• Pepsi

BIM + 10, inget plus och ingen mens.

Hej!
    Ska försöka fatta mig kort. Äter pergotime för att jag har PCO. Detta har fungerat tills förra kuren jag tog. Då uteblev ägglossningen, men det kunde bli så sa min läkare. Senare tog jag provera och sedan samma dos pergotime igen. Fick utslag på ägglossnignstestet dag 23 så mellan dag 23 och 26 hade jag ägglossningsont i magen och ryggen. Jag och min sambo myste ju på såklart.

Runt 17:e och 18:e alltså två veckor efter ägglossningen hade jag mensvärk men ingen mens kom. Har tagit 4 test samma vecka som jag hade BIM men inget plus.
    Nu är jag på BIM + 10 och ingen mens och inget plus, tog ett CB-test igår morse.
    Har inga speciella symtom, kanske lite trött och lite småöma börst, men det kom igår...Kanske mensen är på väg?
    Men andra kurer med pergotime har mensen kommit exakt 2 veckor efter utslag på ägglossningstestet. Förutom när jag blev gravid, men det sluta i missfall.

Någon som möjligen vet vad det kan bero på eller varit med om något liknande?
    Är så less på att de bara skriver ut tabletter utan och kolla upp hur kroppen reagerar. Ska höra av mig till Gyn imorgon och se vad de säger.
    Men ville kolla om någon ute i cyberspace kanske varit med om något likande och hur det gick för er då?

• Svar på tråden BIM + 10, inget plus och ingen mens.
  • enäggs81

pepsi: lycka till!!!! jag är villrådig för börjar få mens efter tablett nr:5 på dag 6. skulle ju ta tabletterna i 7 dagar.... Så ska jag fortsätta med de två sista tabletterna eller ska jag avbryta!? eftersom mens var ju syftet med tabletterna. Dock Brukar man få blödning efter avslutad kur....

• EllinorE

Jag har varken IVF-behandling eller PCO, men sitter med BIM+10 och skall ringa MVC idag.... Ingen mens, inga plus... Känner inte som att jag ska få mens men har heller inga direkta gravidsymptom! Ja, trött, lite hugg i tjejmagen, känner mig svullen och konstig i magen. Men inget annat... Så jobbigt när det blir såhär, man känner hur man förlorar kontrollen över sin kropp och känner mig såååå osäker :-/
    Hur har det gått för er nu? 

• Pepsi
    EllinorE skrev 2013-01-22 11:59:37 följande:
    Jag har varken IVF-behandling eller PCO, men sitter med BIM+10 och skall ringa MVC idag.... Ingen mens, inga plus... Känner inte som att jag ska få mens men har heller inga direkta gravidsymptom! Ja, trött, lite hugg i tjejmagen, känner mig svullen och konstig i magen. Men inget annat... Så jobbigt när det blir såhär, man känner hur man förlorar kontrollen över sin kropp och känner mig såååå osäker :-/
    Hur har det gått för er nu? 
    Har varit hos min läkare nu och allt såg bra ut.
    Min läkare sa att det kunde varit så att mitt ägg aldrig riktigt släppte och det orsakade den sena blödningen.
    Så jag får ta provera och pergotime igen och få en ägglossnings spruta denna gång..Så vi verkligen vet att det släpper =)

Ja..förstår det, en annan vet ju redan att jag har en knasig kropp och får väl va beredd på det mesta, men om du är "helt normal" måste det kännas ännu värre!

Stort lycka till Uppdatera gärna senare :)
  • Pepsi
    enäggs81 skrev 2013-01-19 15:24:25 följande:
    pepsi: lycka till!!!! jag är villrådig för börjar få mens efter tablett nr:5 på dag 6. skulle ju ta tabletterna i 7 dagar.... Så ska jag fortsätta med de två sista tabletterna eller ska jag avbryta!? eftersom mens var ju syftet med tabletterna. Dock Brukar man få blödning efter avslutad kur....
    Hur har det gått? Tog du alla tabletter?
    Jag vet att jag fick mens efter en tablett en gång. men då kan det ju inte varit tabletten utan kroppen som fixat det själv.
    Har du ringt och rådfrågat? :)
  • EllinorE
    Pepsi skrev 2013-01-22 12:21:52 följande:
    Har varit hos min läkare nu och allt såg bra ut.
    Min läkare sa att det kunde varit så att mitt ägg aldrig riktigt släppte och det orsakade den sena blödningen.
    Så jag får ta provera och pergotime igen och få en ägglossnings spruta denna gång..Så vi verkligen vet att det släpper =)

Ja..förstår det, en annan vet ju redan att jag har en knasig kropp och får väl va beredd på det mesta, men om du är "helt normal" måste det kännas ännu värre!

Stort lycka till Uppdatera gärna senare :)
    Men så skönt att de verkligen hjälper dig att ta tag i detta!
    Många får vackert gå och se glada ut annars :( 
    När blir ÄL då ungefär?

Nä det känns nog knappast ännu värre, men det är helt klart jobbigt! Jag måste inte kämpa varje månad såsom ni, så nä, jag har det verkligen inte jobbigt och har ingen rätt att gnälla! Jag ska till MVC på fredag, dom tyckte det va jättekonstigt att jag inte fått plus på 6 stickor och började undra om ägget kanske fastnat i en äggledare och därav låga hCG värden! Blir lite nervös när dom säger så! 

• Pepsi
    EllinorE skrev 2013-01-22 13:47:05 följande:
    Men så skönt att de verkligen hjälper dig att ta tag i detta!
    Många får vackert gå och se glada ut annars :( 
    När blir ÄL då ungefär?

