet också vill följa med mamman pga en kränkning pappan nyligen gjort mot det barnet.
  • Tonårsmorsan
    Försök inte skrev 2012-12-26 13:09:04 följande:
    Du kan tyvärr inte ta med dig barnen mot hans vilja från hemkommunen.
    Jodå Det har hon all rätt att göra. Kan inte föräldrarna enas så får den som är missnöjd driva en vårdnadstvist. Då kommer rätten undersöka vad som är bäst för barnet/barnen. Ju äldre barnet är blir det troligare att domen blir att barnet ska stanna i sin redan invanda miljö med skola och kompisar. Ju yngre barnet/barnen är är sannolikheten större att mamman får barnen vid flytt. Är barnet/barnen i mellanstadieåldern har barnen mycket att säga till om själva var de vill bo. Är barnet/barnen över 12  och normalbegåvade kommer inte polisen hjälpa till med att tvinga barnet/barnen till en förälder de inte vill till. 
    Stå på dig, annars gör någon annan det.
Svar på tråden Pappan vill förhindra flytt i sista stund.