Körsbärsträd skrev 2013-02-25 07:24:38 följande:
CFC har ökat sitt pris per insemination från 2300 DKK till 3500 DKK, och då ingår ej längre spermier. Har själv inte beställt från en spermabank någon gång men när jag har varit inne och kollat så blir det ganska mycket. Tror CFC använder sig av European sperm bank, och att ett strå kostar ca 2500 DKK, + frakt på ca 500 DKK, så då blir det 3 000 DKK extra och man är plötsligt upp ei närmare 10 000 Kr per försök.
Än så länge har flera kliniker kvar i lager och då behöver man inte betala något extra för sperma, men man får nog vara snabb. Maila en klinik och fråga. Jag har fått snabba svar från alla jag mailat till!
Hej! Vi har kontakt med gyngrönlund, där kostar insemination 1800DKK. Har beställt och reserverat säd från Cryos bank, beställde 3st. 1st är levererad och väntar på oss på kliniken så har 2st kvar reserverade. Räknat på att ETT försök för oss kostar 9200kr OM vi inte åker (om det skulle hända något) så får vi fortfarande betala ca 5400kr, då säden bara håller sig i tre veckor. Vi åker troligen denna veckan, lutar mot slutet av veckan, beroende på hur ÄL infaller sig! I morgon ska jag på ultraljud för att mäta och räkna blåsorna =)