• Anonym (osäker)

Det han sa har förmodligen förstört vårt sexliv

Under julen har jag och sambon varit ifrån varandra några dagar, men under tiden haft telefonkontakt.  Häromdagen kom vi in på att vi längtar efter varandra, och att vara intima med varandra. 

Telefonsamtalet ledde vidare till sexrelaterade saker såsom sådant vi ännu inte provat på, eller tankar kring det sexliv vi har idag. Allt var frid och fröjd ända fram tills att jag lite retsamt och kärleksfullt sa att jag längtade efter att få "smaka" på honom igen och ge honom njutning. Då kom vi in på just oralsex, och jag har sen tidigare undrat utan att direkt ta upp det varför han aldrig slickar mig, och fick mitt svar där i telefon: "Jag har jättesvårt för att slicka" sa han. Då jag frågade varför sa svarade han " nej men det är ungefär som mat - vissa maträtter smakar gott och vissa gör inte det" och just dessa ord gav mig en stor klump i magen. "Tycker du jag smakar äckligt?" frågade jag då, och då försökte han svara genom att prata i cirklar och undvek frågan. Sen sa han något i stil med att han helt enkelt var ovan eller nåt sånt, vilket jag inte alls vet om jag ska tro på...

(Vill påpeka att min intimhygien är jag Väldigt noga med, och tror inte jag smakar äckligare än någon annan om ens över huvud taget och Om det är så kan man ju lätt göra saker för att åtgärda detta.)

Oavsett vad så blev jag väldigt ledsen av dessa ord, och så fort jag börjar tänka på sex ihop med honom, något som tidigare alltid gjort mig "på humör", stannar tanken vid hans ord och jag är osäker på om jag kommer kunna ha sex igen utan att känna mig just äcklig då mitt kön uppenbarligen inte duger. :(  

• Svar på tråden Det han sa har förmodligen förstört vårt sexliv
  • Anonym

TS - om du vill bli slickad men din sambo tycker att det känns äckligt så kan ni testa en s k slicklapp som man lägger på fittan. Jag använder kondom när jag suger av min man. Bara ett tips på ett sätt att lösa problemet utan bråk ; )

• Anonym (osäker)
    Anonym skrev 2012-12-30 19:06:24 följande:
    TS - om du vill bli slickad men din sambo tycker att det känns äckligt så kan ni testa en s k slicklapp som man lägger på fittan. Jag använder kondom när jag suger av min man. Bara ett tips på ett sätt att lösa problemet utan bråk ; )
    Tack för tipset! :) Sådant mottages tacksamt då jag börjar bli lite trött på drygt tjat om annat. :/
    Men var hittar man en sådan? 
  • Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2012-12-30 19:08:36 följande:
    Tack för tipset! :) Sådant mottages tacksamt då jag börjar bli lite trött på drygt tjat om annat. :/
    Tror att det finns på apotek, kolla RFSU s hemsida om du inte hittar.
  • pontus1992

på apoteket
  • pontus1992

på apoteket
  • Anonym

Jag förstår precis vad du menar för jag har samma situation med min kille. Han slickar väldigt sällan och har sagt att han inte tycker om det. Han har gett olika förklaringar men har sedan tagit tillbaka det och kommit med en ny undanflykt, och nu senast verkade det inte finnas någon förklaring alls. För mig hade det betytt mycket att få någon sorts förklaring för som det är nu kan jag inte komma ifrån tanken att det beror på att han inte vill ge, han vill mest få. Men han är hyfsat generös annars i sängen så jag förstår inte.

Och jag håller inte med vad anonym skrev ovan om att man inte behöver förklara allt, jag kan komma på en massa anledningar till att jag inte gillar det jag inte gillar i sängen. Och jag skulle nog kunna motivera de flesta av mina val. 

• Anonym
    Det tipset gav jag dig för nån timme sen..
  • Haskel
    Anonym skrev 2012-12-30 18:49:07 följande:
    Men måste man veta varför man inte vill något? Varför man inte tycker om något?

