• majja83

Vill skaffa ett syskon men vågar inte!

Vill så gärna ha ett till barn har ett på snart 2 år (januari) blir hon 2 år, vi har haft de väldigt tuft med dottern hon har inte sovit nå bra på nätterna å hade kolik dom 3 första månaderna, sen har de varit nätter som hon aldrig har sovit har fått varit uppe med dotter mella 00-04 visa nätter då hon har varit pigg,

Men ändå är jag jätte sugen men samtidigt är jag rädd att jag inte kommer orka då vi inte får sova, sen har jag altid sagt att jag vill att dottern ska sova hela nätter först innan vi skaffar en till, för att inte få två som är natt uglor. 

Är så kluven...

Va tror ni kommer dottern bli lugn om hon får ett syskon eller kommer de bli kaos?
    nån som kan ge tips?          

• Svar på tråden Vill skaffa ett syskon men vågar inte!
  • TessaLove

Det går ju aldrig att förutse hur ert andra barn kommer att bli. Det blir kanske helt tvärtom er dotter. Dock så kanske er magkänsla säger att ni ska vänta lite. Kanske bara behöver vänta ett år och då är er dotter i fas. Vår dotter är väldigt vild och galen , hon är en energibov! Dock ska vi ha en till i April. Känns som att det kvittar. När vi ändå är igång med henne så kan vi lika gärna få en till...alla har vi ju olika tålamod också!

• Vinterankan

Jag ville ha hyfsat tätt mellan mina barn men då första barnet var väldigt krävande plus att jag mår extremt dåligt när jag är gravid så är det nu 4 år mellan barnen och jag är jätteglad att vi väntade med tvåan. Yngsta är bara snart 8 månader och de har redan jättekul av varandra. Tvåan har också varit mycket mindre krävande än ettan så det har varit en väldigt skön tid nu faktiskt med en storasyster som är stor nog att inte vara svartsjuk utan bara lycklig över sina nya lillebror.

Svar på tråden Vill skaffa ett syskon men vågar inte!