Ska man satsa på sig själv eller är familjen viktigare
Hej
Är en pappa på 35 år som har en dotter på 2 år. Lever som sambo med dotterns mamma sen 6 år tillbaks. Min sambo har en son sen tidigare. Vårt förhållande har gått upp och ner och vi har pratat om att flytta isär, dock har vi sen en tid tillbaks det bra.
Mitt problem är dock att jag känner att jag passar inte in på det familjeliv vi lever, jag vill inte leva så. Jag längtar efter att få chansen att leva mitt eget liv mer. Min dotter är det bästa som har hänt mig och jag älskar henne över allt på jorden och skulle självklart aldrig ge henne utan i så fall ha henne varannan vecka.
Mina personliga mål i livet ligger långt ifrån det jag lever nu och det känns omöjligt att uppnå dessa som jag lever nu. Det jag inte vet är om det är värt att offra den familj vi ändå har för att jag ska kunna uppnå mina personliga mål. Det jag gör är ju att min dotter kommer att få hoppa i mellan 2 hem, min sambo lär ju garanterat med tiden träffa någon annan och då kommer min dotter leva med den personen varannan vecka.
Tar gärna råd ifrån andra som varit i liknande situationer.