Fråga precis min partenr om han vill ifrågasätta varför jag inte vill slicka honom i stjärten. han svar blev nej, du har ju sagt att du inte gillar det. 
    Om man läser TS, så förstår du. TS inser att alla inte gillar att slicka, hon accepterar detta men, då det är viktigt för henne vill hon iaf ha någon typ av kompromiss. Hennes huvudfråga är dessutom: är det henne det är fel på, eller gillar han inte smaken av underliv överhuvudtaget. Den frågan kan naturligtvis bara hennes kille svara på. Frågan varför han inte gillar det är viktigt för henne, eftersom hon vill ha en lösning på sitt problem. Dvs. finns det något hon kan göra för att det ska kännas bättre för honom.

Jag tycker även att man kan ställa upp för sin partner, även om man själv inte tänder på det. På så sätt kan även ens sexliv utvecklas, bara att se sin partner njuta kan ge njutning. Eller att man själv upptäcker att man gillar något, som man inte trott förrän man provat. 

Sen är det skillnad på att se något som äckligt/motbjudande och något som känns som "oviktigt". 
  • Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2012-12-30 18:50:24 följande:
    Jo iofs kan man jämföra det. Man kan förstås jämföra allt. Man kan jämföra helt vanligt sex med bajssex också förstås, där många nog skulle backa vid tanken på det sistnämnda och inte kan man klandra någon för det. 
    Men det verkar inte som att det framgår av det jag skriver att det inte handlar om att tvinga någon att göra något mot sin vilja, eller att ifrågasätta någon som måste försvara sig - det handlar om att något gick snett när vi pratade som gjorde mig ledsen och det kunde lika gärna varit tvärtom. Nu råkade det handla om oralsex, och då är det också det ämnet behandlar. Att jag blev ledsen banade också väg för större osäkerhet kring sex med honom från min sida, och just DET är något som måste tas itu med. Så svårt var det.

Men det är ju inte något konstigt eller ovanligt att inte gilla att slicka?
    Att det blev obekvämt mellan er berodde kanske på att du blev bestört/besviken/orolig och han kände att han sårade dig? Ni har varit tillsammans i över tre år och först nu vågar han säga att han inte gillar att slicka. Och han får dennan reaktion. 
  • Anonym
    Haskel skrev 2012-12-30 19:40:34 följande:
    Om man läser TS, så förstår du. TS inser att alla inte gillar att slicka, hon accepterar detta men, då det är viktigt för henne vill hon iaf ha någon typ av kompromiss. Hennes huvudfråga är dessutom: är det henne det är fel på, eller gillar han inte smaken av underliv överhuvudtaget. Den frågan kan naturligtvis bara hennes kille svara på. Frågan varför han inte gillar det är viktigt för henne, eftersom hon vill ha en lösning på sitt problem. Dvs. finns det något hon kan göra för att det ska kännas bättre för honom.

Jag tycker även att man kan ställa upp för sin partner, även om man själv inte tänder på det. På så sätt kan även ens sexliv utvecklas, bara att se sin partner njuta kan ge njutning. Eller att man själv upptäcker att man gillar något, som man inte trott förrän man provat. 

Sen är det skillnad på att se något som äckligt/motbjudande och något som känns som "oviktigt". 

Om han efter tre år vågar säga att han inte gillar att sicka, så kan man nog dra slutsaten att han verkligen inte gillar det. Och då ska han väl få slippa? i mitt första inlägg så tipsade jag om slicklapp eller gladpack, men det var ju inte ts intresserad av.

Det är inte alltid man kan förklara varförm an inte gillar att göra något?   Ska man itne bara respektera det som partner? Ska en kvinna som får kväljningar av att svälja sperma behöva göra det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:43:20 följande:

Om han efter tre år vågar säga att han inte gillar att sicka, så kan man nog dra slutsaten att han verkligen inte gillar det. Och då ska han väl få slippa? i mitt första inlägg så tipsade jag om slicklapp eller gladpack, men det var ju inte ts intresserad av.

