• personae non grata

Ni med barn nr 1 som var svår med sömnen, hur var barn nr 2?

Som rubriken lyder!

De flesta bebisars sömn är ju mer eller mindre krånglig periodvis. Med ts menar jag inte att man måste amma, vyssa, sjunga till sömns eller liknande, inte heller att det tar ett tag att få bebisen att somna och att bebisen vaknar några gånger varje natt. Menar alltså när det är ovanligt krångligt!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med barn nr 1 som var svår med sömnen, hur var barn nr 2?
  • Proppset

Nr.1 sov hela nätter först vid 3 års ålder.
    Nr.2 Sov hela nätter redan på bb
    Nr.3 Lika som nr.2

• lövet2

Inga problem. Han sov snarare för mycket, så det tog lång tid att hinna lära känna honom.

• Vickan I

Ettan sov katastrofdåligt, trodde inte det kunde bli värre, men det kunde det visst! Vi går på knäna :(

• pigglet

1:a visst inte hur man gjorde för att sova. Har fortfarande (10 år) svårt att somna och är extremt lättväckt.
    2:a och 3:e har varit som barn är mest. Båda somnar snabbt, vaknar ibland. 

• Thaleya1

tar utefter vad min mamma sagt om mig och mina systrar

1. Sov och var snäll
    2. Var en mardröm, tills hon hittade en vibratorgrej att sätta på vaggan
    3. Var en periodare

• Ripper500

1:an alltid sovit bra (är 2 idag)
    2:an aldrig sovit bra, aldrig sovit mer än 2 timmar i sträck. Vaknar 10-50gr per natt (är 8 månader)

Båda killar

• SegKola

1 sov inte så bra, litet sömnbehov, hade kolik, ogillade vagn, sov först bra efter spädbarnstiden.
    2 sov överallt nästan, sängar, bilar, vagnar, t.om som spädis om man satte på dammsugaren somnade han
    3 sover bra men vaknar lätt, ingen vagn-bilsovare men inget att "anmärka" på.

Svar på tråden Ni med barn nr 1 som var svår med sömnen, hur var barn nr 2?