• Baoli

Ellie eller Ella?

Vi kan inte bestämma oss för namn på vår tös. Hade först bestämt Ellie men vi har ett rätt svårt efternamn som vi nästan alltid behöver stava vilket gör att jag blir orolig att hon kommer få stava både sitt förnamn och efternamn när hon blir större. Vad tror ni? Ska vi välja Ella istället som är lättare?
    Behöver hjälp!!!!

• Svar på tråden Ellie eller Ella?
  • Jellybeanbaby
    Leoan skrev 2012-12-26 14:02:27 följande:
    Vi kan inte bestämma oss för namn på vår tös. Hade först bestämt Ellie men vi har ett rätt svårt efternamn som vi nästan alltid behöver stava vilket gör att jag blir orolig att hon kommer få stava både sitt förnamn och efternamn när hon blir större. Vad tror ni? Ska vi välja Ella istället som är lättare? Behöver hjälp!!!!
    Ella helt klart.

Ellie låter som Miss Ellie. Eller som ett smeknamn på Elizabeth.
    Ella låter käckt, modernt, parisiskt och har jazzkoppling (Ella Fitzgerald)
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby

Vidhåller att Ellie låter som ett "halvt" namn... Som ett smeknamn...

Det är ju nu man ska BÖRJA skratta eftersom jorden inte gick under./ listoplisto
  • Gladskit

Ellie!! Är min favorit om vi skulle få fler barn. Även sonen gillar det då mammuten i Ice Age heter så

• junjul

Ta Ellie :) jag heter Rebecka och har ett vanligt, norsk efternamn. Och jag får stava båda hela tiden, även Rebecka. Men det är väl inget jobbigt att säga "det stavas med ck" eller "det stavas med ie" :) Ellie är jättefint!

• Inorr02

Ellie skulle ja ta då

Jag funderade lite på Ella då min dotter föddes men Vi valde Elly som vi gillat mäst hella tiden jag var gravid  

• Pralina 81

Vår dotter heter Ellie och vi är jättenöjda med vårt val. Vi funderade lite på Ella också men Ellie var det som kändes rätt. Får ofta höra att vi valt ett fint namn till vår tjej.

• Inorr02

Vi som valde Elly få dock rätt folk då och då för de säger Ellie så vi får säga y. Tror att hon kommer för göra det i skolan också men vi är hell nöjda med Elly vi tycker det är så fint och många som tycker det med

Svar på tråden Ellie eller Ella?