Det är inte alltid man kan förklara varförm an inte gillar att göra något?   Ska man itne bara respektera det som partner? Ska en kvinna som får kväljningar av att svälja sperma behöva göra det?
    Eller kan man dra slutsatsen att det är först nu han har fått frågan (tex om man läser ts).
    Om en kvinna får kväljningar av sperma har hon ju för det första provat det. För det andra har hon en tydlig förklaring till varför hon inte gillar det. Om ts man får kväljningar av att slicka ja då kan han ju berätta det för henne.
  • pontus1992

nu sa ju ts partner indirekt att det var hennes fitta som smaka äckligt iom att han sa att vissa gillar man och andra inte och hänvisade till maträtter.. tror det är mest det ts blivit upprörd över.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:47:35 följande:
    Eller kan man dra slutsatsen att det är först nu han har fått frågan (tex om man läser ts).
    Om en kvinna får kväljningar av sperma har hon ju för det första provat det. För det andra har hon en tydlig förklaring till varför hon inte gillar det. Om ts man får kväljningar av att slicka ja då kan han ju berätta det för henne.
    Men han har kanske inte vågat berätta? och med reaktioen han fick så är det ju förståligt.
  • Anonym
    pontus1992 skrev 2012-12-30 19:50:54 följande:

nu sa ju ts partner indirekt att det var hennes fitta som smaka äckligt iom att han sa att vissa gillar man och andra inte och hänvisade till maträtter.. tror det är mest det ts blivit upprörd över.

Nej det sa han inte.
  • pontus1992

när man läser trådstarten så förstår iaf jag att det var så ts tog det och att det var det som tog hårdast för ts

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:54:57 följande:
    Men han har kanske inte vågat berätta? och med reaktioen han fick så är det ju förståligt.
    Eller så har hon inte vågat fråga, so what? varför är den här mannens eventuella feghet relevant? Reaktionen är helt förståelig.
    Även om jag tror att ts misstolkade vad han sa om maträtterna: jag tror han menade att olika sex-aktiviteter är som olika maträtter, inte olika fittor (som hon tolkade det). Och det missförståndet ökade förstås problemet. 
  • Haskel

Du måste väl se att det finns skillnader. Som jag skrev är det skillnad på sådant som är äckligt och sådant som är oviktigt. Man ska naturligtvis inte göra sådant man får kväljningar av. Jag kan ge dig ett exempel.

Det finns mat jag inte tycker är god, men jag äter den om min sambo lagat det. Dels för att visa min uppskattning av att hon lagat mat, och för att jag behöver äta.

Sen finns det mat som nästa vänder sig i munnen på mig. Då förklarar jag så snällt jag kan, att jag uppskattar att hon lagat mat, och förklarar så snällt jag kan varför jag inte kan äta maten.   
  • Anonym
    Haskel skrev 2012-12-30 20:21:41 följande:
    Du måste väl se att det finns skillnader. Som jag skrev är det skillnad på sådant som är äckligt och sådant som är oviktigt. Man ska naturligtvis inte göra sådant man får kväljningar av. Jag kan ge dig ett exempel.

Det finns mat jag inte tycker är god, men jag äter den om min sambo lagat det. Dels för att visa min uppskattning av att hon lagat mat, och för att jag behöver äta.

Sen finns det mat som nästa vänder sig i munnen på mig. Då förklarar jag så snällt jag kan, att jag uppskattar att hon lagat mat, och förklarar så snällt jag kan varför jag inte kan äta maten.   
    Om man tycker att något smakar äckligt så får man kväljningar oftast?
    Varför ska han tvingas till att slicka när han inte vill? 

Han sa inte att ts smakar illa han försökte bara förklara att just han inet gillar att slicka.

Efter tre år utan att bli slickad kan det inte komma som en chock?     
Svar på tråden Det han sa har förmodligen förstört vårt sexliv