Nä det känns nog knappast ännu värre, men det är helt klart jobbigt! Jag måste inte kämpa varje månad såsom ni, så nä, jag har det verkligen inte jobbigt och har ingen rätt att gnälla! Jag ska till MVC på fredag, dom tyckte det va jättekonstigt att jag inte fått plus på 6 stickor och började undra om ägget kanske fastnat i en äggledare och därav låga hCG värden! Blir lite nervös när dom säger så! 

Jag ska äta Provera i 9 dagar till...sen får jag se när mensen kommer och så blir det väl ca 14 dagar efter det :)

Det är inte så farligt...en del dagar är jobbigare än andra. Men just nu är jag inne i en bra period där jag kan ta ganska lätt på det...och blire så blire.
    Jag frågade hur det  var om ägget kunde sitta någon annanstans än i livmodern..men då ska man vanligtvis börja producera hCG ändå, enligt den barnmorskan jag pratade med.
    Hoppas det går bra! Och håller tummarna för att det är en liten där inne och allt ser bra ut!
  • EllinorE
    Pepsi skrev 2013-01-22 14:23:48 följande:
    Jag ska äta Provera i 9 dagar till...sen får jag se när mensen kommer och så blir det väl ca 14 dagar efter det :)

Det är inte så farligt...en del dagar är jobbigare än andra. Men just nu är jag inne i en bra period där jag kan ta ganska lätt på det...och blire så blire.
    Jag frågade hur det  var om ägget kunde sitta någon annanstans än i livmodern..men då ska man vanligtvis börja producera hCG ändå, enligt den barnmorskan jag pratade med.
    Hoppas det går bra! Och håller tummarna för att det är en liten där inne och allt ser bra ut!
    Ah ja det är inte lätt! Så skönt att du börjar få grepp om det så smått! Kan tänka mig dina känslostormar när de är som värst! Fota dig nu när du har en bra period och titta på dom bilderna om det blir en sämre igen och säg: såhär ska jag må!
    Jo det sa min barnmorska också, men att hCG värdena blir lägre och kan vara mer svårlästa :-/ Vi får väl se hur det ser ut på fredag! Usch va nervös jag är :)

Tack, jag hoppas att du snart får lite rätsida på allt! Men som jag sa innan, gud så skönt att du får bra hjälp i alla fall! 
  • Pepsi
    EllinorE skrev 2013-01-22 14:30:19 följande:
    Ah ja det är inte lätt! Så skönt att du börjar få grepp om det så smått! Kan tänka mig dina känslostormar när de är som värst! Fota dig nu när du har en bra period och titta på dom bilderna om det blir en sämre igen och säg: såhär ska jag må!
    Jo det sa min barnmorska också, men att hCG värdena blir lägre och kan vara mer svårlästa :-/ Vi får väl se hur det ser ut på fredag! Usch va nervös jag är :)

Tack, jag hoppas att du snart får lite rätsida på allt! Men som jag sa innan, gud så skönt att du får bra hjälp i alla fall! 
    Det var en bra ide det har jag aldrig tänkt på :)
    Kanske inte vore så dumt att ta kort nu och ta fram dom senare :)
    Jag har fått hjälp i snart ett år, första lyckade kuren resulterade i en graviditet men den hann inte komma så långt..fick en blödning i vecka 6 och då upptäcktes det att det inte alls gått ens så långt... Så jag vet ju att jag KAN bli gravid

Men det känns skönt att de nu, efter utebliven ägglossning och något som kanske var en ägglossning har lite mer koll genom att jag ska få komma på VUL och få ägglossningspruta oxå :)

Förstår att du är nervös, men som jag skrev innan så hoppas jag att allt är som det ska! :)
  • EllinorE
    Pepsi skrev 2013-01-22 15:26:17 följande:
    Det var en bra ide det har jag aldrig tänkt på :)
    Kanske inte vore så dumt att ta kort nu och ta fram dom senare :)
    Jag har fått hjälp i snart ett år, första lyckade kuren resulterade i en graviditet men den hann inte komma så långt..fick en blödning i vecka 6 och då upptäcktes det att det inte alls gått ens så långt... Så jag vet ju att jag KAN bli gravid

Men det känns skönt att de nu, efter utebliven ägglossning och något som kanske var en ägglossning har lite mer koll genom att jag ska få komma på VUL och få ägglossningspruta oxå :)

Förstår att du är nervös, men som jag skrev innan så hoppas jag att allt är som det ska! :)
    Nä det är faktiskt ganska praktiskt! Man får liksom "fota en känsla" och påminna sig om den när man tycker det är jobbigt Glad Jag har gjort det själv och tycker att det funkar!

Usch då, så tråkigt men som du säger, du vet att du kan bli gravid! Jag har en bekant som har PCO och hon blev gravid utan att ens ha försökt så vissa har tur! Glad
  • enäggs81

Tog alla 7 tabletter ändå. Mensen kom igång på riktigt igår då på fredag startar jag med pergotime i 5 dagar. Sen ett vul 1/2 för att kolla ÄL. Och när ÄL är konstaterad ska ett befruktat ägg sättas in från frysen. Så jag hoppas det ska kunna sättas in i början på februari!!!

• Pepsi
    enäggs81 skrev 2013-01-22 19:12:03 följande:
    Tog alla 7 tabletter ändå. Mensen kom igång på riktigt igår då på fredag startar jag med pergotime i 5 dagar. Sen ett vul 1/2 för att kolla ÄL. Och när ÄL är konstaterad ska ett befruktat ägg sättas in från frysen. Så jag hoppas det ska kunna sättas in i början på februari!!!

håller tummarna! :)
  • EllinorE
    enäggs81 skrev 2013-01-22 19:12:03 följande:
    Håller verkligen tummarna! Lycka till!
Svar på tråden BIM + 10, inget plus och ingen mens.